Skocz do zawartości




- - - - -

[M102] - Ciężko odpala na zimnym silniku



156 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 11 grudnia 2008 - 13:13

Witam, odrazu mówię że szukałem i nic nie znalazłem na forum...
Mój problem jest taki ze (2.3 benzyna) gdy silnik jest zimny lub dłuższy czas nie odpalany np 12godz to żeby zapalić trzeba kręcić około 1 min (serio mierzyłem stoperem)na początku kręcenie nie ma żadnych oznak życia ;] . Później jak się kręci to zaczyna coś tam łapać w końcu zapala i działa. Później jak odrazu zgasze to zapala ładnie jak się zagrzeje to też zapala idealnie i moje pytanie co jest nie tak ? Czy może to być wina wtrysku rozruchowego ? A i jak jest ciepły na gazie i benzynie pali tak samo czyli bardzo dobrze, nic nie strzel



#2 Offline   Rommie


  • Postów: 21
  • Na forum od: 09 gru 2008
  • Miejscowość: Wołomin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Peugeot 306 2.0Hdi

Napisano 11 grudnia 2008 - 14:31

Moze paliwo sie cofa do baku ?
Prawdopodobnie moze tez byc wina automatycznego ssania.

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 grudnia 2008 - 15:31

Cytat

Moze paliwo sie cofa do baku ?

Trop wydaje się dobry, gdyż długie kręcenie sugeruje cofanie się paliwa lub zapowietrzanie układu. Druga sprawa że kolega ma LPG a to zdecydowanie wpływa na sprawność silnika, szczególnie rozruch. Należy sprawdzić wszelkie zawory przełączające gaz/benzyna oraz szczelność wszelkich połączeń szczególnie doprowadzających powietrze, sprawność zaworu powietrza oraz pompy paliwa. Tyle na początek.

#4 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 11 grudnia 2008 - 17:53

To jest KE? rocznik jakiś dziwny tego W124 na KE w M102.
Jeśli tak to elektryczna pompa paliwa w przeciągu części sekundy napoompuje układ więc cofanie można wykluczyć.

1) uszkodzony akumulator ciśnienia paliwa
2) uszkodzony wtrysk rozruchowy/ układ sterowania
3) uszkodzone czujniki temperatury
4) zawieszony regulator obrotów/nastawnik powietrza jałowego
5) uszkodzony sterownik KE - zbyt mały prad wzbogacajacy podczas rozruchu
6) uszkodzony sygnał informujący o rozruchu do sterownik KE
4) uszkodzony rozdzielacz/klapa - od strzału na LPG.
..
..
Jeśli pali lekko na ciepłym to stawiam na 1/2/3/4/5/6 na począctek :mrgreen:

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 grudnia 2008 - 18:05

Ukaniu napisał:

przeciągu części sekundy napoompuje układ

Tak o ile odziała i o ile ma odpowiednią wydajność ;-)

#6 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 11 grudnia 2008 - 18:24

>To jest KE? rocznik jakiś dziwny tego W124 na KE w M102.
to podobno składak jakiś w dowodzie napisali 95r ;/
ok dzięki za te możliwości nie wiedziałem że aż tyle tego mozę być ale będe szukał
dodam że wymianiałem silnik i odpoczątku juz tak pali a ten stary silnik palił dobrze więc nie sądze żeby to coś było z pompą paliwa ciśniemiem itp
acha co to KE?

#7 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 11 grudnia 2008 - 18:47

Prze_Cinek napisał:

acha co to KE?
Mechaniczno-elektroniczny układ wtrysku paliwa - w zasadzie bardziej mechaniczny niż elektroniczny. Pod względem mechanicznym - naprawdę imponujące osiągnięcie, ale jak zacznie szwankować... patrz post Ukania - a niby pierdółka :mrgreen:
Szukaj po hasłami KE-Jet (nieoficjalnie na forach) i KE-Jetronic (oficjalna pełna nazwa;szukaj m.in. na stronie Boscha).

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 grudnia 2008 - 21:55

Radhezz napisał:

patrz post Ukania

Patrz również na MB/8 gdzie Ukaniu pisał. Masz tam troche wiadomości, choć nie zawsze teoria z praktyką tworzy linie prostą. Grunt to rozumieć co się pisze i umieć interpretować to co napisane.

#9 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 11 grudnia 2008 - 23:13

KE jest niestety narowisty. Właśnie teraz rozmawiam ze znajomym z /8 i zastanawiamy się jaka może być przyczyna podobnego o ile nie identycznego zachowania - z tym, że wszystko z tego co wypisałem wcześniej w punktach jest sprawdzone - silnik chodzi dobrze na ciepło.
Co więcej podstawiony był już sterownik aby jego wykluczyć i nadal nie ma wniosków.
Istnieje szansa, że w tamtym przypadku mieszanka jest zbytnio wzbogacana. Ciekawe na czym sprawa sie zakończy.
Miejmy nadzieje kolega nie będzie miał aż takich kłopotów.
Przydało by się poczytać ten wątek na /8 i zacząć od akumulatora ciśnienia (to prosta sprawa, po wyłączeniu zapłnu klapa naciskana palcem musi stawiać opór przez kilkanaście - kilkaset minut) a potem wtrysk rozruchowy.

#10 Offline   DamianS


  • Postów: 16
  • Na forum od: 23 lis 2008
  • Miejscowość: Pszczyna

Napisano 13 grudnia 2008 - 18:59

Sprawdź tez sprężanie ;]








Podobne tematy Zwiń