Skocz do zawartości




- - - - -

R129 500SL pytania po zakupie.


42 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Greg


  • Postów: 151
  • Na forum od: 30 mar 2010
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SD 1984
  • Inne auto:BMW E61 3.0d

Napisano 24 marca 2014 - 09:46

Witam!

W piątek zakupiłem swoje marzenie SL500 1990 rok z przebiegiem 50000mil srebrny WDBFA99E0MF017797. Autem przyjechałem na kołach z Bristolu UK do Wągrowca, bez żadnego problemu.
W dzień podróży zrobiło więcej kilometrów niż przez ostatnie 4 lata - właściciel angol, miał go w swoim drugim domu we Francji i użytkował go tylko podczas wakacji.
Jako, że auto wymaga delikatnego dopieszczenia i ma również kilka drobnych usterek, mam kilka pytań:

- jakie oleje zastosować do silnika, mostu, skrzyni,
- jakie świece polecacie,
- nie działa zagłówek u kierowcy a u pasażera w ogóle nie działa sterowanie fotela + nie idzie odchylić fotela, żeby się dostać do tyłu,
- czy znacie jakiś godny polecenia zakład w którym zrobię podbitkę hard topu - najlepiej w WLKP,
- to samo z regeneracją foteli - jedno przebarwienie na fotelu kierowcy,
- to samo z polerką lakieru - szczególnie na zderzakach.

Ogólnie po przejechaniu 1600km trzeba mnie było siłą wyciągać z bryki i to nie dlatego, że zasnąłem.
Jeżeli ktoś ma wątpliwośći, czy kupić takie auto czy nie kupić to mówie BRAĆ BEZ GADANIA!!! Te wrażania są nie do opisania.

Pozdrawiam



#2 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 24 marca 2014 - 12:14

to się znalazł kolejny zapaleniec :D
w narożnikach siedziska masz śruby na śrubokręt + wykręcasz je i wyjmuszesz siedzisko tam jest cały sterownik fotela. Opacie przykręcane od tyłu, na dole przy nogach pasożyta na wkręty gwiazdowe. Także wysuwane w dół. Na Youtube masz filmiki.
Dźwignia odchylania jest na linkach, regulowanych jak w rowerze hamlce :D to były czasy :D a nie jaki dziś wszystko z plastiku....

oleje i świece jak do M119...

przebarwienie pokaż, na początek wszystkie skóry do wymycia i odtłuszczenia, po tym możesz się zastanawiać co dalej.

#3 Offline   Greg


  • Postów: 151
  • Na forum od: 30 mar 2010
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SD 1984
  • Inne auto:BMW E61 3.0d

Napisano 24 marca 2014 - 14:39

Chodziło mi o to, że czy do auta w tym wieku stosuje się inne płyny niż ogólne wytyczne.

#4 Offline   dr.big


  • Postów: 517
  • Na forum od: 19 mar 2013
  • Miejscowość: Szczecin i okolice
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW

Napisano 24 marca 2014 - 15:55

Przecież muszą tylko spełniać normy MB do tego modelu i ok . Np. olej silnikowy dopuszczenie MB 229.3 .

#5 Offline   Greg


  • Postów: 151
  • Na forum od: 30 mar 2010
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SD 1984
  • Inne auto:BMW E61 3.0d

Napisano 26 marca 2014 - 11:40

Zmieniam też filtr w skrzyni, podobno zalecany jest z "szufladą" - w moim serwisie Boscha nie za bardzo wiedzą o co chodzi, może ktoś rozjaśnić temat.
Druga sprawa to kierownica - mam oryginalną szarą taką jak dawali w w126, moim zdaniem pasuje do tego auta jak świni siodło. Jest może wykaz jakie kierownice pasują do w129 przed liftem i czy jest różnica w mocowaniu po lifcie i przed.
Mam firmę transportową i co tydzień jestem w Uk - znalazłem gościa na e-bayu który ma dość sporo ciekawych kierownic i jestem ciekaw które pasują.
W e91 mam kierownicę od m powera , która jest gruba, mała i mięsista - chciałbym coś o podobnych walorach, ma ktoś może taką zamontowaną u siebie:
http://www.ebay.co.u...984.m1423.l2649

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2014 - 13:21

Wyświetl postUżytkownik Greg dnia 26 marca 2014 - 11:40 napisał

Zmieniam też filtr w skrzyni, podobno zalecany jest z "szufladą" - w moim serwisie Boscha nie za bardzo wiedzą o co chodzi, może ktoś rozjaśnić temat.

Dołączona grafika

#7 Offline   Greg


  • Postów: 151
  • Na forum od: 30 mar 2010
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SD 1984
  • Inne auto:BMW E61 3.0d

Napisano 26 marca 2014 - 14:38

Teraz mi mechanik płacze, że lepiej nie zmieniać filtra i oleju przy takim przebiegu i że jak wytłucze katalizator to będzie rezonans...

#8 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 26 marca 2014 - 15:33

co to za mechanik?? ani kumaty ani czytaty, weź mu daj miotłę w rękę bo pitoli od rzeczy, albo pijany albo nie ma pojęcia. Jedynie z katalizatorem ma rację.

#9 Offline   Greg


  • Postów: 151
  • Na forum od: 30 mar 2010
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SD 1984
  • Inne auto:BMW E61 3.0d

Napisano 26 marca 2014 - 15:57

Katalizator mi wybił z głowy, dopiero się za to wezmę jak będę miał spawacza i jakaś rurkę dopasowaną.

#10 Offline   dr.big


  • Postów: 517
  • Na forum od: 19 mar 2013
  • Miejscowość: Szczecin i okolice
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW

Napisano 26 marca 2014 - 18:09

A po co wytłukiwać katalizator?








Podobne tematy Zwiń