Witam zmuszony jestem wymienić pierwszy tłumik w aucie (MB 2.0B 122KM). Nigdzie jednak nie mogę kupić tłumika zaczynającego i kończącego się dwoma rurami, zaznaczony czerwonym kółkiem na zdjęciu.
Mam pomysł by uciąć stary tłumik za kat. i dwie rury dospawać do tłumika przedniego kończącego się jedną rurą a potem połączyć po staremu z tłumikiem środkowym.
Mam jeszcze jeden pomysł i chcę się dowiedzieć czy tak można zrobić, mianowicie kupić przedni tłumik kończący się jedną rurą i kupić środkowy tłumik który zaczyna się jedną rurą ( układ wydechowy na górze na zdjęciu) wtedy będę miał już wymienioną całość.
Jakie wy macie pomysły i co sądzicie o moich przemyśleniach. Proszę o szybką odpowiedź.
Pozdro.
0
[w201] Zmiana Ukł. wydechowego.
Rozpoczęty przez pietax, kwi 14 2014 21:17
28 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 14 kwietnia 2014 - 21:17
#2
Napisano 14 kwietnia 2014 - 21:27
Kolego Ty teraz masz katalizator o ile się nie mylę . Najlepszym rozwiązaniem według mnie było by kupno tłumika początkowego od wersji bez katalizatora i tłumika środkowego .
#3
Napisano 14 kwietnia 2014 - 21:42
wydaje mi sie żę ten z dwoma wylotami lepiej odprowadza spaliny niż pojedynka choć moge sie mylić, szukałem szukałem i może na tej stronie coś znajdziesz http://webautoservic...02-20-2984.html
#4
Napisano 14 kwietnia 2014 - 21:55
Właśnie czy ta zmiana ukł. na starszą generację wpłynie na jazdę? Na tej stronie znalazłem ten tłumik ( http://webautoservic...02-20-2954.html ) ale nie wydam 700zł
#5
Napisano 14 kwietnia 2014 - 22:52
Jeżeli musisz wymienić katalizator, to można zamiast niego wstawić dowolny tłumik zbliżony wymiarami, przeznaczony jako pierwszy w układzie wydechowym (ja w swoim najpierw wyjąłem kilka lat temu sam wkład z katalizatora i wstawiłem rurę); co do tłumika środkowego - tu sprawa jest trudniejsza; są polskie zamienniki, ale ich jakość jest kiepska - sam już prawie kupiłem, ale udało mi się znaleźć bardzo dobry używany (ale w super stanie) zamiennik z "anglika" i teraz jest o.k.; oryginał klasy Walkera to ok. 700zł, jak wspomniałeś; Asmet niestety nie produkuje tego akurat tłumika (mam końcowy Asmetu i służy już ok. 6 lat na LPG)
Użytkownik mixx edytował ten post 14 kwietnia 2014 - 22:52
#6
Napisano 14 kwietnia 2014 - 23:02
ja kata bym nie kupował kolega dobrze mówi dopasować tłumik gabarytami zamiast kata
#7
Napisano 14 kwietnia 2014 - 23:05
Ja muszę wymienić tłumik pierwszy tylko dlatego, że wypaliła się dziura w miejscu gdzie obejma trzyma tłumik a spawać nie ma do czego. Katalizator i tak sprzedam jeśli jest co. Mam tylko dylemat czy spawać i zostawić oryginalny tłumik środkowy, który jest w dobrym stanie czy kupić też środkowy tłumik i tylko pozostanie poskręcać na śruby ??
#8
Napisano 14 kwietnia 2014 - 23:55
Użytkownik pietax dnia 14 kwietnia 2014 - 23:05 napisał
wypaliła się dziura w miejscu gdzie obejma trzyma tłumik
obejma jest na dwururce przed katalizatorem i jeżeli tutaj wypaliła się dziura, to "zdolny" jesteś; jeżeli katalizator jest dobry to może lepiej wyciąć przepalony kawałek rury; najlepiej było zrobić fotkę, a przede wszystkim precyzyjniej się wyrażać - czyli najpierw jest dwururka, później katalizator (a nie pierwszy tłumik). następnie znowu dwururka i tłumik środkowy, a za nim końcowy
#9
Napisano 15 kwietnia 2014 - 00:11
"ale nie wydam 700zł" - witamy w klubie.
Układ który teraz masz jest od w201 2.3 8 zaworowego. Bez problemu wymieniasz pierwszy kawałek i środkowy na od 1.8 czy zwykłego 2.0(ma być od wersji z wtryskiem gdzie środkowy tłumik jest po stronie pasażera - gażnik miał jak w dieselu za kierowcą).
Przednia z tłumikiem zamiast kata pasuje do środkowego od wersji z katalizatorem.
Wersja z tłumikiem może nie mieć (prawie napewno nie będzie miała) mufy na sondę lambda - chyba ze u ciebie sonda siedzi w kolektorze.
Jeżeli przeżarło ci lączenie przedniej rury ze środkowym tłumikiem to po prostu poszukaj sztucerów skręcanych - taki kawałek rury z opaskami po obu stronach i zrobisz w domu.
Mało dają na złomie jak katalizatora nie da się już przyspawać do czegoś następnego.
Jak nie będziesz miał katalizatora to będą sie czepiać na przeglądach.
Układ który teraz masz jest od w201 2.3 8 zaworowego. Bez problemu wymieniasz pierwszy kawałek i środkowy na od 1.8 czy zwykłego 2.0(ma być od wersji z wtryskiem gdzie środkowy tłumik jest po stronie pasażera - gażnik miał jak w dieselu za kierowcą).
Przednia z tłumikiem zamiast kata pasuje do środkowego od wersji z katalizatorem.
Wersja z tłumikiem może nie mieć (prawie napewno nie będzie miała) mufy na sondę lambda - chyba ze u ciebie sonda siedzi w kolektorze.
Jeżeli przeżarło ci lączenie przedniej rury ze środkowym tłumikiem to po prostu poszukaj sztucerów skręcanych - taki kawałek rury z opaskami po obu stronach i zrobisz w domu.
Mało dają na złomie jak katalizatora nie da się już przyspawać do czegoś następnego.
Jak nie będziesz miał katalizatora to będą sie czepiać na przeglądach.
#10
Napisano 15 kwietnia 2014 - 00:13
Pozwolę sobie tylko nadmienić że M102 2.0 122KM to wersja bez kata
z katem to 118KM.
z katem to 118KM.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Zmiana temperatury zewnętrznej z F na C |
Mercedes S, CL i SEC | Walgoz |
|
||
W124 układ wydechowy_Tłumiki dobrej jakości |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|