Skocz do zawartości




- - - - -

R129 SL500 - wymiana nagrzewnicy


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Ivan2601


  • Postów: 10
  • Na forum od: 04 kwi 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129 500SL

Napisano 04 kwietnia 2014 - 18:22

Witam,


na forum zauważyłem, że niektóre osoby są doświadczone przygodą z przeciekającą nagrzewnicą. W moim wypadku jest delikatny wyciek od strony pasażera pod dywanikiem. Ok 1,0 - 1,5 L płynu wyciekło przez pół roku..

Ma ktoś może jakieś pojęcie, rady jak się za to zabrać i ewentualnie sprawdzone metody.. bo mam błogą "nadzieję" że nie będę musiał na dłuższy czas oddawać auta do mechanika.... x.x Narazie oswajam się z myślą rozkładania deski rozdzielczej...

Wszelka pomoc mile widziana :D

Pozdrawiam,



#2 Offline   tom500sl


  • Postów: 30
  • Na forum od: 22 paź 2012
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2014 - 11:25

I jak idzie z tą nagrzewnica?

Jest to temat, który prędzej lub pozniej bedzie dotyczyl kazdego z nas- szczesliwego jezdzcy r129

Fajnie, gdyby ktos podzielil się doświadczeniem i zamiescił dokladniejszy opis-fotorelacje z przebiegu calej operacji....

#3 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 12 kwietnia 2014 - 18:59

EssIRS wymieniał nagrzewnicę narzekał że masakra..

#4 Offline   Ivan2601


  • Postów: 10
  • Na forum od: 04 kwi 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129 500SL

Napisano 13 kwietnia 2014 - 21:59

w skrócie: katusze sumienia.

w moim przypadku za drugim podejściem już poległem i zdecydowałem się na pomoc w serwisie Mercedesa... póki co ... jestem w szoku...

Okazuje się że nagrzewnica owszem stara... ale cała.. a uszkodzony został przewód aluminiowy pomiędzy blokiem silnika a ...nagrzewnicą... ;/

Dla osób starających się ocenić przyczynę ucieczki płynu chłodniczego zalecić mogę jedno:
1. sprawdzić poziom oleju czy przybywa, czy widac w nim olej;
2. czy nie mamy oczek oleju w płynie chłodniczym w zbiorniku wyrównawczym... silnik potrafi wszystko przepalić ale zawsze ... zostawi jakiś dowód
3. NOWOŚĆ.. zajrzeć pod atrapę pod maską.. pomiędzy piórem wycieraczki a ścianą komory silnikowej, pod wentylator... jest ten nieszczęsny przewód.. i zobaczyć w jakim jest stanie
4. pomiar spalin...

niebawem się przejdę do serwisu i może jakąś foto relację stworzę..bo szczerze mówiąc sam jestem zaskoczony..
i mogę potwierdzić jedno masakra - to słuszne określenie jedyna część gdzie trzeba pół auta rozebrać.. ale tak czy owak ..zabieg warty zachodu, żeby późńiej mieć spokój..

#5 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 15 kwietnia 2014 - 15:55

Jak już masz to wszystko rozebrane, to proponuje "profilaktycznie" założyć nowy wymiennik ciepła do klimy. Żeby się nie okazało, że gdzieś puszcza jak będzie wszystko poskładane i nabijesz nowy czynnik.

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 12 kwietnia 2014 - 18:59 napisał

EssIRS wymieniał nagrzewnicę narzekał że masakra..

Też wymieniałem i wygląda to mniej więcej tak...
Dołączona grafika

#6 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 15 kwietnia 2014 - 18:03

o japier ;]

#7 Offline   tom500sl


  • Postów: 30
  • Na forum od: 22 paź 2012
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 kwietnia 2014 - 23:27

o żeszy ty.... faktycznie masakra ;P
teraz ciekawość zżera- ile za taką rozpierduche życzy sobie szanowny Mercserwis???

#8 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 21 kwietnia 2014 - 12:55

Jeśli ktoś mieszka niedaleko mnie, to mogę pomóc w takiej operacji. Gdzieś czytałem, że według cennika w ASO ta operacja zajmuje 12 roboczogodzin. Plus cena części(nagrzewnica około 650zły, wymiennik do klimy około 350zły, nowe oringi, czyszczenie etc). Może się zamknąć kwotą około 2K PLN.

#9 Offline   Ivan2601


  • Postów: 10
  • Na forum od: 04 kwi 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129 500SL

Napisano 12 maja 2014 - 13:16

Temat po dłuższych bataliach zakończony.. u mnie koszt CZASOWY nieziemski (problem z częściami)...ale przynajmniej na lata z głowy. W moim wypadku nagrzewnica była cała, a przewody do nagrzewnicy uszkodzone były...., co nie przeszkodziło wymianie odrazu i nagrzewnicy.. . Niestety jak to w serwisach są plusy i minusy zlecania prac serwisom. \

PLUSEM jest cena z pewnością... porównywalna do przedmówcy..

a o minusach ...wolę nie pamiętać - ważne że erka jeździ znowu po ulicach :)








Podobne tematy Zwiń