Witam, odrazu mówię że szukałem i nic nie znalazłem na forum...
Mój problem jest taki ze (2.3 benzyna) gdy silnik jest zimny lub dłuższy czas nie odpalany np 12godz to żeby zapalić trzeba kręcić około 1 min (serio mierzyłem stoperem)na początku kręcenie nie ma żadnych oznak życia ;] . Później jak się kręci to zaczyna coś tam łapać w końcu zapala i działa. Później jak odrazu zgasze to zapala ładnie jak się zagrzeje to też zapala idealnie i moje pytanie co jest nie tak ? Czy może to być wina wtrysku rozruchowego ? A i jak jest ciepły na gazie i benzynie pali tak samo czyli bardzo dobrze, nic nie strzel
2
156 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 11 grudnia 2008 - 13:13
#2
Napisano 11 grudnia 2008 - 14:31
Moze paliwo sie cofa do baku ?
Prawdopodobnie moze tez byc wina automatycznego ssania.
Prawdopodobnie moze tez byc wina automatycznego ssania.
#3
Napisano 11 grudnia 2008 - 15:31
Cytat
Moze paliwo sie cofa do baku ?
Trop wydaje się dobry, gdyż długie kręcenie sugeruje cofanie się paliwa lub zapowietrzanie układu. Druga sprawa że kolega ma LPG a to zdecydowanie wpływa na sprawność silnika, szczególnie rozruch. Należy sprawdzić wszelkie zawory przełączające gaz/benzyna oraz szczelność wszelkich połączeń szczególnie doprowadzających powietrze, sprawność zaworu powietrza oraz pompy paliwa. Tyle na początek.
#4
Napisano 11 grudnia 2008 - 17:53
To jest KE? rocznik jakiś dziwny tego W124 na KE w M102.
Jeśli tak to elektryczna pompa paliwa w przeciągu części sekundy napoompuje układ więc cofanie można wykluczyć.
1) uszkodzony akumulator ciśnienia paliwa
2) uszkodzony wtrysk rozruchowy/ układ sterowania
3) uszkodzone czujniki temperatury
4) zawieszony regulator obrotów/nastawnik powietrza jałowego
5) uszkodzony sterownik KE - zbyt mały prad wzbogacajacy podczas rozruchu
6) uszkodzony sygnał informujący o rozruchu do sterownik KE
4) uszkodzony rozdzielacz/klapa - od strzału na LPG.
..
..
Jeśli pali lekko na ciepłym to stawiam na 1/2/3/4/5/6 na począctek
Jeśli tak to elektryczna pompa paliwa w przeciągu części sekundy napoompuje układ więc cofanie można wykluczyć.
1) uszkodzony akumulator ciśnienia paliwa
2) uszkodzony wtrysk rozruchowy/ układ sterowania
3) uszkodzone czujniki temperatury
4) zawieszony regulator obrotów/nastawnik powietrza jałowego
5) uszkodzony sterownik KE - zbyt mały prad wzbogacajacy podczas rozruchu
6) uszkodzony sygnał informujący o rozruchu do sterownik KE
4) uszkodzony rozdzielacz/klapa - od strzału na LPG.
..
..
Jeśli pali lekko na ciepłym to stawiam na 1/2/3/4/5/6 na począctek
#5
Napisano 11 grudnia 2008 - 18:05
Ukaniu napisał:
przeciągu części sekundy napoompuje układ
Tak o ile odziała i o ile ma odpowiednią wydajność ;-)
#6
Napisano 11 grudnia 2008 - 18:24
>To jest KE? rocznik jakiś dziwny tego W124 na KE w M102.
to podobno składak jakiś w dowodzie napisali 95r ;/
ok dzięki za te możliwości nie wiedziałem że aż tyle tego mozę być ale będe szukał
dodam że wymianiałem silnik i odpoczątku juz tak pali a ten stary silnik palił dobrze więc nie sądze żeby to coś było z pompą paliwa ciśniemiem itp
acha co to KE?
to podobno składak jakiś w dowodzie napisali 95r ;/
ok dzięki za te możliwości nie wiedziałem że aż tyle tego mozę być ale będe szukał
dodam że wymianiałem silnik i odpoczątku juz tak pali a ten stary silnik palił dobrze więc nie sądze żeby to coś było z pompą paliwa ciśniemiem itp
acha co to KE?
#7
Napisano 11 grudnia 2008 - 18:47
Prze_Cinek napisał:
acha co to KE?
Szukaj po hasłami KE-Jet (nieoficjalnie na forach) i KE-Jetronic (oficjalna pełna nazwa;szukaj m.in. na stronie Boscha).
#8
Napisano 11 grudnia 2008 - 21:55
Radhezz napisał:
patrz post Ukania
Patrz również na MB/8 gdzie Ukaniu pisał. Masz tam troche wiadomości, choć nie zawsze teoria z praktyką tworzy linie prostą. Grunt to rozumieć co się pisze i umieć interpretować to co napisane.
#9
Napisano 11 grudnia 2008 - 23:13
KE jest niestety narowisty. Właśnie teraz rozmawiam ze znajomym z /8 i zastanawiamy się jaka może być przyczyna podobnego o ile nie identycznego zachowania - z tym, że wszystko z tego co wypisałem wcześniej w punktach jest sprawdzone - silnik chodzi dobrze na ciepło.
Co więcej podstawiony był już sterownik aby jego wykluczyć i nadal nie ma wniosków.
Istnieje szansa, że w tamtym przypadku mieszanka jest zbytnio wzbogacana. Ciekawe na czym sprawa sie zakończy.
Miejmy nadzieje kolega nie będzie miał aż takich kłopotów.
Przydało by się poczytać ten wątek na /8 i zacząć od akumulatora ciśnienia (to prosta sprawa, po wyłączeniu zapłnu klapa naciskana palcem musi stawiać opór przez kilkanaście - kilkaset minut) a potem wtrysk rozruchowy.
Co więcej podstawiony był już sterownik aby jego wykluczyć i nadal nie ma wniosków.
Istnieje szansa, że w tamtym przypadku mieszanka jest zbytnio wzbogacana. Ciekawe na czym sprawa sie zakończy.
Miejmy nadzieje kolega nie będzie miał aż takich kłopotów.
Przydało by się poczytać ten wątek na /8 i zacząć od akumulatora ciśnienia (to prosta sprawa, po wyłączeniu zapłnu klapa naciskana palcem musi stawiać opór przez kilkanaście - kilkaset minut) a potem wtrysk rozruchowy.
#10
Napisano 13 grudnia 2008 - 18:59
Sprawdź tez sprężanie ;]
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
W201 Problem z odpalaniem na zimnym |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|