Skocz do zawartości




michal93 BMW e36 318i 92r.


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 23 marca 2014 - 12:08

Witam... Chciałbym przedstawić moje kolejne BMW. Większość osób, która śledziła mój temat o 325 TDS wie jak to autko skończyło swój żywot w moich rękach. Dwa dni później wpadła w łapki 318i. Szukałem auta ładnego i dobrze utrzymanego ale jak zawsze moje plany się zmieniły, gdy obejrzałem te BMW. Chciałem 6 garów mam 4... Cóż przeżyje. Za ładne e36 z silnikiem 2.0/2.5 z gazem trzeba dać około 7 tyś zł. Nie miałem tyle, więc szukałem ładnej z 1.8. To znalazłem tą. Mechanicznie jest spoko. Zawiecha sztywna motorek suchy ma moc jak na te 113km. Ogólnie nic nie puka nic nie stuka. Jedynie próg kierowcy troszkę pordzewiały. Poza tym rdzy brak. Przynajmniej widocznej. Podłoga zdrowiutka. Jako, że koleś krzyczał za tą 318 mniej o wiele mniej niż są warte takie bawarki, to długo się nie zastanawiając napisałem umowę :) Jeżdżę nią od grudnia i wszystko jest ok.
Jest to 318i M40, więc motorek na pasku rozrządu. Ma gaz sekwencyjny i jak na razie 0 problemów. Rocznik 1992.
Z wyposażenia posiada;
-elektrykę szyb przód
-podgrzewane fotele
-centralny zamek z pilota
-komputer pokładowy OBC 11 z check control
-ABS
-wspomaganie kierownicy
-szyberdach
-elektryczne i podgrzewane lusterka
-podgrzewany zamek kierowcy
-podgrzewane dysze spryskiwaczy

Chyba tyle ;)

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta. Wiadomo, nie ma to tyle mocy jak poprzednie 2.5 ale idzie się przyzwyczaić ;).

Do tej pory zmieniłem rozrząd, parownik, bo przy wyższych obrotach nie wyrabiał, wymieniłem tulejkę na amorku z tyłu, wymieniłem sprężyny z przodu ze sportowych na seryjne. Chyba tyle. W planach mam wymienić ten próg, i pomalować dwa elementy, bo mają trochę inny odcień lakieru.

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika



#2 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2014 - 17:14

113 KM... czyżby faza driftu już Ci przeszła?

#3 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 23 marca 2014 - 20:43

Powiem tak... 113km wystarczy do spokojnego pokonywania kilometrów. 1.8 ogólnie fajny motorek. Mocy troche ma i jak na 113km ciągnie fajnie. Oczywiście szału nie robi ale wyprzedzać sie da. Passat 1.9TDI 90km odstaje do 120km/h, czy dalej tez nie wiem, bo już się nie gnałem z nim. Pali mało, bo dla mnie przy dojazdach do pracy czyli po 25km w jedna stronę trasą miedzy wioskową :D pali około 10-11l LPG. Dla mojej dziewczyny spokojnie schodzi poniżej 10. Nie raz i do 9l. A co do driftu... Da się. Ale to nie to :P Szkoda zachodu strzelania ze sprzęgła i meczenia tego silniczka. Na mokrym pokazuje się z troche lepszej strony, bo i rondo bokiem weźmie. :DD Ale już coraz mniej się w to bawie. Zmieniłem pracę, zarabiam mniej mam mniej kasy więc trzeba oszczędzać a taka zabawa tania nie jest więc czas troszkę wydorośleć i zacząć myśleć o przyszłości a nie pchać całą kasę w auto. Z ziomkami się spotykam lubie patrzeć jak się bawią. Ale powoli małymi krokami całkowicie się z tego wycofuje. Są ważniejsze sprawy. Jeszcze trochę a auto zacznę traktować jak środek transportu...

#4 Offline   plastik0007


  • Postów: 190
  • Na forum od: 27 cze 2009
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.5TD 98r.

Napisano 23 marca 2014 - 21:33

"Jedyne czego nie okazują to pogięty fartuch. Poza tym nic więcej. Ale wsadz w to 1000zł, bo to minimum to biorac pod uwage ze dwie felgi do prostowania i jeden wahacz do wymiany nie opłacało mi sie... " nie lepiej było naprawić tego tds-A? Porobiłeś tam trochę rzeczy z tego co pisałeś , ludzie te 318i sprzedają za grosze bo nikt tego kupować nie chce :E

#5 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 24 marca 2014 - 20:27

Z biegiem czasu żałuje, że go nie zrobiłem... Fajna furka była.. Sporo kasy w niego włożyłem. Auto gotowe do zimy było. Nie dotrwało. Ale już za późno. Mam 1.8 i nim jeżdżę ;) Są tez plusy, bo mniej wydaje na paliwo.

318i rzeczywiście są tanie.. Przy podobnym stanie a silniku przynajmniej 2.0 cena leci w górę o co najmniej 1000zł. Każdy chce trochę więcej mocy...

#6 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 24 marca 2014 - 21:44

michal93, A takie pytanie mam bo widzę że troche obeznany jesteś w BMW, jest tam takie coś jak w Mercedesie - numer vin i po nim możesz sobie rozkodować jaki był oryginalnie lakier, tapicerka, wyposażenie? Czy takie rzeczy to tylko w erze :E

113KM, niby tyle samo mam w 300D W124 i daje radę, nie jestem najszybszy (tylko czasami ;) ) ale i nie najwolniejszy, moment obrotowy robi fajne wrażenie mocniejszego auta, ale spalanie zabija przy ostrzejszej zabawie :P



Faktycznie trochę szkoda że nie zrobiłeś TDS, jednak 6 garów w Dieslu z Turbo to jest to :)

#7 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 24 marca 2014 - 22:01

W planach było TDS-a podciągnąć na 160km co nie jest trudne. Sama elektronika ;)

BMW vin bardzo fajnie rozkodowuje. Widać wszystko. Wyposażenie, gdzie był kupiony, kolor itd itp :)

#8 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 marca 2014 - 22:08

Mi tez się spodobała E36... ale moja :P U mnie nakręcone na zegarach 107.000km do tej pory. A rocznik '94 :)

#9 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 24 marca 2014 - 22:08

No z tego co ja słyszałem to wystarczy jakiś moduł podmienić i jest plus 25 km :) nie wiem ile w tym prawdy i na ile to działa.

#10 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 02 kwietnia 2014 - 20:27

NIe sadze ;) 1.8 M40 nie jest zbytnio podatny na tuning. Dobry program do LPG i więcej wykreci niż na benzynie.








Podobne tematy Zwiń