Stworzyłem nową generację LPG :D
#1
Napisano 25 lutego 2014 - 05:35
Od dziś moja 190 M102 na pierburgu jeździ z pełno sterowalną instalacją z krokowcem
Kogo się nie pytałem, mówił "nie da się". A ja mówię da się! Ponadto jest to tak banalne i proste
w wykonaniu, że aż się dziwię, że nikt tego jeszcze nie rozpowszechnił.
Z racji ogromnych rozrzutów spalania w moim aucie postanowiłem przysiąść i podejść po raz kolejny
do tematu.
Zanabyłem drogą kupna bardzo okazyjny zestaw Bingo M w komplecie z silniczkiem i wiązką.
Większość osób zastanawiających się nad 2 gen w takim samochodzie zwykle zatrzymuje się
na zagadnieniu "przegazówka" lub potraktowanie silnika dwoma paliwami na raz.
Jako, że mój samochód był wyposażony w prostą jak prosty drut instalkę w której normalnie przed przejściem
na LPG trzeba było odciąć dopływ obydwu paliw, aby wypalić benzynę z gaźnika.
Z racji tej sytuacji przegazówka niestety na prawdę nie wchodzi w grę, więc stwierdziłem, że trzeba by było
zrobić coś pośredniego, między 1 a 2gą generacją.
Nie przedłużając wywodu. Moja stara instalacja pozostała w stanie nienaruszonym. (nie licząc usunięcia śruby)
Wyszukałem sobie wyprowadzenie potencjometru przepustnicy (od 0V do 4V), oraz dopiąłem się do sondy lambda w złączu sterownika za akumulatorem.
System działa tak, że gdy przełączamy pstryczek w pozycję LPG połączony wraz z elektrozaworem kompter bingo dostaję sygnał (niby stacyjkowy). W tym momecie, jeśli spełnimy jeno warunek posiadania aktualnie min 1500RPM, Bingo odpala kontrolę krokowca.
Prawda, że proste? Generalnie do bingo idzie zasilanie i masa standardowo przez cały czas. Poza tym dostaje sygnał z potencjometru i modułu zapłonowego za co odwzajemnia się sterowalnością silniczka. Wszystkie pozostałe przewody zostały unicestwione.
Generalnie mam co chciałem. Kontrolowaną przez komputer instalację 2 gen odpalaną jak 1 gen.
To chyba tyle Za parę dni dam znać jak spalanie
#2
Napisano 25 lutego 2014 - 18:12
Pamietaj żeby napisać jak wygląda teraz sprawa spalania
#3
Napisano 25 lutego 2014 - 18:26
Użytkownik Zielonalatarnia dnia 25 lutego 2014 - 18:12 napisał
Pamietaj żeby napisać jak wygląda teraz sprawa spalania
Jedyną wadą z którą zamierzam jeszcze powalczyć jest to, że niestety, ale mimo na stałe ustalonej temperatury 110 stopni, i włączonego trybu odpalania awaryjnego, muszę przekroczyć min 1500 obrotów żeby LPG ruszyło. Inaczej zawór krokowca jest zamknięty na głucho.
Nie odnalazłem w oprogramowaniu żadnej furtki. Skutkuje to tym, że nawet jeśli mam rozgrzany samochód i zgaszę go np po to żeby wyskoczyć do sklepu na 5 min, muszę znowu odpalać benzynę, wypalać ją i przełączać na gaz.
Mam w planach zrobienie własnego modułu procesorowego, który będzie oszukiwał komputer gazowy tak, że w chwili odpalania jest np 2000 rpm. Układ Włączy się automatycznie z wielozaworem i wyłączy po np 3 sekundach gdy silnik już będzie pracował.
#4
Napisano 26 lutego 2014 - 05:35
Użytkownik bromaster dnia 25 lutego 2014 - 05:35 napisał
Zasadniczo - bardzo proste.
Ale ale - nie rozumiem jednej rzeczy. Podstawowym sygnałem, jakiego potrzebuje Bingo jest odczyt sondy lambda.
Czy masz w takową w instalacji z gaźnikiem ????
#5
Napisano 27 lutego 2014 - 01:16
Użytkownik tmajer dnia 26 lutego 2014 - 05:35 napisał
Ale ale - nie rozumiem jednej rzeczy. Podstawowym sygnałem, jakiego potrzebuje Bingo jest odczyt sondy lambda.
Czy masz w takową w instalacji z gaźnikiem ????
Owszem. Posiadam gaźnik Pierburg 2EE. Gaźnik ten jest sterowany elektronicznie i podciśnieniowo. Standardowo wraz z nim w komplecie była montowana sonda lambda i katalizator. W zasadzie gdyby nie fakt, że jest to mimo wszytko gaźnik, byłby to praktycznie monowtrysk.
Instalka 2 gen którą "domontowałem" do pierwszej gen dostaje sygnał z TPS'a który jest zamontowany standardowo w tym gaźniku zakres 0 ---> 4V,
Sygnał z sondy lambda (podłączyłem się bezpośrednio we wtyczce ECU umieszczonego za aku, oraz sygnał z impulsatora, który wziąłem ze śruby przy gnieździe diagnostycznym (pożal się Boże... gnieździe...).
Ot i wszystko
#6
Napisano 27 lutego 2014 - 19:00
Użytkownik bromaster dnia 27 lutego 2014 - 01:16 napisał
Aaaaa, to teraz wszystko jasne
#8
Napisano 06 marca 2014 - 19:01
Gdzie zlokalizowałeś ten sygnał???? Wiem że gaźniku:)))))
Dzięki za informacje:)
Użytkownik plefka edytował ten post 06 marca 2014 - 19:16
#9
Napisano 06 marca 2014 - 19:25
Poprzednio, przy takiej jeździe spalanie był na poziomie 18L więc jest baaaardzo duży progres
Proszę się jednak nie napalać na te wyniki. Dopóki nie zamontuję mojego modułu, który będzie umożliwiał odpalanie bezpośrednio z gazu,
nie zagwarantuję powyższych. Musiałbym odliczać wszystkie kilometry które zrobiłem na benzynie, a to byłoby trochę kłopotliwe. Generalnie nic nie odejmując, odpalając ZA KAŻDYM RAZEM z benzyny i przejechawszy na niej tyle, żeby wypaliła się z gaźnika, na jednym zbiorniku do którego wbijam 33L przejeżdżam + - 305KM. Połowa z tego to krótkie odcinki do 2km, druga połowa to odcinki rzędu 15km 30km ( w połowie na autostradzie ).
Ponadto samochód jest żwawszy, a spaliny nie śmierdzą już gazem jak wcześniej.
Użytkownik bromaster edytował ten post 06 marca 2014 - 19:26
#10
Napisano 19 kwietnia 2014 - 01:31
Jak obiecałem, podaję co następuje:
Miasto min 12 max 13.5L/100
Trasa min 9 max 11 (jak się na prawdę gna)
Najważniejsze jest to, że wyniki są w miarę stabilne.
Można normalnie sobie jeździć bez naklejki "szybciej nie mogę|
a w mieście i tak spalę te 13.
Reasumując, jestem bardzo zadowolony z mojej hybrydy!
gorąco polecam wszystkim gaźnikowcom z 1 generacją
Wesołego jajca
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
W124 2.0 m111 Czyszczenie wtryskiwaczy lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|
||
W124 coupe 2.0b+lpg układ paliwowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | thatsmajk |
|
||
W124 2.0 m111 Pojemność butli a ilosc tankowanego lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|
||
w201 PB + LPG. Nie odpala na PB na LPG odpala w miarę dobrze |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Guldan |
|