Skocz do zawartości




- - - - -

Mycie silnika -diesel


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   teufel9


  • Postów: 125
  • Na forum od: 21 cze 2013
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2014 - 08:51

Witam.
Chciał bym umyć slinik pianą aktywną, preparatem do tego przeznaczonym (Moje Auto, K2, itp).
Coś takiego, jak tutaj:
Później chcę to potraktować myjką cisnieniową.
Na co muszę zwrócić uwagę i co zabezpieczyć?
Wiem, że muszę odpiąć akumulator i zabiezpieczyć klemy.
Myć na zimnym, ciepłym, gorącym?
Jeszcze jakieś sugestie?

Użytkownik teufel9 edytował ten post 08 maja 2014 - 08:57




#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2014 - 09:22

Do zabezpieczenia to, co elektryczne - alternator, rozrusznik itd.

Polecam myć na ciepłym silniku (ale nie gorącym), gorącą wodą pod ciśnieniem. Do mycia dobrze nadaje się środek zwany Dimerem.

#3 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 08 maja 2014 - 09:54

Polecam albo nafte, albo wspomniany dimer-koszt ok 40zl za litr. Proponuje wypędzlowac pierw jakies grubsze zabrudzenia pedzlem namoczonym w samym dimerze , potem spryskac roztworem dimera z woda ,odczekac chwile i pod cisnieniem plukac. Zabezpiecz przede wszystkim dolot ,cxyli albo zdejmij obudowe filtra-lepszy dostep do mycia , i zabezpiecz, albo zatkaj czyms wejscie do obudowy,jak nie chcesz sciagsc. Mylem raz silnik, jeszcze poprzedni i bardzo ladnie sie domylo.

Użytkownik daru edytował ten post 08 maja 2014 - 09:55


#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2014 - 10:02

Akumulator to nawet polecam wyjąć, alternator zabezpieczyć całkowicie, filtr powietrza cały zdemontować, ewentualnie rozrusznik i dopiero działać, ale o tym już wspomniano.
Co do nafty to może i dobrze czyści, ale zapach będzie sie utrzymywał kilka dni. Dimmer lub Tenzi Truck, tylko nie traktuj zbyt dużym stężeniem plastików bo mogą się odbarwić.
Następnie suszenie wszystkich wtyczek, sprężone powietrze/kontakt spray itp.
A później zrobić lekko 10km

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 08 maja 2014 - 10:03


#5 Offline   timon-96


  • Postów: 24
  • Na forum od: 11 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2014 - 10:43

Zasłoń jeszcze zbiorniczek płynu hamulcowego. W jego nakrętce jest otworek, przez który woda pod ciśnieniem może łatwo wlecieć.

#6 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 08 maja 2014 - 13:49

I oczywiscie mycie lancą z umiarem, a nie napitalanie z 5cm:-) po dobrym umyciu brod zejdzie nawet i szlaufem

#7 Offline   Jarek151900


  • Postów: 156
  • Na forum od: 25 lis 2012
  • Miejscowość: Wałcz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2014 - 14:33

Ja myłem silnik po kupnie auta, by sprawdzić czy nie ma wycieków itp. Zasłoniłem jedynie akumulator, znajomy użył preparatu do mycia cystern od wewnątrz. Spryskał całą komorę tym preparatem, odczekaliśmy parę minut i spłukaliśmy wodą pod ciśnieniem. Efekt? Komora jak nowa, tylko z puszki filtra powietrza zszedł trochę czarny bezbarwny lakier czy nie wiem co to dokładnie jest i w paru miejscach jest trochę matowy..
W Twoim przypadku proponuję wykręcić akumulator i umyć miejsce, gdzie może być kwas czyli podstawę aku. Oprócz tego to mycie na silniku ciepłym ale nie gorącym, bo przy rozgrzanym mocno silniku i zimnej wodzie+ chemia mogą popękać Ci wężyki, oploty itp. Z efektu będziesz zadowolony. Za to wszystko zapłaciłem 20zł :) i co najważniejsze, nie widzę żadnych wycieków :)
poniżej zdjęcia przed i po:
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#8 Offline   teufel9


  • Postów: 125
  • Na forum od: 21 cze 2013
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2014 - 05:43

Silnik umyty. Efekt może nie jest taki, że wszystko jest bez brudu, ale na 22 letni parch jedna buteleczka to chyba za mało :) Po zlocie w Toruniu wrzucę fotki.

#9 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 10 maja 2014 - 17:49

Ja po zakupie skwasowałem cały silnik kwasem do aluminium-omijałem altka robie tak kope lat po zakupie auta i jest ok, w mesiu do dziś silnik jak nowy po myciu,minimalne skurzenie od pażdziernika....

#10 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 maja 2014 - 18:31

Ja benzyniaka z LPG wykąpałem środkiem Meglio. Popsikałem jak przy myciu szyb, poczekałem i spłukiwałem niezadużym ciśnieniem szlaufem ale nie strumieniem prostym tylko rozproszonym to tylko przewody wysokiego napiecia szlag trafił i troche kichało i przerywało auto ale po wymianie jest dobrze i silnik czysty. Jak sie pojawi jakiś wyciek to odrazu widze gdzie.








Podobne tematy Zwiń