Skocz do zawartości




- - - - -

Stworzyłem nową generację LPG :D


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bromaster


  • Postów: 52
  • Na forum od: 10 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W201 M102 2.0 Pierburg 2EE Automat

Napisano 25 lutego 2014 - 05:35

Jestem tak dumny z siebie, że aż się pochwalę :)
Od dziś moja 190 M102 na pierburgu jeździ z pełno sterowalną instalacją z krokowcem :)
Kogo się nie pytałem, mówił "nie da się". A ja mówię da się! Ponadto jest to tak banalne i proste
w wykonaniu, że aż się dziwię, że nikt tego jeszcze nie rozpowszechnił.

Z racji ogromnych rozrzutów spalania w moim aucie postanowiłem przysiąść i podejść po raz kolejny
do tematu.

Zanabyłem drogą kupna bardzo okazyjny zestaw Bingo M w komplecie z silniczkiem i wiązką.
Większość osób zastanawiających się nad 2 gen w takim samochodzie zwykle zatrzymuje się
na zagadnieniu "przegazówka" lub potraktowanie silnika dwoma paliwami na raz.

Jako, że mój samochód był wyposażony w prostą jak prosty drut instalkę w której normalnie przed przejściem
na LPG trzeba było odciąć dopływ obydwu paliw, aby wypalić benzynę z gaźnika.

Z racji tej sytuacji przegazówka niestety na prawdę nie wchodzi w grę, więc stwierdziłem, że trzeba by było
zrobić coś pośredniego, między 1 a 2gą generacją.

Nie przedłużając wywodu. Moja stara instalacja pozostała w stanie nienaruszonym. (nie licząc usunięcia śruby)
Wyszukałem sobie wyprowadzenie potencjometru przepustnicy (od 0V do 4V), oraz dopiąłem się do sondy lambda w złączu sterownika za akumulatorem.

System działa tak, że gdy przełączamy pstryczek w pozycję LPG połączony wraz z elektrozaworem kompter bingo dostaję sygnał (niby stacyjkowy). W tym momecie, jeśli spełnimy jeno warunek posiadania aktualnie min 1500RPM, Bingo odpala kontrolę krokowca.

Prawda, że proste? :) Generalnie do bingo idzie zasilanie i masa standardowo przez cały czas. Poza tym dostaje sygnał z potencjometru i modułu zapłonowego za co odwzajemnia się sterowalnością silniczka. Wszystkie pozostałe przewody zostały unicestwione.

Generalnie mam co chciałem. Kontrolowaną przez komputer instalację 2 gen odpalaną jak 1 gen. :)
To chyba tyle :) Za parę dni dam znać jak spalanie :)



#2 Offline   Zielonalatarnia


  • Postów: 101
  • Na forum od: 14 lut 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 lutego 2014 - 18:12

Ciekawe jak się bedzię sprawdzać taka instalacja na dłuższą metę. Osobiście z instajacją 2 gen na K-jetcie miałem same problemy i wolałem załorzyć tradycyjną śrubę.
Pamietaj żeby napisać jak wygląda teraz sprawa spalania

#3 Offline   bromaster


  • Postów: 52
  • Na forum od: 10 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W201 M102 2.0 Pierburg 2EE Automat

Napisano 25 lutego 2014 - 18:26

Wyświetl postUżytkownik Zielonalatarnia dnia 25 lutego 2014 - 18:12 napisał

Ciekawe jak się bedzię sprawdzać taka instalacja na dłuższą metę. Osobiście z instajacją 2 gen na K-jetcie miałem same problemy i wolałem załorzyć tradycyjną śrubę.
Pamietaj żeby napisać jak wygląda teraz sprawa spalania
Na razie jeżdżę z odpalonym laptopem i na bierząco obserwuję co instalacja robi. Na tą chwilę widzę, że mieszanka zwykle jest optymalna przy dość małym otwarciu silnika krokowego, więc mam nadzieję, że efekty będą lepsze niż przy śrubie. Mam zatankowany gaz do pełna. Jak zobaczę ile przejedzie to dam znać. Na pierwszy rzut oka widać jednak, że samochód jest mniej zamulony i nie trzeba go tak pedałować teraz żeby uzyskać poprzednie przyśpieszenia.

Jedyną wadą z którą zamierzam jeszcze powalczyć jest to, że niestety, ale mimo na stałe ustalonej temperatury 110 stopni, i włączonego trybu odpalania awaryjnego, muszę przekroczyć min 1500 obrotów żeby LPG ruszyło. Inaczej zawór krokowca jest zamknięty na głucho.
Nie odnalazłem w oprogramowaniu żadnej furtki. Skutkuje to tym, że nawet jeśli mam rozgrzany samochód i zgaszę go np po to żeby wyskoczyć do sklepu na 5 min, muszę znowu odpalać benzynę, wypalać ją i przełączać na gaz.

Mam w planach zrobienie własnego modułu procesorowego, który będzie oszukiwał komputer gazowy tak, że w chwili odpalania jest np 2000 rpm. Układ Włączy się automatycznie z wielozaworem i wyłączy po np 3 sekundach gdy silnik już będzie pracował.

#4 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 26 lutego 2014 - 05:35

Wyświetl postUżytkownik bromaster dnia 25 lutego 2014 - 05:35 napisał

Prawda, że proste? :) Generalnie do bingo idzie zasilanie i masa standardowo przez cały czas. Poza tym dostaje sygnał z potencjometru i modułu zapłonowego za co odwzajemnia się sterowalnością silniczka. Wszystkie pozostałe przewody zostały unicestwione.

Zasadniczo - bardzo proste.
Ale ale - nie rozumiem jednej rzeczy. Podstawowym sygnałem, jakiego potrzebuje Bingo jest odczyt sondy lambda.
Czy masz w takową w instalacji z gaźnikiem ????

#5 Offline   bromaster


  • Postów: 52
  • Na forum od: 10 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W201 M102 2.0 Pierburg 2EE Automat

Napisano 27 lutego 2014 - 01:16

Wyświetl postUżytkownik tmajer dnia 26 lutego 2014 - 05:35 napisał

Zasadniczo - bardzo proste.
Ale ale - nie rozumiem jednej rzeczy. Podstawowym sygnałem, jakiego potrzebuje Bingo jest odczyt sondy lambda.
Czy masz w takową w instalacji z gaźnikiem ????

Owszem. Posiadam gaźnik Pierburg 2EE. Gaźnik ten jest sterowany elektronicznie i podciśnieniowo. Standardowo wraz z nim w komplecie była montowana sonda lambda i katalizator. W zasadzie gdyby nie fakt, że jest to mimo wszytko gaźnik, byłby to praktycznie monowtrysk.
Instalka 2 gen którą "domontowałem" do pierwszej gen dostaje sygnał z TPS'a który jest zamontowany standardowo w tym gaźniku zakres 0 ---> 4V,
Sygnał z sondy lambda (podłączyłem się bezpośrednio we wtyczce ECU umieszczonego za aku, oraz sygnał z impulsatora, który wziąłem ze śruby przy gnieździe diagnostycznym (pożal się Boże... gnieździe...).
Ot i wszystko :)

#6 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 27 lutego 2014 - 19:00

Wyświetl postUżytkownik bromaster dnia 27 lutego 2014 - 01:16 napisał

Owszem. Posiadam gaźnik Pierburg 2EE. Gaźnik ten jest sterowany elektronicznie i podciśnieniowo. Standardowo wraz z nim w komplecie była montowana sonda lambda i katalizator. W zasadzie gdyby nie fakt, że jest to mimo wszytko gaźnik, byłby to praktycznie monowtrysk.

Aaaaa, to teraz wszystko jasne :)

#7 Offline   Krzysiek 190 E


  • Postów: 77
  • Na forum od: 31 sie 2013
  • Miejscowość: Celejów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 marca 2014 - 18:29

Kolego bromaster pochwal się osiągnięciami i spalaniem na tej instalce. Jestem bardzo ciekawy wyników ;) .

#8 Offline   plefka


  • Postów: 46
  • Na forum od: 19 wrz 2011
  • Miejscowość: pierdołów
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:s202 220cdi elegance szkło
  • Trzeci Mercedes:w202 sedan 230d 180 po trasie
  • Inne auto:crx1.6 d16a9 lubie olej:(

Napisano 06 marca 2014 - 19:01

Witam kolegę.
Gdzie zlokalizowałeś ten sygnał???? Wiem że gaźniku:)))))



Dzięki za informacje:)

Użytkownik plefka edytował ten post 06 marca 2014 - 19:16


#9 Offline   bromaster


  • Postów: 52
  • Na forum od: 10 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W201 M102 2.0 Pierburg 2EE Automat

Napisano 06 marca 2014 - 19:25

Minęło już trochę czasu więc mogę coś niecoś powiedzieć. Szacuję, że w cyklu mieszanym spalanie plasuje się teraz w przedziale ok 12.5 - 13.5L. Zaznaczam jednak, że teraz jeżdżę jak chcę. Nie muszę ciągle patrzeć na ECONOMY i mogę sobie pozwolić czasem na nagłe przyśpieszenia a na autostradzie prędkości rzędu 130, 140. Krótko mówiąc jeżdżę normalnie, nie jak emeryt.

Poprzednio, przy takiej jeździe spalanie był na poziomie 18L więc jest baaaardzo duży progres :)
Proszę się jednak nie napalać na te wyniki. Dopóki nie zamontuję mojego modułu, który będzie umożliwiał odpalanie bezpośrednio z gazu,
nie zagwarantuję powyższych. Musiałbym odliczać wszystkie kilometry które zrobiłem na benzynie, a to byłoby trochę kłopotliwe. Generalnie nic nie odejmując, odpalając ZA KAŻDYM RAZEM z benzyny i przejechawszy na niej tyle, żeby wypaliła się z gaźnika, na jednym zbiorniku do którego wbijam 33L przejeżdżam + - 305KM. Połowa z tego to krótkie odcinki do 2km, druga połowa to odcinki rzędu 15km 30km ( w połowie na autostradzie ).
Ponadto samochód jest żwawszy, a spaliny nie śmierdzą już gazem jak wcześniej.

Użytkownik bromaster edytował ten post 06 marca 2014 - 19:26


#10 Offline   bromaster


  • Postów: 52
  • Na forum od: 10 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W201 M102 2.0 Pierburg 2EE Automat

Napisano 19 kwietnia 2014 - 01:31

Witajcie ponowie.
Jak obiecałem, podaję co następuje:

Miasto min 12 max 13.5L/100
Trasa min 9 max 11 (jak się na prawdę gna)

Najważniejsze jest to, że wyniki są w miarę stabilne.
Można normalnie sobie jeździć bez naklejki "szybciej nie mogę|
a w mieście i tak spalę te 13.

Reasumując, jestem bardzo zadowolony z mojej hybrydy! :)
gorąco polecam wszystkim gaźnikowcom z 1 generacją :)

Wesołego jajca :)








Podobne tematy Zwiń