Witam,
na forum zauważyłem, że niektóre osoby są doświadczone przygodą z przeciekającą nagrzewnicą. W moim wypadku jest delikatny wyciek od strony pasażera pod dywanikiem. Ok 1,0 - 1,5 L płynu wyciekło przez pół roku..
Ma ktoś może jakieś pojęcie, rady jak się za to zabrać i ewentualnie sprawdzone metody.. bo mam błogą "nadzieję" że nie będę musiał na dłuższy czas oddawać auta do mechanika.... x.x Narazie oswajam się z myślą rozkładania deski rozdzielczej...
Wszelka pomoc mile widziana
Pozdrawiam,
1
R129 SL500 - wymiana nagrzewnicy
Rozpoczęty przez Ivan2601, kwi 04 2014 18:22
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 04 kwietnia 2014 - 18:22
#2
Napisano 12 kwietnia 2014 - 11:25
I jak idzie z tą nagrzewnica?
Jest to temat, który prędzej lub pozniej bedzie dotyczyl kazdego z nas- szczesliwego jezdzcy r129
Fajnie, gdyby ktos podzielil się doświadczeniem i zamiescił dokladniejszy opis-fotorelacje z przebiegu calej operacji....
Jest to temat, który prędzej lub pozniej bedzie dotyczyl kazdego z nas- szczesliwego jezdzcy r129
Fajnie, gdyby ktos podzielil się doświadczeniem i zamiescił dokladniejszy opis-fotorelacje z przebiegu calej operacji....
#3
Napisano 12 kwietnia 2014 - 18:59
EssIRS wymieniał nagrzewnicę narzekał że masakra..
#4
Napisano 13 kwietnia 2014 - 21:59
w skrócie: katusze sumienia.
w moim przypadku za drugim podejściem już poległem i zdecydowałem się na pomoc w serwisie Mercedesa... póki co ... jestem w szoku...
Okazuje się że nagrzewnica owszem stara... ale cała.. a uszkodzony został przewód aluminiowy pomiędzy blokiem silnika a ...nagrzewnicą... ;/
Dla osób starających się ocenić przyczynę ucieczki płynu chłodniczego zalecić mogę jedno:
1. sprawdzić poziom oleju czy przybywa, czy widac w nim olej;
2. czy nie mamy oczek oleju w płynie chłodniczym w zbiorniku wyrównawczym... silnik potrafi wszystko przepalić ale zawsze ... zostawi jakiś dowód
3. NOWOŚĆ.. zajrzeć pod atrapę pod maską.. pomiędzy piórem wycieraczki a ścianą komory silnikowej, pod wentylator... jest ten nieszczęsny przewód.. i zobaczyć w jakim jest stanie
4. pomiar spalin...
niebawem się przejdę do serwisu i może jakąś foto relację stworzę..bo szczerze mówiąc sam jestem zaskoczony..
i mogę potwierdzić jedno masakra - to słuszne określenie jedyna część gdzie trzeba pół auta rozebrać.. ale tak czy owak ..zabieg warty zachodu, żeby późńiej mieć spokój..
w moim przypadku za drugim podejściem już poległem i zdecydowałem się na pomoc w serwisie Mercedesa... póki co ... jestem w szoku...
Okazuje się że nagrzewnica owszem stara... ale cała.. a uszkodzony został przewód aluminiowy pomiędzy blokiem silnika a ...nagrzewnicą... ;/
Dla osób starających się ocenić przyczynę ucieczki płynu chłodniczego zalecić mogę jedno:
1. sprawdzić poziom oleju czy przybywa, czy widac w nim olej;
2. czy nie mamy oczek oleju w płynie chłodniczym w zbiorniku wyrównawczym... silnik potrafi wszystko przepalić ale zawsze ... zostawi jakiś dowód
3. NOWOŚĆ.. zajrzeć pod atrapę pod maską.. pomiędzy piórem wycieraczki a ścianą komory silnikowej, pod wentylator... jest ten nieszczęsny przewód.. i zobaczyć w jakim jest stanie
4. pomiar spalin...
niebawem się przejdę do serwisu i może jakąś foto relację stworzę..bo szczerze mówiąc sam jestem zaskoczony..
i mogę potwierdzić jedno masakra - to słuszne określenie jedyna część gdzie trzeba pół auta rozebrać.. ale tak czy owak ..zabieg warty zachodu, żeby późńiej mieć spokój..
#5
Napisano 15 kwietnia 2014 - 15:55
Jak już masz to wszystko rozebrane, to proponuje "profilaktycznie" założyć nowy wymiennik ciepła do klimy. Żeby się nie okazało, że gdzieś puszcza jak będzie wszystko poskładane i nabijesz nowy czynnik.
Też wymieniałem i wygląda to mniej więcej tak...
Użytkownik majsterus dnia 12 kwietnia 2014 - 18:59 napisał
EssIRS wymieniał nagrzewnicę narzekał że masakra..
Też wymieniałem i wygląda to mniej więcej tak...
#6
Napisano 15 kwietnia 2014 - 18:03
o japier ;]
#7
Napisano 18 kwietnia 2014 - 23:27
o żeszy ty.... faktycznie masakra
teraz ciekawość zżera- ile za taką rozpierduche życzy sobie szanowny Mercserwis???
teraz ciekawość zżera- ile za taką rozpierduche życzy sobie szanowny Mercserwis???
#8
Napisano 21 kwietnia 2014 - 12:55
Jeśli ktoś mieszka niedaleko mnie, to mogę pomóc w takiej operacji. Gdzieś czytałem, że według cennika w ASO ta operacja zajmuje 12 roboczogodzin. Plus cena części(nagrzewnica około 650zły, wymiennik do klimy około 350zły, nowe oringi, czyszczenie etc). Może się zamknąć kwotą około 2K PLN.
#9
Napisano 12 maja 2014 - 13:16
Temat po dłuższych bataliach zakończony.. u mnie koszt CZASOWY nieziemski (problem z częściami)...ale przynajmniej na lata z głowy. W moim wypadku nagrzewnica była cała, a przewody do nagrzewnicy uszkodzone były...., co nie przeszkodziło wymianie odrazu i nagrzewnicy.. . Niestety jak to w serwisach są plusy i minusy zlecania prac serwisom. \
PLUSEM jest cena z pewnością... porównywalna do przedmówcy..
a o minusach ...wolę nie pamiętać - ważne że erka jeździ znowu po ulicach
PLUSEM jest cena z pewnością... porównywalna do przedmówcy..
a o minusach ...wolę nie pamiętać - ważne że erka jeździ znowu po ulicach
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 uszczelka nagrzewnicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | manfred2 |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|