Skocz do zawartości




- - - - -

[M102] - Ciężko odpala na zimnym silniku



156 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   skala09


  • Postów: 48
  • Na forum od: 05 gru 2012
  • Miejscowość: LBN
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 grudnia 2012 - 10:31

Na pewno od pierszej próby nie złapie temperatury, za pierszym razem łapie na na ok. 3s i obroty spadaja i gasnie, próbuje 2 raz i pali ładnie, wtf



#42 Offline   mat64


  • Postów: 84
  • Na forum od: 11 paź 2011
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Taunus

Napisano 06 grudnia 2012 - 11:44

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Udało się mi wreszcie opanowac te miniaturki :mrgreen: ma ktoś jakiś pomysł skąd tam się paliwo wzięło?Dołączona grafika

a no i jeszcze od czego to na zdjęciu poniżej, bo jak go kupiłem to miał to odpięte w środku jakas płytka z pinami narazie wpiąłem tak co sie nie stykają bo nie wiem co to
a znajduje się na lewym nadkolu obok bezpieczników na przegrodzie silnika
Dołączona grafika

#43 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 grudnia 2012 - 12:29

Wyświetl postUżytkownik mat64 dnia 06 grudnia 2012 - 11:44 napisał

bo jak go kupiłem to miał to odpięte w środku jakas płytka z pinami narazie wpiąłem tak co sie nie stykają bo nie wiem co to
Ło matko, ale słowotok... :pad:
To jest regulator oktanowy, oryginalnie jest to fabrycznie ustawione i zaplombowane. Co to dokładnie robi możesz znaleźć na forum.

#44 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 grudnia 2012 - 14:52

Regulator oktanowy ma być wpięty i ustawiony na "S". A paliwo w przepustnicy to prawdopodobnie wina lejącego rozdzielacza. I najpierw zrób porządek z wszystkimi rurkami i kaloszem bo to wszystko musi być szczelne.

#45 Offline   Tolo84


  • Postów: 55
  • Na forum od: 07 sie 2011
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,0 - M102, manual, 1989r.
  • Trzeci Mercedes:W163 2,7 - OM612, aut. 2003r.

Napisano 06 grudnia 2012 - 16:52

Wyświetl postUżytkownik skala09 dnia 06 grudnia 2012 - 10:31 napisał

Na pewno od pierszej próby nie złapie temperatury, za pierszym razem łapie na na ok. 3s i obroty spadaja i gasnie, próbuje 2 raz i pali ładnie, wtf

Przed pierwszym odpaleniem włącz i wyłącz zapłon ze 3 razy zanim zakręcisz. U mnie nie gaśnie ale ciężej go rozbujać i dłużej kręci jeśli nie podpompuję mu paliwa. Jak podpompuję to pali na dotyk i chodzi idealnie, kolejne odpalenia też już bez problemu. Przypuszczalnie jest to kończąca się pompa paliwa lub akumulator ciśnienia paliwa.

#46 Offline   skala09


  • Postów: 48
  • Na forum od: 05 gru 2012
  • Miejscowość: LBN
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 grudnia 2012 - 17:49

właśnie u mnie pali na dotyk i nie ma znaczenia czy podpompuje pare razy pompką czy nie. Właśnie próbowałem go odpalić przy -10 i identyczna reakcja. Możliwe, że winowajcą jest paliwo z za wschodniej granicy:(

#47 Offline   mat64


  • Postów: 84
  • Na forum od: 11 paź 2011
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Taunus

Napisano 06 grudnia 2012 - 18:00

Wyświetl postUżytkownik Sly108 dnia 06 grudnia 2012 - 14:52 napisał

Regulator oktanowy ma być wpięty i ustawiony na "S"
Kolego a mógł byś podpowiedzieć względem czego ma być te 'S' ? tu gdzie jest jedynka teraz ? :hmm: Dołączona grafika

Chyba znalazłem problem :( w ''kominie'' do regulacji nie ma śróby jest tam tylko jakas sprężynka jak włożę śrubokręt do oporu to się klapa odchyla napięcie na gnieździe 8,3 na włączonym zapłonie/zgaszonym silniku

Wyświetl postUżytkownik Sly108 dnia 06 grudnia 2012 - 14:52 napisał

A paliwo w przepustnicy to prawdopodobnie wina lejącego rozdzielacza.

Wyjmowałem oglądałem wygląda raczej ok, w każdym razie suchy

Wyświetl postUżytkownik Sly108 dnia 06 grudnia 2012 - 14:52 napisał

najpierw zrób porządek z wszystkimi rurkami i kaloszem

Tak zrobię :okdouble:

#48 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 grudnia 2012 - 18:10

Wyświetl postUżytkownik mat64 dnia 06 grudnia 2012 - 18:00 napisał

Kolego a mógł byś podpowiedzieć względem czego ma być te 'S' ? tu gdzie jest jedynka teraz ?

Musiał bym zerknąć u siebie bo dokładnie nie pamiętam ale chyba tam gdzie 1 ma być to "S".

#49 Offline   mat64


  • Postów: 84
  • Na forum od: 11 paź 2011
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Taunus

Napisano 06 grudnia 2012 - 21:00

Sly108,

To dziwne ale ustawiłem ten regulator oktanowy jak mówiłeś, odpaliłem auto i zauważyłem znaczną poprawę pracy (mniej telepie) :hooray:

Dzięki ! punkcik oczywiście poleciał :piwo:

#50 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 grudnia 2012 - 14:59

Wyświetl postUżytkownik mat64 dnia 06 grudnia 2012 - 21:00 napisał

Sly108,

To dziwne ale ustawiłem ten regulator oktanowy jak mówiłeś, odpaliłem auto i zauważyłem znaczną poprawę pracy (mniej telepie) :hooray:

Dzięki ! punkcik oczywiście poleciał :piwo:

Bo zmienił się kąt wyprzedzenia zapłonu. To super, że pomogło.








Podobne tematy Zwiń