Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] silnik om602 przewody podciśnienia - gaszak


58 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Gregg_MR


  • Postów: 189
  • Na forum od: 13 kwi 2013
  • Miejscowość: Płońsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 1987r 2.0 gaźnik
  • Trzeci Mercedes:w202 1996r C200 elegance
  • Inne auto:Lexus is200

Napisano 27 kwietnia 2014 - 23:22

witam szanownych kolegów :star:


na początek litania usprawiedliwień - tak , tak, szukałem w FAQ , od trzech tygodni czytam, studiuję, tu i na innych forach, mógłbym zarzucić cały post linkami do ciekawych tematów odnośnie problemów dot. podciśnienia. Mój przypadek się nie łapie pod żadne rady fachowców. Za ścisłą czołówkę fachowców uwazam kolegę XM z naszego forum , i w nim pokładam ogromne nadzieje, że "rozkmini" problem raz dwa.


:star: Mercedes Benz w124.125 ; om602.912. ; manualna skrzynia biegów


Problem:

silnik om 602 nie gaśnie po przekręceniu kluczyka w stacyjce


Podejrzenia:

nieszczelności w przewodach podciśnienia , zabrudzenia, niedrożność , wypięcie przwodu, uszkodzona membrana gaszaka ....etc.

Fakty:

miękki pedał hamulca, regulacja świateł działa poprawnie, gaszak po podaniu sygnału podciśnienia ustami wyłancza silnik, wszystkie przewody na swoim miejscu, każdy przewód drożny, brak uszkodzeń przewodów.
Silnik gaśnie wzorowo , dopóki nei osiągnie temp. roboczej 82'C. Problem dotyczy gaszenia silnika w stanie nagrzanym.



Moja diagnoza:

Są dwa obiegi podawania sygnału podciśnienia do "gaszaka".
Pierwszy: tzw. krótki obieg - na zimnym silniku, bezpośrednio z pompy na zawór termoregulacyjny osadzony w bloku , przy jego otwarciu.