Skocz do zawartości




- - - - -

MB 190E 2.0 Spalanie lpg 18-20l


79 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 04 czerwca 2014 - 19:19

Witam Panów!!Mam mały problem.Mercedes pali mi 18-20l/100km przy jeździe do 120km/h
Mam krokowca ze śrubą na przewodzie od gazu,Śruba jest odkręcona na pół obrotu od 3000 obrotów więc tak jak powinno a spalanie jakie było takie jest.Poradzicie coś?Uszkodzona sonda czy coś?



#2 Offline   Krzysiek 190 E


  • Postów: 77
  • Na forum od: 31 sie 2013
  • Miejscowość: Celejów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 czerwca 2014 - 12:59

Przykręc tą srubę która jest na przewodzie do miksera czasem wystarczy ją wkręcic o 1/4 obrotu i widac róznicę w spalaniu, nie tracąc przy tym na osiągach. Albo gdzieś ci gaz ucieka :D .

#3 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 05 czerwca 2014 - 19:45

Jak masz śrube to sonda niema nic do gadania.
Reduktor jest dobrze wyregulowany ?
ile ten reduktor ma lat/km ?
wcześniej auto paliło normalnie czy niedawno je zakupiłeś ?
Jaki mixer?

Jeżeli jest mixer dobrze wykręcony i membrana nie jest wywalona to :
1. Popełniłeś błąd w regulacji śrubą ?
2. Zapłon ?
3. Wycieki gazu na przewodach ?
4. LEWE POWIETRZE ?

Jeżeli auto masz od niedawna i zawsze tyle paliło :
1. Zły mixer bądź w złym miejscu
2. Źle zrobiony dolot
3. Reduktor do regulacji/naprawy

Jak jesteś zielony w temacie, to wrzuć foty z pod maski, foty mixera i reduktora.

Napisz dokładnie jak regulowałeś, może gdzieś popełniłeś błąd.

Uwierz mi że przykręcenie śruby o 1/4 obrotu nie zredukuje spalania o prawie 10l (dążąc do ok 10-12/100 w mieście)

#4 Offline   Krzysiek 190 E


  • Postów: 77
  • Na forum od: 31 sie 2013
  • Miejscowość: Celejów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 czerwca 2014 - 22:06

Napewno nie o 10l ale o 4-5 pozatym spalanie rzędu 10-12 l w mieście gazu to w silniku 1.6 a nie w 2.0.

#5 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 07 czerwca 2014 - 22:43

Więc tak.Parownik mam do 100hp o taki.Ma niecałe 3 lata: http://allegro.pl/re...4300486746.html
Mikser mam taki:https://www.google.p...html%3B128%3B96

Co do regulacji to zostawiłem auto na 3 tyś obrotów i zacząłem wkręcać śrubę do czasu gdy zaczęły spadać obroty.Jak zaczęły spadać to odkręciłem pół obrotu i zostawiłem.Nic więcej nie ruszane.Co do uciekania gazu to właśnie nie wiem.Bo po odpaleniu czuć gazem strasznie ale maskę otworze i tam nic nie czuć,pod samochodem wszystkie przewody całe "chyba bo tak dobrze nie sprawdziłem.

Rura od filtra odkręcona do tyłu no i mam ten stabilizator wolnych obrotów założony.Jakbym zszedł ze spalaniem rzędu 13-14l/100km max to bym się zadowolił tym.No ale ostatnio zalałem do pełna i po przelocie 100km zatankowałem 20l więc sporo opieprzył :/

Użytkownik Merc190E edytował ten post 07 czerwca 2014 - 22:44


#6 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 08 czerwca 2014 - 09:09

Cytat

Parownik mam do 100hp
to za słaby, przydałby się 140hp

Cytat

Co do regulacji to zostawiłem auto na 3 tyś obrotów i zacząłem wkręcać śrubę do czasu gdy zaczęły spadać obroty.Jak zaczęły spadać to odkręciłem pół obrotu i zostawiłem

Wykręć ją jeszcze 360 st w kierunku otwarcia. Od momentu kiedy obroty spadają otwierasz odkręcasz 1.0 / 1.25 / 1.50, ale nie 0,5 obrotu. Tutaj masz już drugi błąd. Granica 1.25-1.50 obrotu będzie zdrowsza. Jak nie rozumiesz dlaczego, to już Ci mówie.
Raz uboga mieszanka powoduje wyższą temp spalania, na czym cierpi silnik i to bardzo, uwierz.
Dwa mieszanka ta jest słaba i otwierasz przepustnice o kilka % więcej niż w normalnym wypadku.
Trzy pod obciążeniem i przy rozpędzaniu musisz go mocniej pedałować.
Dajmy na to na trasie ze stałą prędkością spali Ci więcej na obecnej mieszance, niż na mieszance bardziej wychylonej w strone bogatej.

Cytat

no i mam ten stabilizator wolnych obrotów założony
Znaczy się to gówno z potencjometrem zapięte do regulatora biegu jałowego ?
No to wykręć go na 0 i reguluj. jak będzie wszystko dobrze wyregulowane, a obroty będą zbyt niskie (ALE NIE POWINNY NA ZDROWYM KE JECIE) lub zacznie FALOWAĆ to minimalnie go wykręć żeby przestały falować. Ogólnie powinno to być ustawione na 0 i wtedy jest najlepiej.

"Co do uciekania gazu to właśnie nie wiem.Bo po odpaleniu czuć gazem strasznie ale maskę otworze i tam nic nie czuć,pod samochodem wszystkie przewody całe "chyba bo tak dobrze nie sprawdziłem."

całe to one muszą być hehe reduktor masz z filtrem, to teraz bierzesz płyn do naczyń, jakiś gęsty bardziej (pur, fairy czy coś tego typu) i troche papieru toaletowego. otwierasz maske, odpalasz auto, ma pracować na lpg !! i w miejscu gdzie miedziana rurka dochodzi do obudowy filtra lpg (na końcu jest grzybek + kapturek z gwintem i jest to poskręcane) i tam lejesz płyn (na łączeniu) i patrzysz czy nie "bąbelkuje". Przy butli równierz możesz sprawdzić. Pod autem idzie tylko rura więc tam nawet nie zaglądasz.

Przewód na którym masz śrube regulacji (register) i dochodzi do miksera, to tam podociskaj opaski, ten przewód musisz w miare bardziej dokładnie obejrzeć i mniemam że jest on na wierzchu. Tak samo na mikserze musi byc ciasno zapięty, tam nie może nic lewego ciągnąc, czyli przewód reduktor-mikser ma być szczelny ! (najlepiej się przejechać i potem podokręcać, jak wszystko się pod maską nagrzeje)

pomiar spalania to musiałbyś wykonać ze 3-4 razy i go uśrednić. elektrozawór który odbija, nie napełnia baku w 100% i nienapełnia go zawsze w tej samej ilości. wyśmigać bak do 0, zalać do pełna i wyśmigać do zera.
Weszło na stacji od 0 do 35L (czy ile tam jest butla) i zrobiłeś na tym XXX kilemtrów i tutaj masz pogląd.

co do miksera, to jest dobry. w sumie to morzesz go wyczyścić (zalać jakimś mocnym preparatem, żeby cały pływał i zostawić na noc - w pomieszczeniu mocno wntylowanem(co byś się rano obudził.), potem śmignąć dziureczki szczotką (zwykłą, plastikową)
i bedzie dobrze .. może być w nim czarny osad, a czyścisz go by udrożnić dziurki i usprawnić mieszanie gazu..

Zabierz się do pracy i napisz co z tego wynikło :)

#7 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 08 czerwca 2014 - 11:22

http://allegro.pl/pd...4277409923.html Taki stabilizator mam od obrotów.Posprawdzam jutro jeśli będę miał czas.Był okres tylko raz kiedy palił mi 14/100km a tak to 18-20l przy takiej samej jeździe

#8 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 08 czerwca 2014 - 18:31

od dołu jest mała biała śrubka na płaski śrubokręt, to kreć w lewo aż to wyłączysz..

#9 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 08 czerwca 2014 - 19:44

Ale w jakim celu mam to wyłączyć?Sory,nie rozumiem :/

#10 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 08 czerwca 2014 - 20:11

w takim że działa to na zasadzie fałszywego sygnału do zpd.. (sterowanie chyba napięciem)
zpd otrzymuje sygnał np. 20% uchylenia i go się trzyma, dopiero jak sterownik zwiększy napięcie, to zpd się bardziej uchyli, i znowu schowa na 20%. podwyższonych obrotów nam nie potrzeba, racja ? wyłącz to i reguluj lpg tak jak ci napisałem.
to jest wsadzone niepotrzebnie moim zdaniem. na benzynie to jest wyłączone...








Podobne tematy Zwiń