Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] OM605 brak mocy, wysokie spalanie



28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ColinekPL


  • Postów: 8
  • Na forum od: 21 kwi 2014
  • Miejscowość: Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2014 - 15:39

Witam to mój pierwszy temat na forum.

Od 3 dni Kiedy wyprzedzałem auto na prostej drodze..szedł jak burza..na 3 ciągnął prawie do 120km.h,tego samego dnia jak wracałem ze sklepu jakiś muł się zrobił.potem znowu miał sile i znowu brak..
jak by coś blokowało,sprawdzałem Tarcze to po przejechaniu kilometra z lekkim hamowaniem na zakrętach Tarcze są gorące,to samo mam 60km.h wbity 4 bieg auto powinno się rozpędzać dobrze,ale tak nie jest muli i muli i wkońcu przyspiesza.zaraz powtórka auto moc ma 4 bieg leci do 100 jak na disla prawidłowo..co się może dziać? Czy jakiś Klocek się przesunął ? Zauważyłem że czasami ciężko mu jest wejść na obroty w sensie takim że powoli się zwiększają..a tak nie było...Ma ktoś jakiś pomysł?

Pozdrawiam :)



#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 21 kwietnia 2014 - 16:51

Zacznij od filtrów paliwa oraz sitka w baku + czyszczenie baku i przedmuchanie rurek paliwowych pod autem.

#3 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 21 kwietnia 2014 - 17:56

Wyświetl postUżytkownik ColinekPL dnia 21 kwietnia 2014 - 15:39 napisał

muł się zrobił.potem znowu miał sile i znowu brak..

Wyświetl postUżytkownik ColinekPL dnia 21 kwietnia 2014 - 15:39 napisał

Tarcze są gorące
Jeśli to powtarza się w cyklu jazda-postój-jazda i obie tarcze albo nawet wszystkie w czasie jazdy, są coraz bardziej gorące i auto coraz słabiej ciągnie to prawdopodobnie umarło serwo, a właściwie zawór w nim.Dłuższa trasa spowoduje całkowite zablokowanie kół, bo z powodu niesprawnego zaworu,bo są one sukcesywnie dohamowywane bez udziału i świadomości kierowcy :mrgreen: Po dłuższym postoju polka zaczyna się od nowa...
Nie napisałeś nic o pedale- też powoli twardnieje jak skała :D
Serwo w używce, oryginalne już od 50 PLN, only.Także niedroga impreza ;P Po podmianie, musowo świeży, dobry płyn najlepiej właśnie zainwestować w DOT 4+.
Mam go zawsze w obu :star: i nigdy nie miałem problemu z układem hamulcowym, no chyba, że wymieniałem klocki :grinhihi: czy raz tarcze.

Użytkownik aarmir edytował ten post 21 kwietnia 2014 - 18:00


#4 Offline   ColinekPL


  • Postów: 8
  • Na forum od: 21 kwi 2014
  • Miejscowość: Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2014 - 23:55

Wyświetl postUżytkownik aarmir dnia 21 kwietnia 2014 - 17:56 napisał

Nie napisałeś nic o pedale- też powoli twardnieje jak skała :D

Pedał Elegancko,prawidłowo,nie twardnieje,jest mięciutki jak masełko :) Wiadomo to auto pod dużą górkę nie ma kopa..Rozpędzić go trudno..ale dzisiaj pojeździłem i moc miał.na prostej bez wciśniętego do końca pedału gazu jedzie jak powinien,wiem że już to stary samochód ma nalatane prawie 430tyś.ale nie jednego łykam jeśli rozbujam czołg..Chyba że tak przewody i w baku jest tyle tego syfu "Polskie Stacje" że po prostu nie ma przepływu i muli nie znam się na tym aż tak by móc coś powiedzieć na ten temat. Serwo działa bo czasami słychać w kabinie takie dźwięki nie wiem jak to nazwać ale gada sobie i przestaje jeśli auto nie jest odpalone.Tarcze są mocno gorące jak Lece 110km/h blisko mam skręt w uliczkę i hamuje do 30 mocniej.. to wtedy parzą to normalne (chyba) Ale gdy jadę spokojnie,hamuje silnikiem i lekko dohamowywuje są leciutko gorące,Na biegu Jałowym obroty skaczą jak powinny gdy dodam gazu,,wiadomo to nie benzyna ze wcisnę gaz tak zwana "odcina" i łututututututu..Mustangów pod maską pewnie też mu ubyło,ale jak rozpędzi się i wkroczy na swoje obroty to Jedzie i ma miły dźwięk,Klocki oraz tarczę będą wymieniane w tym tygodniu jak się postaram wraz z nowym płynem hamulcowym,świecami żarowymi oraz poduszka pod silnikiem,Olej w Silniku,Olej w skrzyni,I Pewnie Filtry.Auto nie dymi,no chyba ze mu mocno w żyle dam..to wypluje..Rano podczas odpalenia nie kopci jest bezbarwny dymek,pochodzi 5-10min i dopiero wyruszam.nie deptając go,dopiero jak się rozgrzeje,wiec nie wiem co jest ze czasami zamulony ze nie chce jechac..Pompa paliwowa była czyszczona i regulowana.Może Kolektror też jest zapchany,ale podczas zmieniania 4 św.żarowej i tak musi mechanik odkręcić to go wyczyści.


A Teraz Czas do Spania Salut!! :) ;P

#5 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 23 kwietnia 2014 - 18:03

Możesz jeszcze EGR zaślepić, to też może być jego wina jak zawór się zacina.

#6 Offline   ColinekPL


  • Postów: 8
  • Na forum od: 21 kwi 2014
  • Miejscowość: Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2014 - 16:44

EGR był już dawno zaślepiony,ale rozwiązałem problem! ;) Linka Gazu była poluzowana..Teraz jest rakieta jaka powinna byc.. ;) Pod góre z ruszaniu pod świateł mialem na górce dopiero 50-60! a teraz mam 90km.h A góra ma z 200m i jest dość o dużym nachyleniu:) Wiec Temat do Zamkniecia a co do Hamulców to klocek się przesunął i obcierało :) A jeszcze jedno pytanie czy jak wymiane oleju mam ustawiona na 430800 a na liczniku 430770 a nie zdąze zawieść już do mechanika,nic nie zaszkodzi autu jak pojadę na wymianę o 100km mniej więcej ?

#7 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 25 kwietnia 2014 - 16:55

Wyświetl postUżytkownik ColinekPL dnia 25 kwietnia 2014 - 16:44 napisał

A jeszcze jedno pytanie czy jak wymiane oleju mam ustawiona na 430800 a na liczniku 430770 a nie zdąze zawieść już do mechanika,nic nie zaszkodzi autu jak pojadę na wymianę o 100km mniej więcej ?
No to będzie problem :E Czip w liczniku kilometrów wykryje to przekroczenie i odetnie zasilanie w paliwo :E :E :E
ColinekPL to jest Twoja pierwsza przygoda z motoryzacją???!
Bez obrazy.Znam takich co jeżdzą 30 kkm na jednym oleju i motory żyją np. taryfiarze.Choć w przypadku :star: ,nawet jak jest zalane bardzo dobre oleum nie powinno się przekraczać 15 tysi.Ale 100 km?Proszę Cię, nie żartuj :D

#8 Offline   ColinekPL


  • Postów: 8
  • Na forum od: 21 kwi 2014
  • Miejscowość: Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2014 - 17:03

No może nie pierwsza,ale z Mercedesem Tak,A jak może wykryć jak nie mam tu żadnego Elektronicznego sygnału z silnika? Auto dopiero odstawie w poniedziałek,Dzwoniłem dziś do mechanika powiedział że dopiero w poniedziałek bo nawet nie ma gdzię postawić Mercedesa,bo zapchane ma Mercedesami,Ma mi zrobić Świece żarowe,Wymienić klocki,flirty,olej w skrzyni,olej w silniku,Auto kupiłem od mamy,by nie iść na darmo i brać.Ale 15 Tys Km nie przekroczyłem nawet jeszcze 10tys nie przekroczyłem.W Październiku był wymieniany olej To dopiero zrobiono na tym Oleju z 9 tys. Pójde potem do auta i Ci napisze bo w książce Serwisowej mam kiedy był wymieniany olej.Chodzi mi o to że jak teraz mam 430770KM To jak przejadę na nim do 430870 to się nic nie stanie..nie mówię ze przejadę na oleju 100 KM tyś następne :) Drogi aarmir jak miałbym gdzie zmienić olej to bym to sam zrobił..

#9 Offline   kowalu7


  • Postów: 82
  • Na forum od: 05 mar 2013
  • Miejscowość: Wlkp. Konin
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Seat Ibiza FL 1.9tdi 110km

Napisano 25 kwietnia 2014 - 17:14

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 21 kwietnia 2014 - 16:51 napisał

czyszczenie baku i przedmuchanie rurek paliwowych pod autem.
tez mnie to czeka moze w majowy weekend? Duzo z tym roboty? Chodzi o czas.

#10 Offline   ColinekPL


  • Postów: 8
  • Na forum od: 21 kwi 2014
  • Miejscowość: Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2014 - 18:36

Kowalu7 No mi to zajęło prawie cały dzień....zmarnowałem 4litry beznzyny,szmatek do czyszczenia,2 pędzelki,Zalałem auto 20 litrów ropy.I musisz mieć mocno naładowany Aku.. bo masakra.. ja się kierowałem tym:http://mb201-124.eu/...ku/page__st__20 i poszło auto ma lepszy prześwit i lepiej chodzi,a regulacja Linki gazu pomogła też bardzo! :D teraz mam uczucie "wciskania w fotel" :)








Podobne tematy Zwiń