Cześć, mam pytanie, czy winny jest termostat w przypadku kiedy temp jest ponad 90 stopni, a chłodnica jest zimna??
Czy ciężko wyjąć termostat i na jakich śrubkach się trzyma?
0
Wysoka temperatura Sprinter 2.2 CDI
Rozpoczęty przez Depsu95, mar 02 2014 13:56
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 marca 2014 - 13:56
#2
Napisano 02 marca 2014 - 14:25
Jaki silnik ? Jak om611, taki jak np w w210 czy w starym Vito, to wymiana termostatu to dość upierdliwa sprawa, bo siedzi on nieco między filtrem paliwa a filtrem oleju. Wymieniałem ostatnio w Vito, trzeba odkręcić filtr paliwa z mocowania i unieść go do góry i odkręcić pokrywę filtra oleju. sam termostat jest umocowany śrubkami typu "torx zewnętrzny". Można kupić spec klucz, oznaczenie "E", albo odkręcić zwykłym, chyba nasadka rozmiar 7. Termostat występuje w sprzedaży z całą obudową. Można kupić i sam wkład, ale chyba nie warto - kupiłem jeden i otwierał się przy 60 st. Potem kupiłem cały z obudową Behra za 100 zł i spokój.
W Sprincie może być ciut inaczej, bo silnik jest umieszczony wzdłużnie, a w Vito poprzecznie.
Zanim jeszcze porwiesz się na wymianę, sprawdziłbym, czy wąż wychodzący z termostatu jest gorący, ewentualnie, jaką temperaturę widzi sterownik silnika - może czujnik temperatury lekko przekłamuje. W 611 znajduje się on w obudowie termostatu.
W Sprincie może być ciut inaczej, bo silnik jest umieszczony wzdłużnie, a w Vito poprzecznie.
Zanim jeszcze porwiesz się na wymianę, sprawdziłbym, czy wąż wychodzący z termostatu jest gorący, ewentualnie, jaką temperaturę widzi sterownik silnika - może czujnik temperatury lekko przekłamuje. W 611 znajduje się on w obudowie termostatu.
#3
Napisano 02 marca 2014 - 18:53
tak, wszystko jest tak jak opisałeś wyjąłem dziś termostat, auto jutro jedzie w trase więc trza było zrobić doraźnie
#4
Napisano 05 marca 2014 - 00:06
W swoim roboczowozie też mam om611. Chwilę po zakupie (pół roku temu) silnik raczej nie dogrzewał. Wymieniłem oczywiście termostat razem z obudową-na 87stopni otwarcie.Poprawa natychmiastowa Ale dzisiaj, przy temp. powyżej 5 stopni w dzień, w miejskim ruchu ma tendencję do grzania się pod 100C. Sam nie wiem czy to normalne? Trochę, żałuję, że nie wziąłem termostatu z temperaturą otwarcia 83
Termostat mam Wahlera. Razem z obudową kosztował 120PLN
Termostat mam Wahlera. Razem z obudową kosztował 120PLN
Użytkownik Bruce_Nolan edytował ten post 05 marca 2014 - 00:12
#5
Napisano 06 marca 2014 - 08:05
ja też miałem ten poprzedni od 87 stopni i w cyklu miejskim, jak i na trasie wskazówka unosiła się troche nad 80, ale mój już wcześniej chyba się nie otwierał do końca, ponieważ temp była ok, ale cały czas wiskoza była uruchomiona, teraz ze sprawnym termostatem jest ciszej w aucie bo wisco nie chodzi cały czas xD
tak, lepiej chyba kupić wahlera bo do tej obudowy pozniej można dokupić sam termostat za około 40zł
tak, lepiej chyba kupić wahlera bo do tej obudowy pozniej można dokupić sam termostat za około 40zł
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Mercedes sprinter 906 uruchomienie klimatyzacji |
Pozostałe modele | pawel14b3 |
|
||
S212 E200 CDI cieknie ciągle gdzie indziej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|
|
[W203] 2.2 CDI 2003 problem z ekektryka |
Mercedes C, E i CLK | zabamix |
|
|
|
[S212] 200CDI BlueTEC jaka prawidłowa temp wody? |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|
|
W212 czyli E200CDI z 2003 r czy warto |
Pozostałe modele | Baltycki |
|