Napisano 03 marca 2017 - 11:18
1 seria, 2 seria i 3, czyli E - różnice takie jak w sedanach.
Tylko, że CE nigdy nie miało "wąskiej listwy" - od początku miała szeroką. Ale w pierwszej serii miała tak jak W201 - czyli bez chromowanych pasków oraz lusterka były czarne. Pierdoły typu apteczka, etui na dokumenty, etui na klucze. Inny wzór felg gullideckel (takie zaoblone otwory vs. kwadratowe w późniejszych seriach). Inne przednie lampy (tzn ramki pod kloszami - nie były metalizowane, były szare). Klamki bez chromowanych pasków. Trochę inne elementy wyposażenia dodatkowego (inne przełączniki elektrycznych foteli, inne sterowniki klimatyzacji, inna ramka wybieraka skrzyni biegów - drewno też miało wtedy mniejszy otwór. Inne kierownice, początkowo system poduszek SRS miał ikonę na zegarach oznaczoną jako RS - ale to tylko początkowe egzemplarze). Brak dostępnego pakietu sportline. No i naturalnie tapicerki innego wzoru/kroju (tu też tak jak w sedanach/kombi - poza fotelami sportline których coupe nigdy nie miało).
W przypadku pierwszej serii w połowie 89 roku był "mały lift" - wewnątrz zmiany takie jak w drugiej serii (płaska popielniczka z mechanizmem na sprężynkę na przykład) - ale to dokładnie tak samo jak w przypadku sedanów. Nie było tylko drewna wzdłuż deski rozdzielczej oraz na drzwiach (w standardzie rzecz jasna, można było dokupić dekory, ale one były inne niż w późniejszych - szersze itp).
Niektórzy twierdzą, że kolory drewna się różnią, co nie jest prawdą do końca, bo fabrycznie nowe zebrano z pierwszej serii było takiego samego odcieniu jak nowe zebrano z E-klasy (ba, W123, W201 też takie miały). Różnice po blisko 30 latach wynikają z wyblaknięcia, możliwe, że to kwestia innego składu lakieru.