Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] silnik om602 przewody podciśnienia - gaszak


58 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   kowalu7


  • Postów: 82
  • Na forum od: 05 mar 2013
  • Miejscowość: Wlkp. Konin
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Seat Ibiza FL 1.9tdi 110km

Napisano 17 maja 2014 - 12:56

Niestety nie pomoge u mnie nie ma czegos takiego. Moze jakis schemat bys narysowal bo jakos w opisie sie gubie. A zasilanie idzie do tego zaworka? Jesli tak to pewnie o zmiennym napieciu bo wdaje mi sie ze to jakis regulacyjny jest. Sprawdziles mase pod wkretem tego zaworu czy jest czysta?



#22 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 17 maja 2014 - 16:24

To nie jest oryginalne. Były owszem takie zawory montowane fabrycznie było to jednak powiązane z oryginalnym immobilizerem.
Tutaj działanie jest podobne - gdzieś jest zamontowany ukryty wyłącznik zabezpieczający lub zaworek jest podpięty do alarmu.

#23 Offline   Gregg_MR


  • Postów: 189
  • Na forum od: 13 kwi 2013
  • Miejscowość: Płońsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 1987r 2.0 gaźnik
  • Trzeci Mercedes:w202 1996r C200 elegance
  • Inne auto:Lexus is200

Napisano 17 maja 2014 - 18:51

mercedes ma oryginalny założony w salonie MB-Service immobiliser. Typ : T - Nr. B6 654 8158

http://mb124.de/gall...Immobilizer.pdf


Wegfahrsperre ... blokuje 3 odcinki ... dopływ paliwa, obwody prądowe ... i jeszcze coś ... być może coś przy rozruszniku. W każdym razie, na tzw "pych" nie odpali.


Ten zawór (elektrozawór) byłby zainstalowany na odcinku przwodów vacum prowadzących do gaszaka? Wszystko fajne, jesli działa.
Ale z drugiej strony z immobiliserem wszystko OK , w tym temacie nie mam zastrzeżeń , działa poslusznie ... nie kaprysi.




Gerri ... zaimponowałeś mi wiedzą :hmm:
Ale pewnie nie jednemu w124 pod maskę zaglądałeś.

Użytkownik Gregg_MR edytował ten post 17 maja 2014 - 19:04


#24 Offline   Fazziu


  • Postów: 10
  • Na forum od: 09 lip 2014
  • Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2014 - 19:27

Witam Panowie mam problem z podciśnieniami mianowicie ściągałem kolektor w celu wymiany czujnika temperatury i amortyzatorka od pompy w silniku om602 przy okazji stwierdziłem że sprawdzę drożność wszystkich wężyków i jeden mi wyszed ze ściany grodziowej i nie wiem do czego jest podpięty z drugiej strony tu fotki :
http://fazziu.wrzuta...20140710_182929
http://fazziu.wrzuta...20140710_182839,
nie wiem bo czego jest ten czarny podłączony, pomoże ktoś szukałem wiele razy jakichś schematów i nic.

#25 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 10 lipca 2014 - 23:35

Wystarczyło poszukać nie schematów tylko postów o czarnym przewodzie - choćby ten:
http://mb201-124.eu/...podcisnieniowy/

#26 Offline   Fazziu


  • Postów: 10
  • Na forum od: 09 lip 2014
  • Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lipca 2014 - 13:15

Podepne sie pod temat u mnie jest tak na glownej magistrali VAC od pompy do serwa jest zawor zwroty i z niego odchodzi poprzez kolanko brazowy cienki przewod do stacyjki i od stacyjki odchodzi rowniez taki sam do gaszaka, od pompy VAC odchodzi cienki wezyk do rozgaleznika na 4 gniazda, od rozgaleznika pierwszy z lewej idzie do termo wlacznika i od wlacznika do regulatora obrotow na pompie przez kryze kolor zolty, drugi od lewej do wlacznika przez kryze zolta i od niego do zaworu egr ktorego niem i to jest zaslepione 3 od lewej idzie szary bez zadnych kryz i ginie w podszybiu a 4 poprzez kryze pomaranczowa zamienia sie w czarny ktory nie jest polaczony do niczego, czy to jest poprawnie?

#27 Gość_janin_


  • Na forum od: --

Napisano 12 lipca 2014 - 14:00

A co nie działa? :D

#28 Offline   Fazziu


  • Postów: 10
  • Na forum od: 09 lip 2014
  • Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lipca 2014 - 17:40

wydaje mi sie ze ARA nie pracuje

#29 Gość_janin_


  • Na forum od: --

Napisano 12 lipca 2014 - 17:57

Oj, to nie pomogę, bo nawet nie wiem, co to jest :D

#30 Offline   Fazziu


  • Postów: 10
  • Na forum od: 09 lip 2014
  • Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lipca 2014 - 18:51

chodzi o ten pneumatyczny układ co jest niby antyszarpnięciowy








Podobne tematy Zwiń