Witam
Odnośnie wysokości silnika M111 w budzie W201.
Zamontowałem kolektor dolotowy A1111402201, czyli plastikowy, ale ze stalową podstawą do przepustnicy. Kolektor pasuje bez problemu do głowicy M111.960. Przepustnica od stalowego kolektora ma ten sam rozstaw śrub i średnicę.
Kolektor plastikowy występował w wersji z elektroniczną przepustnicą, ale występował też z normalną na linkę i jest do niego dostępna blaszka z zestawem dźwigni, żeby silnik lekko łapał przy małym ruchu pedału gazu i dopiero potem ostro przepustnica chodziła - trzeba odpowiednio wyregulować cięgno, żeby najpierw puszczał stycznik, którego po 96 nie było w przepustnicach. Do tego ori rura dolotowa od np. M111.974/5 / od tego kolektora plastikowego, taka zakręcająca 90 stopni w dół do przepustnicy na płasko - średnica się zgadza.
Ta modyfikacja spowodowała, że silnik nie obija się o maskę w W201. I poduszki wstawiłem od W124 M111. Sukces.
Oczywiście problem dla tych z ASB 722.4xx, tak jak ja, bo wymagana jest bardzo długa linka automatu od obstawiam W210 2.3 około 97 roku, czyli krótka seria 722.5xx, czyli hydrauliczna 400 z nadbiegiem elektronicznym. Baleron (722.600) już nie miał linki. Ponieważ nie zorganizowałem sobie takiej długiej linki, musiałem przedłużyć moją. Działa średnio. Ale jak ktoś ma manual - nieistotne.
PS. blaszka z cięgnami zazwyczaj nie ma dźwigienki do ASB, bo większość M111 z plastikowymi kolektorami hasała na 722.600. Musi być blaszka od plastikowego M111 ze skrzynią 722.500, wtedy ma dodatkową dźwigienkę na linkę automatu.
Użytkownik grzegorz1981 edytował ten post 16 marca 2018 - 09:47