Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] NIVO i ADS


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Dargut


  • Postów: 205
  • Na forum od: 15 sty 2014
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Jeden Jedyny W140 300 SEL
  • Trzeci Mercedes:Jeżeli drugi to Tylko W126
  • Inne auto:Iveco Daily 2,3HPI

Napisano 20 kwietnia 2014 - 19:12

Znalazłem samochód który mnie interesuje i może go kupię ,ale ma kod
214 - zawieszenie samopoziomujące (NIVO) z tyłu, z samoregulacją tłumienia (adaptive damping system - ADS (tłumaczenie Google)
Należy się tego ,,bać,, przy ewentualnej naprawie?

Jak sprawdzić przed zakupem czy wszystko dobrze funkcjonuje?
Ewentualny przegląd przedsprzedażny w serwisie Mercedesa może zdiagnozować stan Nivo i ADS-u i określić stan zużycia ?

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 27 stycznia 2015 - 09:17




#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 kwietnia 2014 - 20:14

Jaki to model ? w124 czy w140 ? Bo jeśli w124, to zwykłe nivo na tylnej osi, jak w kombi. Tylko amorki inne, niż w T-modelu.
Jak w140, to jest to zawieszenie z regulacją twardości. Fajna sprawa, ale drogie w naprawach - np takie amortyzatory tylko w ASO, brak zamienników.

#3 Offline   Dargut


  • Postów: 205
  • Na forum od: 15 sty 2014
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Jeden Jedyny W140 300 SEL
  • Trzeci Mercedes:Jeżeli drugi to Tylko W126
  • Inne auto:Iveco Daily 2,3HPI

Napisano 20 kwietnia 2014 - 20:18

W140 silnik 3,2 1996 rok.

#4 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 20 kwietnia 2014 - 20:37

Dziwne że ADS można spotkać w 3.2 ale zdarzają się takie rodzynki. Ogólnie w w140 ADS jest o wiele mniej skomplikowany niż w r129.

W w140 z przodu masz dwa amorki z zaworami i to wszystko. Oczywiście jedna sztuka kosztuje 3200 netto tylko w ASO. Jeżeli model jest sprzed 94 roku to posiada ADS pierwszej generacji a amory można kupić już tylko drugiej generacji. Oznacza to że trzeba jeszcze kupić kabelek adaptujący za 400zł netto :) Można go samemu zrobić za 20zł oczywiście ale jak ktoś nie wie i ma więcej kasy niż rozumu to MB oferuje go.

Tył to zintegrowany system ADS + NIVO. Nie ma tam zwykłych amortyzatorów tylko siłowniki + "sfery" amortyzujące. ADS realizowany jest za pomocą zaworów które wyglądają tak samo jak te z przodu ale nie są przymocowane do siłowników. Cen na tył nie znam bo nie robiłem jeszcze u siebie.

Dodatkowo do całego układu jest sterownik i kilka czujników. Diagnostyka taka bez komputera jest możliwa. Na zegarach masz lampkę kontrolną od ADS. Pierwsza od lewej w prawym rzędzie lampek kontrolnych. Warto przekręcić kluczyk w pozycję 2 i sprawdzić czy się podświetla. Bo może być błąd w systemie a ktoś może go ukryć przez wyjęcie żarówki. Jak samochód miał wyjmowany akumulator to lampka będzie się świeciła od razu po założeniu aku i starcie silnika bo system straci info z czujnika położenia kierownicy. Wtedy kręcisz kierownicą max w lewo max w prawo i powinna zgasnąć. Dodatkowo na przycisku od zmiany trybu pracy ADS jest dioda taka mała czerwona. Jak po starcie samochodu świeci się na czerwono i nie da się jej wyłączyć przyciskiem to znaczy że któryś z czujników zgłasza błąd albo jest kłopot przy podłączeniu między instalacją elektryczną a zaworem na amortyzatorach. Wtedy całe ADS przełącza się domyslnie w tryb "twardy".

Jeżeli przód jest miękki a tył twardy to znaczy że czas na wymianę sfer amortyzujących.

ADS można w pełni "przelecieć" czytnikiem kodów błyskowych na pinie 11 w złączu diagnostycznym i dowiedzieć się co jest nie tak jeżeli coś jest nie tak.

#5 Offline   Dargut


  • Postów: 205
  • Na forum od: 15 sty 2014
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Jeden Jedyny W140 300 SEL
  • Trzeci Mercedes:Jeżeli drugi to Tylko W126
  • Inne auto:Iveco Daily 2,3HPI

Napisano 20 kwietnia 2014 - 21:01

Dzięki za wyjaśnienia.

#6 Offline   mario0990


  • Postów: 125
  • Na forum od: 09 lip 2010
  • Miejscowość: Kedziory
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2015 - 11:07

Panowie wyjasni mi ktos co sie robi tym przyciskiem w w140 z rysuneczkiem amorka ? Dodam, ze u mnie przod stoi nizej a tyl wyzej. Czy cos jest nie tak ?

#7 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 27 stycznia 2015 - 11:28

mario0990, ten przycisk ustawia charakterystykę pracy zawieszenia. Normalnie (lampka zgaszona) masz miękko + automatyczne utwardzanie podczas skręcania, hamowania, przyspieszania. Jak lampka się świeci na przycisku to masz twarde cały czas.

#8 Offline   mario0990


  • Postów: 125
  • Na forum od: 09 lip 2010
  • Miejscowość: Kedziory
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2015 - 23:13

Dzieki za wyjasnienie. Zauwazylem, ze tyl mi podskakuje nawet na malych nierownosciach. Nie wiem jak to opisac...auto, zawiecha zamiast podskoczyc, zamortyzowac nierownosc to jakby sie buja-gora dol gora dol. Co to moz byc ? Dodam, że nic nie puka nic nie stuka w zawieszeniu, prowadzi sie pewnie

Użytkownik mario0990 edytował ten post 27 stycznia 2015 - 23:17


#9 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 28 stycznia 2015 - 09:41

Kolega Kubasz napisal wyzej:
"Tył to zintegrowany system ADS + NIVO. Nie ma tam zwykłych amortyzatorów tylko siłowniki + "sfery" amortyzujące.
Jeżeli przód jest miękki a tył twardy to znaczy że czas na wymianę sfer amortyzujących."

#10 Offline   mario0990


  • Postów: 125
  • Na forum od: 09 lip 2010
  • Miejscowość: Kedziory
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 stycznia 2015 - 10:58

Sfery amortyzujace to te gruchy z tylu ktore siedza niedaleko amorow ?. Duzy koszt to naprawic ?








Podobne tematy Zwiń