Skocz do zawartości




- - - - -

Brak katalizatora a dzwonienie w układzie wydechowym


43 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 16 lutego 2014 - 13:47

Koledzy czym może być spowodowane tak jakby dzwonienie między 2,5 -3,5 tyś obr w układzie wydechowym ? Dodam że katalizatora nie ma a dodatkowo po wycięciu go zmieniłem cały układ wydechowy , zamiast kata jest wstawiona najzwyczajniejsza rura .



#2 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 16 lutego 2014 - 13:52

dzwoni końcowy tłumik. Przez to, że nie ma kata spaliny nie są rozprężane i dostaje po tyłku ostatni tłumik. Blachy w nim tak drgają, najzwyczajniej końcowy tłumik nie jest dostosowany do przelotówki. Niestety do wymiany nie da się już tego naprawić

#3 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 16 lutego 2014 - 14:26

da się ale rzeźba w gównie i szybko go rdza zacznie brać,

żeby uniknąć takich niespodzianek montuje się tłumiki zastępcze

#4 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 16 lutego 2014 - 14:42

znajomy miał też popsuty kat i wymienił na coś z wyglądu przypominające katalizator ,i też dokładnie miał ten sam problem jak mocniej wcisną pedał to było słychać takie brzęczenie z tumnika ,ale przecież były W201 bez katów ,i pewnie jakoś to jest ok rozwiązane, a ja chciałem zapytać jak to wygląda na przeglądzie ,na analizatorze nie czepiają się ,jak dowodzie jest kata a faktycznie nima :hmm:

#5 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 16 lutego 2014 - 14:52

pewno masz na myśli strumienicę, można mieć i jest ok ale końcowy tłumik musi być do tego przystosowany. Dobry tłumikarz doradzi Ci jak ma być żeby to jakoś żyło

#6 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 16 lutego 2014 - 14:52

nie zapominaj ze żyjemy w Polsce i większość diagnostów ma to w dupie

takie sa skutki jak sie montuje strumienice w obudowie kata, maiłem i nie polecam, zamontowałem tłumik przedni od 250d z wersji bez kata i nastała cisza

#7 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lutego 2014 - 15:03

Wyświetl postUżytkownik arek92 dnia 16 lutego 2014 - 14:52 napisał

takie sa skutki jak sie montuje strumienice w obudowie kata, maiłem i nie polecam
Dokładnie.

Już widzę jak tłumikarz dobiera strumienice - yyy o ta, będzie ładna :E Temat bardzo trudny, warto się zapoznać.


Myślę, że problem leży gdzie indziej niż w braku katalizatora

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 16 lutego 2014 - 13:47 napisał

zmieniłem cały układ wydechowy
Nowy zamiennik?

#8 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 16 lutego 2014 - 15:30

zakłada się "portki" od wersji bez kata z tłumikiem i nie ma co wydziwiać bo reszta układu wydechowego jest taka sama

#9 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 16 lutego 2014 - 17:03

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 16 lutego 2014 - 14:42 napisał

znajomy miał też popsuty kat i wymienił na coś z wyglądu przypominające katalizator ,i też dokładnie miał ten sam problem jak mocniej wcisną pedał to było słychać takie brzęczenie z tumnika ,ale przecież były W201 bez katów ,i pewnie jakoś to jest ok rozwiązane, a ja chciałem zapytać jak to wygląda na przeglądzie ,na analizatorze nie czepiają się ,jak dowodzie jest kata a faktycznie nima :hmm:
Akurat ja nie mam problemów z przeglądem, pracuje na stacji także luzik ;) A tak ogólnie to przejdzie Ci bez problemu bo to nasze prawo jest tak zrobione że jak nie podbijesz przeglądu nie dostaniesz kasy więc nie wiem w jakim złym stanie musiał by być samochód żeby diagnoście z przed nosa znikło trochę złotówek
Dziwi mnie tylko jedno dlaczego nowy tłumik z bosala bodajże , może wydawać takie dźwięki . To buczenie niezmiernie mnie denerwuje i muszę jakoś rozwiązać ten problem tylko pytanie jak to zrobić dobrze :/

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 16 lutego 2014 - 17:05


#10 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 16 lutego 2014 - 17:13

Ile masz tłumików? Daj tłumik wstępny.








Podobne tematy Zwiń