Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

Wymiana uszczelniaczy zaworowych w M102



88 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 10 czerwca 2009 - 20:59

wymiana uszczelniaczy ma pomóc na klekotanie :E Może wymiana szklanek to wtedy tak.



#22 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 czerwca 2009 - 09:12

Tak, trochę to nie precyzyjnie zostało określone. Oczywiście na "klekot" pomaga wymiana popychaczy, na ubytki oleju wymiana uszczelniaczy ;-)

#23 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 11 czerwca 2009 - 12:02

Chwila chwila.
Zapytałeś czy wymiana wpływa na pracę silnika i odpowiedź jest taka, że jak poskładasz wszystko prawidłowo to nie wpływa - mruczy tak samo.

Jak popełni się jakiś błąd albo elementy będą już zużyte to może wpłynąć na pracę silnika - efekty dźwiękowe i/lub świetlne.

U mnie wymiana uszczelniaczy skasowała spalanie oleju całkowicie. Wcześniej było tak, że na rozgrzanym oleju (nie mylić z temperaturą silnika) dymił nawet mocno na wolnych obrotach (zużycie było spore).
Po wymianie już 4kkm i z miarki nic nie zginęło a już dolałbym z 5 litrów.

#24 Offline   cesbart


  • Postów: 2
  • Na forum od: 29 gru 2008
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 11 czerwca 2009 - 13:56

Witam!
Mam podobny problem, mój MB (W201,87r.,2.0 benz+gaz, 87KW) bierze mi dużo oleju około 1l na 1500-2000 km. W dodatku wypycha mi olej do filtra powietrza. Zastanawiam się czy to wina uszczelniaczy zaworów, które już kupiłem czekam tylko na kolejkę u mechanika, czy może pierścionków.
Sprawdziłem ciśnienie na tłokach i mam trochę gorsze niż ZaBsI 11- 11,5. Samochód nie dymi,czasem zauważyłem, że przy odpalaniu coś puści chmurkę, ale to niewiele. W dodatku temat stary jak świat czyli gaśnięcie przy zwalnianiu, przy dojeżdżaniu do świateł itp (na gazie, a na benzynie nierówne wolne obroty i szarpanie silnika). jest to bardzo uciążliwe szczególnie w mieście. Ostatnio doszedł mi kolejny problem,a mianowicie samochód na benzynie nie chce wchodzić na obroty dopiero po przekroczeniu 3 tys. jakoś chodzi. Wyczytałem na forum że może to być spowodowane zepsutą sondą lambda. Samochód kichał mi na gazie ale było to spowodowane stara kopułka. Wymieniłem kopułkę i palec (Beru), przewody są ok nie dawno wymieniane. wymieniłem też przewód od podciśnienia takie kolanko pod spodem filtra powietrza ten co wypada jak kichnie na gazie. Ale samochód dalej nierówno chodzi oddawałem go juz do mechaników ale żaden nie naprawił usterki, trzeba przy tym trochę podłubać a żadnemu się nie chce, a ja się męczę bo jazdą tego nazwać nie można. Samochód sprowadziłem 4 lata temu z Niemiec ze straży pożarnej miał przejechane 115 tys km. :coto: i zawsze mial problemy z nierównymi obrotami. Nie wierze ze nie da się tego naprawić. Proszę o poradę i pomoc. Zapłacę kasę niech tylko ktoś mi to w końcu naprawi !!!!!

#25 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 czerwca 2009 - 22:20

Cytat

Zapytałeś czy wymiana wpływa na pracę silnika i odpowiedź jest taka, że jak poskładasz wszystko prawidłowo to nie wpływa - mruczy tak samo.

Jeżeli silnik wypija olej, to oczywiście część jego dostaje się na tłok to komory spalania. Raczej pozytywnie to nie wpływa na cały proces spalania mieszanki. Oczywiście kwestia ile tego oleju ubywa i którędy, czy faktycznie przez układ tłok-cylinder lub inne uszczelnienia w głowicy czy też olej jest wypluwany na zewnątrz silnika poprzez uszczelki/uszczelniacze

#26 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2014 - 14:29

Mam pytanie zgodne z tematem. Widzę, że jak się kupi zestaw uszczelniaczy, to są w komplecie jakieś rurki z przezroczystego plastiku:
Dołączona grafika Dołączona grafika
Do czego one są? Możliwe, że jak kupię i będę miał w rękach, to sam załapię, ale może jednak nie. No i ciekawość mnie zżera.

Druga rzecz: Elring czy Geotze?

Trzecia: Czy do wyciągnięcia starych, to trzeba koniecznie mieć odpowiednie szczypce? Jakieś takie przykładowo:
Dołączona grafika - ?
A jeżeli chciałbym to robić bez demontażu głowicy? Mam świadomość, że trzeba ściągacz (a raczej "naciskacz": http://www.w201w124....p=172053#172053) i że trzeba na raty - najpierw gary 1 i 4, a potem pół obrotu uważając by łańcuch był napięty i 2 oraz 3. Ale czy taka metoda coś zmienia odnośnie tych szczypiec? Podejdą? Czy tylko szarpanie, czy może lepiej np. naciąć stary uszczelniacz albo jakieś inne patenty?

Ewentualny luz prowadnic, to rozumiem, że pod ręką wyczuję, jak będę gibał trzonek na boki, prawda? Tak kontrolnie, bo raczej nie będę zmieniał. Bez narzędzi, to chyba by się nawet nie dało, co nie? No i potem jakieś docierania by trzeba było robić chyba.

#27 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 28 marca 2014 - 14:42

Kolego też lata temu wymieniałem bez demontażu głowicy- ja dorobiłem wtedy blache którą skręcałem sprężyny na dół wyciągałem delikatnie półksiężyce i ściągałem uszczelniacze- nie potrzeba tych ori szczypiec- najważniejsze aby pamiętać o tłoku w górze.....przed operacją Mercedes palił 1l na 1000km oleju a po operacji- znikł niebieski dymek po rozruchu i spalanie oleju było minimalne- uszczelniacze były już tak twarde jak plastik miały luz jak diabli i nie spełniały wcale swojego zadania

#28 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2014 - 14:43

Te kapturki nakłada się na trzonki zaworów, żeby nie uszkodzić uszczelniaczy.

Nie potrzeba spec-szczypiec do wyjęcia uszczelniaczy - tylko przyrząd do naparcia na miseczkę zaworu. Stare uszczelniacze możesz zdemontować czymkolwiek.

Co do luzu - dokładnie tak. Samemu nie zmienisz prowadnic. Możesz co najwyżej dotrzeć zawory.

#29 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2014 - 14:56

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 28 marca 2014 - 14:43 napisał

Te kapturki nakłada się na trzonki zaworów, żeby nie uszkodzić uszczelniaczy.
Ok. Rozumiem, że jedne są chudsze na ssący, a drugie grubsze na wydechowy i są po dwa "na wszelki wypadek". Czy coś innego?

A co do producenta, to się nie cackać, tylko z tych dwóch wziąć tańsze i też będzie?

#30 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2014 - 14:59

Ja bym brał Elringa, ale Goetze też nie jest złe.








Podobne tematy Zwiń