Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Zmiana Ukł. wydechowego.


28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   pietax


  • Postów: 90
  • Na forum od: 21 lip 2011
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 kwietnia 2014 - 21:17

Witam zmuszony jestem wymienić pierwszy tłumik w aucie (MB 2.0B 122KM). Nigdzie jednak nie mogę kupić tłumika zaczynającego i kończącego się dwoma rurami, zaznaczony czerwonym kółkiem na zdjęciu.
Mam pomysł by uciąć stary tłumik za kat. i dwie rury dospawać do tłumika przedniego kończącego się jedną rurą a potem połączyć po staremu z tłumikiem środkowym.
Mam jeszcze jeden pomysł i chcę się dowiedzieć czy tak można zrobić, mianowicie kupić przedni tłumik kończący się jedną rurą i kupić środkowy tłumik który zaczyna się jedną rurą ( układ wydechowy na górze na zdjęciu) wtedy będę miał już wymienioną całość.

Jakie wy macie pomysły i co sądzicie o moich przemyśleniach. Proszę o szybką odpowiedź.
Pozdro.

Dołączona grafika



#2 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 14 kwietnia 2014 - 21:27

Kolego Ty teraz masz katalizator o ile się nie mylę . Najlepszym rozwiązaniem według mnie było by kupno tłumika początkowego od wersji bez katalizatora i tłumika środkowego .

#3 Offline   zetor88


  • Postów: 51
  • Na forum od: 19 lut 2014
  • Miejscowość: będzin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2014 - 21:42

wydaje mi sie żę ten z dwoma wylotami lepiej odprowadza spaliny niż pojedynka choć moge sie mylić, szukałem szukałem i może na tej stronie coś znajdziesz http://webautoservic...02-20-2984.html ;)

#4 Offline   pietax


  • Postów: 90
  • Na forum od: 21 lip 2011
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 kwietnia 2014 - 21:55

Właśnie czy ta zmiana ukł. na starszą generację wpłynie na jazdę? Na tej stronie znalazłem ten tłumik ( http://webautoservic...02-20-2954.html ) ale nie wydam 700zł :D

#5 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 14 kwietnia 2014 - 22:52

Jeżeli musisz wymienić katalizator, to można zamiast niego wstawić dowolny tłumik zbliżony wymiarami, przeznaczony jako pierwszy w układzie wydechowym (ja w swoim najpierw wyjąłem kilka lat temu sam wkład z katalizatora i wstawiłem rurę); co do tłumika środkowego - tu sprawa jest trudniejsza; są polskie zamienniki, ale ich jakość jest kiepska - sam już prawie kupiłem, ale udało mi się znaleźć bardzo dobry używany (ale w super stanie) zamiennik z "anglika" i teraz jest o.k.; oryginał klasy Walkera to ok. 700zł, jak wspomniałeś; Asmet niestety nie produkuje tego akurat tłumika (mam końcowy Asmetu i służy już ok. 6 lat na LPG)

Użytkownik mixx edytował ten post 14 kwietnia 2014 - 22:52


#6 Offline   zetor88


  • Postów: 51
  • Na forum od: 19 lut 2014
  • Miejscowość: będzin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2014 - 23:02

ja kata bym nie kupował kolega dobrze mówi dopasować tłumik gabarytami zamiast kata

#7 Offline   pietax


  • Postów: 90
  • Na forum od: 21 lip 2011
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 kwietnia 2014 - 23:05

Ja muszę wymienić tłumik pierwszy tylko dlatego, że wypaliła się dziura w miejscu gdzie obejma trzyma tłumik a spawać nie ma do czego. Katalizator i tak sprzedam jeśli jest co. Mam tylko dylemat czy spawać i zostawić oryginalny tłumik środkowy, który jest w dobrym stanie czy kupić też środkowy tłumik i tylko pozostanie poskręcać na śruby ??

#8 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 14 kwietnia 2014 - 23:55

Wyświetl postUżytkownik pietax dnia 14 kwietnia 2014 - 23:05 napisał

wypaliła się dziura w miejscu gdzie obejma trzyma tłumik
nie za bardzo sobie przypominam, żeby obejma gdzieś trzymała tłumik, jak to Ty piszesz-
obejma jest na dwururce przed katalizatorem i jeżeli tutaj wypaliła się dziura, to "zdolny" jesteś; jeżeli katalizator jest dobry to może lepiej wyciąć przepalony kawałek rury; najlepiej było zrobić fotkę, a przede wszystkim precyzyjniej się wyrażać - czyli najpierw jest dwururka, później katalizator (a nie pierwszy tłumik). następnie znowu dwururka i tłumik środkowy, a za nim końcowy

#9 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 15 kwietnia 2014 - 00:11

"ale nie wydam 700zł" - witamy w klubie.
Układ który teraz masz jest od w201 2.3 8 zaworowego. Bez problemu wymieniasz pierwszy kawałek i środkowy na od 1.8 czy zwykłego 2.0(ma być od wersji z wtryskiem gdzie środkowy tłumik jest po stronie pasażera - gażnik miał jak w dieselu za kierowcą).
Przednia z tłumikiem zamiast kata pasuje do środkowego od wersji z katalizatorem.
Wersja z tłumikiem może nie mieć (prawie napewno nie będzie miała) mufy na sondę lambda - chyba ze u ciebie sonda siedzi w kolektorze.
Jeżeli przeżarło ci lączenie przedniej rury ze środkowym tłumikiem to po prostu poszukaj sztucerów skręcanych - taki kawałek rury z opaskami po obu stronach i zrobisz w domu.
Mało dają na złomie jak katalizatora nie da się już przyspawać do czegoś następnego.
Jak nie będziesz miał katalizatora to będą sie czepiać na przeglądach.

#10 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 kwietnia 2014 - 00:13

Pozwolę sobie tylko nadmienić że M102 2.0 122KM to wersja bez kata
z katem to 118KM.








Podobne tematy Zwiń