Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] 2.0 kompressor


81 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Krawol91


  • Postów: 7
  • Na forum od: 26 lip 2013
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Opel Astra II G

Napisano 04 czerwca 2014 - 11:24

Witam,
Tj. w temacie, szukałem i czytałem, niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Posiadam mb w201 z silnikiem 2.0 teoretycznie w serii 118 km ale chciałbym zwiększyć jego moc. Myslałem nad swapem bo o tym tu można dużo poczytać i uważam że to nie tego rozwiazania szukam. Turbo też nie daje mi tego co chce osiągnąć więc po rozmowie z znajomym mechanikiem doszliśmy do wniosku że najlepiej będzie użyć kompresora. Założeniem jest żeby samochód stał się żwawszy, dynamiczniejszy. Niestety nigdy nie miałem do czynienia z kompresorami, dlatego tu moje pytanie. Co będę potrzebował, jak dobrać kompresor i jak to najlepiej zrobić.
Nie oczekuje całkowitego manuala, jedynie porad. Od razu zaznaczam, że dziękuje za rady typu swap.
Za każdą radę będę bardzo wdzięczny :)



#2 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 04 czerwca 2014 - 12:31

po 1 będzie potrzebny eaton m45/m65
po 2 łączniki silikonowe "ala samco"
po 3 intercooler
po 4 blow off
po 5 uszczelka pod głowice na zamówienie, chociaż oryginał wytrzyma małe boosty..
po 6 100% sprawny ke jet
po 7 wystrojenie ke jeta
po 8 wyliczenie przekroju rolek, wsadzenie i zamontowanie kompresora, obliczenie doładowania.
po 9 przyda sie remont glowicy i nowy wałek rozrządu - ale nie jest to super konieczne (ten zabieg poprawi przyrost mocy)
po 10 modyfikacja wydechu, samo wycięcie kata do minimalnego doładowania wystarczy
po 11 zapłon - nowy
po 12 czujnik temp oleju może, się okazać równierz potrzebna chłodnica oleju.

to tak na początek, żebyś mógł liznąć temat.
podpunkty pisane przypadkowo, ich ponumerowanie nie jest istotne.
bo rozumiem ze chcesz chuchać w granicy 0.2-0.3..

#3 Offline   Krawol91


  • Postów: 7
  • Na forum od: 26 lip 2013
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Opel Astra II G

Napisano 04 czerwca 2014 - 12:45

Dokładnie o to chodzi, nie zależy mi na dużym przyroście mocy a na dynamiczności, teoretycznie 0,4 podobno można też dać. Efekt jaki chce osiągnąć to zwiększenie dynamiki, na własne życzenie kupiłem z automatem i dynamika jazdy przy niższych obrotach mnie po prostu przytłacza, zabiera radość z jazdy. Dlatego pomyślałem o takim rozwiązaniu. Próbował ktoś już to zrobić? Jakie efekty?

Dzięki za jakieś wstępne informacje, zastanawiam się jedynie jakie koszta taka operacja może wygenerować..

#4 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 czerwca 2014 - 16:20

Jeżeli zlecasz to mechanikowi to wydaje mi się ze najlepszym i najprostszym sposobem na zwiększenie mocy auta jest wstawienia tam zamiast m102 2.0 silnika m102 2.3. Praktycznie plug and play. 1 niecały dzień roboty dla mechanika i masz już 136KM pod maską.
Kolejna możliwa modyfikacja to m111 2.2l - da ci 150KM. Roboty pewnie na 2-3 dni dla wprawnego speca, bo tu jeszcze trzeba się z elektroniką trochę pobawić, ale wtrysk elektroniczny zapewne się odpłaci przyjemną pracą i mniejszym spalaniem.

Idąc dalej można też wrzucić m103 3.0 W201 z takim silnikiem nieźle wymiata, ale to już grubsza sprawa bo trzeba wydech zmienić, ciąć przedni pas itp.

Dorzucanie kompresora do m102 o ile nie robisz tego sam dla siebie hobbistycznie wydaje mi się chybionym pomysłem, to już lepiej znaleźć gotowy zestaw z m111 2.0 lub 2.3 kompressor z c-klasy w202 i swapować.

Jeżeli twoje auto to jakiś rodzynek ze zdrową budą i fajnym wypasem (np klima, rzadko spotykana w w201), którego szkoda sprzedać to bym szedł w 2.3 lub 2.2, w przeciwnym wypadku po prostu kupiłbym sobie szybsze auto z większym silnikiem. Szkoda zachodu, obecnie ludzie zaczynają się ich pozbywać (duże silniki w201 2.6 i w124 3.0) i można za grosze kupić coś do remontu, lub za grubą kasę jakiegoś rodzynka.

#5 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 04 czerwca 2014 - 18:12

Cytat

zastanawiam się jedynie jakie koszta taka operacja może wygenerować..
no eaton 700-1200
silikony ze 200-250
intercooler 200-300
bov 200-350
uszczelka na zamówienie 200-350
regeneracja głowicy ok 400
nowy wałek 800-1000
naprawa ke jetea 20-2000
zaplon ze 350 w gore
większa chłodnica ze 150


robocizna z wystrojeniem mysle że ze 2000-3000 u zwykłego zjadacza chleba.
trzeba zdjąć głowe, znaleźć miejsce na ic, znaleźć miejsce na eaton, wszystko pozapinać, wystroić itd.
Po drodze napotkasz równierz kilka innych rzeczy także przygotuj jeszcze 1500 zł na pierdoły.

Ceny są zaokrąglone..

- aha, jeżeli chodzi o automat, to pobiera on podcisnienie z kolektora ssacego, ale ty chcesz zrobić tam nadciśnienie i jak się dowiedziałem od najwiekszego fachowca od skrzyn automatycznych na tym forum, to bedzie szarpać przy każdej zmianie biegów, także myśl o adaptacji manuala ok 1000 zł.

miałbym chyba lepsze rozwiązanie celujać gdzies w 140 koni i moment 210.
drugie rozwiązanie było by droższe i szło by gdzieś w 160 koni i mog podobny moment.
spalanie podobne, a moze nawet mniejsze, realizacja tańsza i prostrza. nie mysl sobie, że byle jaki mechanik Ci ke jeta dopiesci do suszarki.

#6 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 czerwca 2014 - 18:24

Ładowanie mniej jak 1 bara mija się z celem. Prościej będzie kupić w201 2.6

#7 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 04 czerwca 2014 - 18:37

to ile cobesh ładujesz w swoim ? bo odpowiedzi unikasz..
pytałem o boosta i graty no ale... jak masz suszarkę i wszystko zamontowane, to możesz z czasem podkuć, odprężyć i pompować więcej. kolega chce mieć kompresor bo tak jest fajnie. nie jest żądny 200 hp.
wiem że się produkuje tak o i kompresora nie będzie, dlatego wszystko uśredniam, bo zieloni w temacie chcą mieć turbo za kilka stówek, a jak dowiądują się o ogromnie prac i kwocie to im przechodzi hehe

#8 Offline   Musashi


  • Postów: 390
  • Na forum od: 13 mar 2014
  • Miejscowość: Chojnice
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 55 AMG Kompressor

Napisano 04 czerwca 2014 - 20:11

Najpierw zwiekszamy pojemnosc , a jak dalej brakuje mocy to dopiero doładowanie. tak jest taniej, prosciej i końcowo jestesmy w stanie uzyskać więcej :spokoj:

#9 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 05 czerwca 2014 - 04:56

m111 kompresor wymontowany z rozbitka to około 1500pln wraz z osprzętem.
Do tego sterownik z "przed rybki" i wiązka(zregenerowana) całość około 600pln.
Skrzynia chyba może zostać jeżeli będziesz miał m111 od automatu z konwerterem.
Mechanik weźmie 800-1000pln. plus przeróbka przepustnicy plus uporządkowanie komory silnika bo wszystko będzie musiało być inaczej oprócz akumulatora.
U elektryka jeżeli nie będzie problemów pęknie 400-500pln.

Jeżeli cześć z powyższego możesz zrobić sam to będzie taniej.
Kompresor ma już pompe próżniowa do serwa i skrzyni na pokładzie - nie potrzeba kombinować.

#10 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 05 czerwca 2014 - 07:29

szmytro

Cytat

Od razu zaznaczam, że dziękuje za rady typu swap.
Dlatego nie wspominałem co będzie tańsze i prostrze. Zadał pytanie to podpowiedziałem, bo do odpowiedzi to wiele brakuje.

Krawol91 to jak będzie z tym kompresorem ?
Określ się co to znaczy "bardziej dynamiczne" i do czego to auto służy.
Jest to miasteczkowy dupowóz czy auto które śmiga trasy ? czy chcesz się tym ścigać z golfami i latać bokiem ?
mało informacji podałeś. pytanie o kompresor, mamy wstępnie z głowy po suma Cie zapewne odstrasza.
Ale powiedz o jaką dynamike chodzi to coś wymyślimy.
Jest tutaj dużo kumatych Panów w tych sprawach. Rozwiązań do podniesienia dynami też jest nie mało.
Jakie osiągi Cię interesują ? bo może mówimy o czymś co da się zrobić naprawde tanio, a może o czymś co jest w ogóle nie realne.. może o czymś po środku ?








Podobne tematy Zwiń