Skocz do zawartości




Klucz dynamometryczny


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   zbych250d


  • Postów: 98
  • Na forum od: 04 lis 2013
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2014 - 13:14

Witam. Mógłby ktoś z was polecić dobry klucz dynamometryczny? W sklepie byłem i sprzedawca mówił że są 2 rodzaje, jeden z jakimś atestem że w razie przeciągnięcia śruby czy coś mamy szansę na zwrot kosztów, a drugi tańszy o połowę bez tej gwarancji. Klucz mi potrzebny do takich pierdół jak wtryski, głowica itd, jakie wy macie klucze w przydomowych warsztatach?



#2 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2014 - 16:15

Ja mam od 50-110 długą lagę, który da się ustawić na mniejsze wartości (do 25Nm poniżej skali momentu i wszystko gra jak należy) ... Do twojego zapotrzebowania albo drogi klucz z bardzo dużym zakresem lub para tańszych, o rozpiętość momentu zaczynającej się od 10Nm do 90/100Nm, taki zakres powinien wystarczyć na sam silnik (pomijając koło pasowe wału korbowego - ok. 400Nm :E).

Użytkownik Johny edytował ten post 10 lutego 2014 - 16:16


#3 Offline   KrissLBN


  • Postów: 18
  • Na forum od: 09 lut 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi 90 Quattro 2.3 20V

Napisano 10 lutego 2014 - 16:16

Nie spotkałem się z czymś takim jak gwarancja na ukręcenie śrubunku, każdym kluczem możesz przeciągnąć śrubunek, najlepsze jakie są dostępne są firmy HAZET, tańsze są YATO, BETA jest tylko droga jakość niekoniecznie idzie w parze. Przy zakupie klucza dynamometrycznego jednak sugerował bym się jego jakością ja mam HAZET-a już od kilku lat i jestem z niego zadowolony, znajomy ma YATO i też nic złego się z nim nie dzieje. Unikaj Chińszczyzny z racji nie trzymania parametrów.

Raczej polecał bym jeden dobry z dużym zakresem niż kilka.

Użytkownik KrissLBN edytował ten post 10 lutego 2014 - 16:20


#4 Offline   Poms


  • Postów: 134
  • Na forum od: 03 sty 2011
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2014 - 16:30

Też miałem Yato. Podarowałem bratu do warsztatu i działa do dziś (4-5lat). Dobra relacja ceny do jakości.

#5 Offline   zbych250d


  • Postów: 98
  • Na forum od: 04 lis 2013
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2014 - 17:03

Jeszcze jedna kwestia, po użyciu odkręcacie klucz na najniższą wartość czy zostawiacie jak jest? Taki 19-110NM będzie chyba wystarczający?

#6 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2014 - 18:38

Wyświetl postUżytkownik zbych250d dnia 10 lutego 2014 - 13:14 napisał

jeden z jakimś atestem że w razie przeciągnięcia śruby czy coś mamy szansę na zwrot kosztów
Wypytaj o firmę. I za ile? Zawsze jest świadectwo wzorcowania (kalibracji), ale to o czym mówisz brzmi dość ciekawie.

Wyświetl postUżytkownik KrissLBN dnia 10 lutego 2014 - 16:16 napisał

najlepsze jakie są dostępne są firmy HAZET
A Gedore, Facom, Stahlwille itp.? Jest tego trochę. Mi się np. podoba rozwiązanie stosowane w Stahlwille (niektórych?), że nie trzeba luzować klucza zaraz po użyciu, bo sprężyna napina się tylko przy dokręcaniu śruby. Rozkalibrowują się tylko od używania, a nie również od "leżenia" z ustawionym momentem jak inne.
Tak czy siak - wszystkie w kosmicznych cenach i mogę sobie najwyżej pooglądać w internecie.

Ja do okazyjnych prac kupiłem chińskie Yato YT-0760 (42-210 Nm). Jest jeszcze model na mniejsze momenty YT-0750 (19-110 Nm). Rozważałem go, ale że ma końcówkę na 3/8 cala, a ja mam nasadki na 1/2, to wziąłem "większy".
Teraz niedawno zachciałem coś z mniejszymi momentami i wziąłem trochę mniej chiński (bo tajwański) Jonnesway T07110N (19-110 Nm) na 3/8". Trochę solidniej wygląda od Yato, ma całkiem wygodną rączkę z tworzywa i ma o wiele wygodniejszą blokadę ustawienia. Minus, że trochę droższy od Yato. Przy okazyjnym użyciu - jedno licho.
Myślę, że te dwie firmy, to w miarę dobry wybór - przynajmniej ktoś się przyznaje do ich produktów, a nie kompletne "krzaki".

Wyświetl postUżytkownik zbych250d dnia 10 lutego 2014 - 17:03 napisał

Jeszcze jedna kwestia, po użyciu odkręcacie klucz na najniższą wartość czy zostawiacie jak jest?
Instrukcje nakazują ustawianie na minimum (czyli jeszcze mniej niż najniższa wartość na skali) po użyciu. Ale nie mówią jak szybko się rozkalibruje gdy nie zdążymy luzować na minimum bo będziemy dokręcać śrubę za śrubą non stop ;) .

Użytkownik XM edytował ten post 10 lutego 2014 - 18:41


#7 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 lutego 2014 - 19:24

Wyświetl postUżytkownik zbych250d dnia 10 lutego 2014 - 13:14 napisał

w razie przeciągnięcia śruby czy coś mamy szansę na zwrot kosztów

Ha, ciekawe jak to udowodnisz ;) Sprzedawca to cwany naciągacz :D

#8 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 10 lutego 2014 - 20:50

Ja używam klucza, ktory ma skalę od 10Nm do 140, z tego co pamietam. Nie działa jak typowy klucz, że pokazuje jaka siła działa na srube ale że dociągasz i słyszysz takie CYK. To znaczy, że ustawiony moment został uzyskany. Jak dla mnie kozak.

#9 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2014 - 23:03

Ale właśnie większość kluczy w cenie 70-150 zł tak działa, że jest kliknięcie :) . Podgląd aktualnego momentu na żywo, to chyba tylko w tych super drogich. Chyba, że porównujesz do tych całkiem najtańszych - "wychylnych", za około 40zł. W sumie, to nie wiadomo o jakim myśli autor tematu.
Ciekawe, czy ktoś porównywał dokładność wychylnych z klikającymi? Ma ktoś może oba rodzaje?

#10 Offline   zbych250d


  • Postów: 98
  • Na forum od: 04 lis 2013
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2014 - 23:22

Wyświetl postUżytkownik michal93 dnia 10 lutego 2014 - 20:50 napisał

Ja używam klucza, ktory ma skalę od 10Nm do 140, z tego co pamietam. Nie działa jak typowy klucz, że pokazuje jaka siła działa na srube ale że dociągasz i słyszysz takie CYK. To znaczy, że ustawiony moment został uzyskany. Jak dla mnie kozak.
Ooo, i właśnie taki by mi najbardziej odpowiadał, 10-140. Mógłbyś mi podać markę i model klucza?








Podobne tematy Zwiń