Witam
Jak wiadomo w silnikach m104,m119,m120 mamy po dwie pompy paliwa połączone szeregowo. Dlaczego zastosowano takie rozwiązanie ? Czy jest tylko redundancja w sensie ze jak padnie jedna pompa to jedziemy na drugiej czy cos innego ? Obie pompy wytwarzaja ok 4 bary i takie cisnienie jest potrzebne w ukladzie. Czy jezeli jedna pompa ulegnie uszkodzeniu to cisnienie dalej bedzie 4 bary ? Czy zmienia sie wtedy wydajnosc calego ukladu ? Jak rozpoznac czy obie pompy sa sprawne ?
1
Rozwazania na temat 2 pomp paliwa
Rozpoczęty przez m00n, kwi 20 2014 11:16
5 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 kwietnia 2014 - 11:16
#2
Napisano 26 maja 2017 - 23:05
Chętnie się dowiem o co w tym chodzi. Ostatnio miałem problem, bo jedna z pompek zaczęła mi przeciekać więc teraz podpiąłem jedną pompę i sanochód jeździ bez zarzutu. Wychodzi na to, że na jednej też się da.
Ktoś zna odpowiedż? Jaki w tym cel?
Ktoś zna odpowiedż? Jaki w tym cel?
#3
Napisano 27 maja 2017 - 05:40
Kiedyś czytałem że najłabszym elementem w ke-jetronic jest elektryczna pompa paliwa ,być może jedna służy jako awaryjna ,..tylko tak gdybam oczywiście.
#4
Napisano 27 maja 2017 - 08:14
Pompy łączone szeregowo stosuje się do zbudowania ciśnienia. Zależnie od wersji silnikowej lub wyposażenia występują albo duża pojedyncza pompa (chyba 6 barowa), albo dwie mniejsze o niższych ciśnieniach. Nie wiem jak benkoo, jeździł na jednej pompie, ale w moim mercedesie jazda na tylko jednej pompie była naprawdę kulawa i po szybkim wciśnięciu gazu samochód się mulił strasznie.
#5
Napisano 27 maja 2017 - 09:41
Użytkownik m00n dnia 20 kwietnia 2014 - 11:16 napisał
Dlaczego zastosowano takie rozwiązanie ?
Użytkownik m00n dnia 20 kwietnia 2014 - 11:16 napisał
Obie pompy wytwarzaja ok 4 bary i takie cisnienie jest potrzebne w ukladzie.
Użytkownik m00n dnia 20 kwietnia 2014 - 11:16 napisał
Czy jezeli jedna pompa ulegnie uszkodzeniu to cisnienie dalej bedzie 4 bary ? Czy zmienia sie wtedy wydajnosc calego ukladu ? Jak rozpoznac czy obie pompy sa sprawne ?
Użytkownik Gerri edytował ten post 27 maja 2017 - 09:42
#6
Napisano 27 maja 2017 - 18:33
Sailor, nie dopisałem jak to zrobiłem..mianowicie, kupiłem pompkę pompującą 6bar i taką jedną założyłem, działa bez zarzutu, testowałem pod obciążeniem. Co do wyciszenia pracy pompki, hmm, coś w tym może być, ale też do końca mnie nie przekonuje takie tłumaczenie, czy to jedyny powód...? Jedną pompkę niestety delikatnie słychać z zewnątrz samochodu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Pompka centralnego zamka |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
[124] Pompa hamulcowa schemat |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|