Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Wiatrak klimatyzacji - II bieg włączony non-stop


25 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 10 sierpnia 2015 - 21:48

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 10 sierpnia 2015 - 18:30 napisał

To dalej nie powie Ci, czy czujnik jest uszkodzony, czy ciśnienie jest za niskie
Tu masz rację.

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 10 sierpnia 2015 - 18:30 napisał

To jest czujnik zwierny, powyżej chyba 13 barów rezystancja zero, poniżej nieskończona.
Tu już masz mniej rację - bo raczej jest chyba odwrotnie ;) I bardziej około około piętnastu.
Dodatkowo ten czujnik ma zaimplementowaną reakcję na zbyt niskie ciśnienie: jeżeli spadnie poniżej 2 barów, to kompresor również się nie włączy - żeby w przypadku rozszczelnienia układu kompresor nie "mielił" na sucho (bez smarowania).

Użytkownik Gerri edytował ten post 10 sierpnia 2015 - 21:50




#22 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2015 - 07:28

Gerri, ale czujniki są dwa - jeden od załączenia wentylatorów skraplacza, o którym pisałem i obok drugi, od zabezpieczenia układu, o którym pisałeś Ty. Stronę wcześniej masz zdjęcie ;)

#23 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 11 sierpnia 2015 - 07:42

Rzeczywiście masz rację - nie skupiłem się wystarczająco :)
Pisałem o czujniku załączającym (a właściwie zabezpieczającym) kompresor

#24 Offline   vlodek


  • Postów: 16
  • Na forum od: 21 maj 2013
  • Miejscowość: 98-420
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 sierpnia 2015 - 17:10

Czyli zostało mi albo kupić czujnik w ciemno i nabić klimę albo tylko nabić bez wymiany czujnika. Gorzej jak tylko nabiję a okaże się, że czujnik padnięty. Wtedy znowu będę musiał czujnik wymienić i ponownie jechać na serwis. Taniej będzie chyba wymieniać w ciemno.

A osuszacz powinno się wymieniać co jakiś okres?

#25 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2015 - 17:32

Pojedź do "klimiarzy", podłącz zegary i zobacz, jakie masz ciśnienia po starcie klimatyzacji, będzie wiadomo, czy czujnik uwalony czy faktycznie za niskie ciśnienie w układzie. Osuszacz wymienia się w teorii co kilka lat lub przy każdym rozszczelnieniu układu.

#26 Offline   memberofhs


  • Postów: 57
  • Na forum od: 29 sty 2017
  • Miejscowość: bytom
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2017 - 20:21

Dziś nabiłem klimę. U mnie wentylator klimy w ogóle nie startuje. Podałem prąd na krótko na wentylator-działa. We wtyczce zasilającej ów wentylator miernik wskazuje 0.36v. Nie dochodzi napięcie. Mówię o sytuacji "na zapłonie". Tam napięcie chyba powinno być cały czas, prawda? Czy dopiero się pojawia po uruchpmieniu klimy na panelu klimatronika? Oby to tylko nie panel.. Gdzie szukać przyczyny braku prądu?








Podobne tematy Zwiń