Skocz do zawartości




[S124] baleronwkombi 2.0E 1991


223 odpowiedzi w tym temacie

#201 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2020 - 07:49

Wyświetl postUżytkownik baleronwkombi dnia 09 lutego 2020 - 23:27 napisał

ale już teraz auto zbiera się sporo lepiej od dotychczasowej benzyny.
jeździłem dwoma W202 z 2.2D i odpycha się to akceptowalnie. Druga sprawa to większość KE-Jetów to agonia, palą 10-12L i generują 50% deklarowanej mocy :D

Zabawy masz z tym sporo, ale widać zacięcie jest, więc powodzenia :ok:



#202 Offline   Kristoff


  • Postów: 612
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 10 lutego 2020 - 09:56

Na koniec daj wygłuszenie pokrywy silnika,bedzie jeszcze trochę ciszej.

#203 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2020 - 12:01

Pewnie że chcemy zdjęcia :) Pompę ostatecznie jak ustawiłeś? Piszesz że będzie mocniejsza, ktoś Ci ją będzie przerabiał?

#204 Offline   inutile


  • Postów: 1 456
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2020 - 23:32

Wow.

Zrobiłeś to co powinien zrobić Daimler AG 27 lat temu - wywalić dychawiczne OM601 do lamusa i wrzucić przyzwoite OM604.

Wyświetl postUżytkownik T34 dnia 10 lutego 2020 - 12:01 napisał

Pewnie że chcemy zdjęcia
Filmik nagraj jak to się zbiera!

Użytkownik inutile edytował ten post 10 lutego 2020 - 23:32


#205 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 11 lutego 2020 - 09:28

Nie wiem gdzie kolega jeździ, ja głównie Europa południowa. Różnica wzniesień bywa tak znaczna, że bez mocnego pieca i wydajnych hamulców trochę strach jeździć, mówię to po latach wojaży. Btw silnik osadzony, więc to nie ma znaczenia, życzę bezawaryjnosci.

Użytkownik elspasoo edytował ten post 11 lutego 2020 - 09:29


#206 Offline   baleronwkombi


  • Postów: 135
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Sandomierz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C124 3.0E '88
  • Inne auto:PTS 3.8V6, Vette C4 '87

Napisano 14 lutego 2020 - 00:06

Cześć,

Cytat

Zabawy masz z tym sporo, ale widać zacięcie jest, więc powodzenia

Wcale nie tak sporo, w zasadzie auto już poskładane do kupy ;)

Cytat

Na koniec daj wygłuszenie pokrywy silnika,bedzie jeszcze trochę ciszej.

Co dać!? Bo nic nie słyszę! - a tak na serio ten kierunek też należy obrać, ino jak będę miał maskę, którą warto wygłuszać.

Cytat

Piszesz że [pompa] będzie mocniejsza, ktoś Ci ją będzie przerabiał?

Z obecnej pompy (od 2.0d ) cudów się nie wydusi, więc docelowo będzie inna, z innego modelu. Ale to znów koszta, więc chwilowo będzie tak, jak jest. Niemniej jednak c60 kuszą i na tym stanie, co i moc troszkę podniesie - z 15-20% Realnie myślę pójść za ciosem i nie odwlekać zmiany pompy na niewiadomo kiedy.

Cytat

wywalić dychawiczne OM601 do lamusa i wrzucić przyzwoite OM604.

a podobno fabryki poprawiać nie wolno ;) filmik nagram z docelową pompą, żeby bardziej pokazać potencjał tego motoru

Cytat

bez mocnego pieca i wydajnych hamulców trochę strach jeździć, mówię to po latach wojaży

Pewnie mamy odmienne oczekiwania i od pieca, i od hamulców, ale z dwulitrowym benzyniakiem dławionym gazem objechaliśmy i Alpy, i górzystą, upalną Grecję. Hamulce niewentylowane, wszystko niemal seryjne. W sumie ten nowy silnik pod względem ani wagi, ani dynamiki, jakoś bardzo sytuacji nie zmieni. No, mam taką nadzieję.

Dzięki wszystkim za miłe słowa, jak zmyję ślady walki to wrzucę poglądowe zdjęcia pt. co i jak.

Pozdrawiam

:star:

#207 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lutego 2020 - 11:10

Wyświetl postUżytkownik baleronwkombi dnia 14 lutego 2020 - 00:06 napisał

Z obecnej pompy (od 2.0d ) cudów się nie wydusi, więc docelowo będzie inna, z innego modelu. Ale to znów koszta, więc chwilowo będzie tak, jak jest. Niemniej jednak c60 kuszą i na tym stanie, co i moc troszkę podniesie - z 15-20% Realnie myślę pójść za ciosem i nie odwlekać zmiany pompy na niewiadomo kiedy.
Wiesz, samą pompą bez turbiny też niewiele zdziałasz, także i tu nie ma się co pchać w głębokie modyfikacje. Po prostu w pewnym momencie nastąpi rzyg niedopalonego paliwa z rury z powodu zbyt małej ilości powietrza. Pomyśl po prostu o pompie z silnika z kaczki 2.3 (kody om601.940/942/943 lub 601.970 jeśli w przyszłości chcesz dołożyć turbinę) tylko jest jeden warunek: koło zębate napędu pompy z przyspieszaczem wtrysku ma być z "osobówki" bo te z dostawczaków są gorszej jakości i ludzie mieli z nimi problemy. Fajny projekt, powodzenia!

#208 Offline   baleronwkombi


  • Postów: 135
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Sandomierz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C124 3.0E '88
  • Inne auto:PTS 3.8V6, Vette C4 '87

Napisano 14 lutego 2020 - 20:27

Wyświetl postUżytkownik T34 dnia 14 lutego 2020 - 11:10 napisał

Wiesz, samą pompą bez turbiny też niewiele zdziałasz, także i tu nie ma się co pchać w głębokie modyfikacje. Po prostu w pewnym momencie nastąpi rzyg niedopalonego paliwa z rury z powodu zbyt małej ilości powietrza. Pomyśl po prostu o pompie z silnika z kaczki 2.3 (kody om601.940/942/943 lub 601.970 jeśli w przyszłości chcesz dołożyć turbinę) tylko jest jeden warunek: koło zębate napędu pompy z przyspieszaczem wtrysku ma być z "osobówki" bo te z dostawczaków są gorszej jakości i ludzie mieli z nimi problemy. Fajny projekt, powodzenia!

Blisko, mam na oku pompę od vito 2.3 td, do tego koło zębate z 124, pozbawione wad które miały koła z vito właśnie. Turbina jest problematyczna, bo kolektor żeliwny...

#209 Offline   baleronwkombi


  • Postów: 135
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Sandomierz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C124 3.0E '88
  • Inne auto:PTS 3.8V6, Vette C4 '87

Napisano 15 lutego 2020 - 19:19

Up: dziś doszedł obrotomierz i kilka detali, brakuje już tylko czujnika ssania, czy jak go nazwać, tego podciśnieniowo - temperaturowego ustrojstwa.
Licznik pokazuję żeby widać było jak się przedstawia sprawa obrotów na V biegu.

Dołączona grafikaDołączona grafika


Z ciekawostek...podczas jazdy testowej coś bardzo mocno strzeliło....
Po oględzinach wyszła ciekawa - nieciekawa rzecz...
Odpadło przy 4500 obrotów i uderzyło w podłużnicę oraz łącznik stabilizatora... nie obyło się bez uszkodzenia, ale to chyba jedyne miejsce w które odłamek mógł pójść niemal bezszkodowo...
I tak to jest kupić silnik z auta po drobnej stłuczce..
Dołączona grafika
:)
Dobra, ruszamy na pierwszą objazdówkę. Kierunek - Kraków. Póki w ogóle wpuszczają diesle :)
Pozdrawiam,
C. :star:

Użytkownik baleronwkombi edytował ten post 15 lutego 2020 - 19:22


#210 Offline   inutile


  • Postów: 1 456
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2020 - 21:33

Wyświetl postUżytkownik baleronwkombi dnia 14 lutego 2020 - 00:06 napisał

a podobno fabryki poprawiać nie wolno
Powiedział Cyryl, po czym wykopał M102 i wsadził diesla z C klasy :D

Dla mnie marzeniem jest kombacz z OM606 turbo z S-klasy z blachą z Audi 100. Trochę zaspali. Ale byłby kocur i miotacz sadzy.


Wyświetl postUżytkownik baleronwkombi dnia 15 lutego 2020 - 19:19 napisał

Odpadło przy 4500 obrotów i uderzyło w podłużnicę oraz łącznik stabilizatora
Podobne tango down mieliśmy jak wąż od interkulera dokonał abordażu w Lagunie II przed liftem. Stado Januszy w tym ja ocipiało, auto na windę i cuda na kiju.








Podobne tematy Zwiń