#41
Napisano 30 marca 2014 - 09:27
#42
Napisano 06 kwietnia 2014 - 21:01
Po to, żeby naciągając uszczelniacz, "przeskoczyć" rowek na kliny-zabezpieczenia. Ale czemu wszystkie 4 rurki są średnicy takiej jak zawór wydechowy (9mm), to ja nie wiem. Jak założę na dolotowy (8mm), to będą latać i pewnie się rozlecą przy naciąganiu uszczelniacza. Ale jakoś sobie dam radę .
#43
Napisano 07 kwietnia 2014 - 09:23
Użytkownik daru edytował ten post 07 kwietnia 2014 - 09:25
#44
Napisano 05 czerwca 2014 - 09:13
#45
Napisano 05 czerwca 2014 - 12:32
Ustaw wał korbowy na OT. Wtedy 1 i 4 tłok będzie w GMP. Podeprze on zawór, uniemożliwiając mu wpadnięcie do cylindra. W takim położeniu, zawór da się ugiąć tylko o ok 1 mm, co wystarczy do rozpięcia i zapięcia zamków. Jeśli chcesz zlikwidować luz do zera, można przez otwór świecy wprowadzić trochę wytrzymałego sznurka - podeprze on całkowicie zawór. Przy wymianie uszczelniaczy na cylindrach 2-3, ustawiasz ich tłoki w GMP. Można to tez ustalić przez otwór świecy zapłonowej.
#46
Napisano 05 czerwca 2014 - 12:59
Użytkownik m104 dnia 05 czerwca 2014 - 12:32 napisał
Użytkownik m104 dnia 05 czerwca 2014 - 12:32 napisał
dzięki za fotkę - mam tylko pytanie: czy pomiędzy skrajnymi otworami śrub mocujących klawiaturę coś może przeszkadzać w przykręceniu kawałka kątownika, tzn. czy np. gniazdo osadzenia wałka nie jest w jednej linii z tymi otworami;
i pytanie 2:czy po zdjęciu klawiatury "gwinty" (czyli "szpilki") ją trzymające zostają w głowicy, czy też są wykręcone (na fotce widać tylko puste otwory)
#47
Napisano 05 czerwca 2014 - 13:23
- odkręcasz po jednym koniku i wymieniasz uszczelniacze na "jednym cylindrze", skręcasz konik i idziesz dalej
- odkręcasz wszyszystkie
W drugim przypadku musisz wykręcić napinacz łańcucha, ustawić potem rozrząd i złożyć napinacz jak trzeba. Dlatego lepiej robić to pojedyńczo. Przy zdemontowanym koniku zawory na danym cylindrze pozostają ciągle zamknięte.
Użytkownik mixx dnia 05 czerwca 2014 - 12:59 napisał
To nic. Gdy tłok idzie do góry zawory są już zamknięte. To tzw układ rozrządu "kolizyjny". Bezkolizyjny rozrząd to rzadkość.
Użytkownik mixx dnia 05 czerwca 2014 - 12:59 napisał
Ja miałem przyrząd, który przykręcało się do konika sąsiedniego cylindra jedną śrubką mocującą konik i tez się sprawdził.
Śruby mocujące koniki to śruby, nie szpilki. Do tego łatwo je przeciągnąć - wskazane wyczucie albo klucz dynamometryczny. O ile pamiętam, dokręcać siłą 18 Nm.
#48
Napisano 05 czerwca 2014 - 14:14
Użytkownik m104 dnia 05 czerwca 2014 - 13:23 napisał
#49
Napisano 05 czerwca 2014 - 14:26
Wałek rozrządu siedzi "pod" konikami.
Przy zdejmowaniu koników trzeba uważać na podkładki między konikiem a zaworem. Lubią się przykleić do konika (w zasadzie regulatora luzu zaworu) i spaść w najmniej oczekiwanym momencie.
Do demontażu zamków zaworów najlepiej mieć silny magnes.
Przed przykręceniem konika należy dokładnie oczyścić otwory jego śrub z oleju. Ma być suchutko.
#50
Napisano 05 czerwca 2014 - 15:35
Użytkownik mixx edytował ten post 05 czerwca 2014 - 15:47
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|