Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

Wymiana uszczelniaczy zaworowych w M102



88 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 27 listopada 2014 - 14:21

Czy koniki zaworowe w M102 na pewno mają być dokręcone z momentem 18 Nm?



#82 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 27 listopada 2014 - 16:49

Juz znalazłem, jest to 21 Nm.

#83 Offline   michumerc


  • Postów: 11
  • Na forum od: 09 wrz 2014
  • Miejscowość: Chodziez
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 stycznia 2018 - 14:29

Witam.Czy wymianiał ktoś uszczelniacze trzonków w silniku 5 cylindrowym?Silnik to 602.912.Bo nie moge dojść do ładu z kolejnością ich wymiany.Książki to jakoś lakonicznie opisują.Jesli ktoś wie prosze o info.Piwko stawiam.:)

#84 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 19 marca 2019 - 23:25

I ja się podczepię pod temat, bo zdjęcia z początku tematu zginęły - przymierzam się do wymiany uszczelniaczy w moim silniku m102 i zastanawiam się czy faktycznie jest potrzeba tworzenia własnego ściągacza czy da radę zaadaptować jakiegoś gotowca?
Czy np:
https://allegro.pl/o...idShowitemShare
lub
https://allegro.pl/o...idShowitemShare
lub
https://allegro.pl/o...idShowitemShare

Któryś z nich podejdzie? Nie mogę sobie niestety pozwolić na rozgrzebanie auta, bo musi być cały czas sprawne, więc liczę na Was, koledzy w kwestii porady. Chętnie bym sam to sprawdził, ale jak już się za to wezmę to chcę to zrobić od początku do końca.

Dzięki wielkie!
Pozdrawiam,
Marian.

#85 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 20 marca 2019 - 15:32

Wyświetl postUżytkownik Marian15 dnia 19 marca 2019 - 23:25 napisał

czy da radę zaadaptować jakiegoś gotowca?
Myślę, że ten ostatni czyli: https://allegro.pl/o...idShowitemShare
powinien "podpasować". Może być konieczna jakaś drobna przeróbka typu dorobienie płaskownika, kątownika do zamocowania ramienia w głowicy. Oczywiście dotyczy wymiany uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy.

Użytkownik brajtas edytował ten post 20 marca 2019 - 15:38


#86 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 20 marca 2019 - 17:06

Oczywiście chodzi o wymiane bez demontazu glowicy, a także bez demontażu wałka, konik po koniku, da radę? Dorobienie plaskonika nie stanowi problemu.

#87 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 22 marca 2019 - 10:46

Da radę :smoke: na fotce w trakcie wymiany w M103 ale to praktycznie tak samo jak w M102 tylko o 2 cylindry wiecej :okdouble: (W silniku na aucie wygodniej w M102 niż w M103 bo jest lepsze dojście do ostatniego cylindra).
Dołączona grafika
Przyrząd do ściskania sprężyn własnej roboty pożyczony od kolegi. Przy wymianie "wspomagałem się" sprężonym powietrzem podawanym przez otwór świecy zapłonowej - jak widać na zdjęciu - rurką miedzianą z wykorzystaniem przejściówki z przyrządu do mierzenia ciśnienia sprężania w cylindrach.

Użytkownik brajtas edytował ten post 22 marca 2019 - 10:53


#88 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 23 marca 2019 - 08:13

Super! Dzięki :))

#89 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 30 marca 2019 - 23:23

No więc dla potomnych info, której ja długo szukałem :) Da radę bez ściągania wałka, bez ściągania głowicy, trzeba się trochę nagimnastykować, ale nie ma tragedii. Przyrząd z Alledrogo kosztował mnie 50zł + 7zł przesyłka i wyglada tak:

Dołączona grafika

Ucho łapie za wałek i naciska na sprężynę. W M102 na granicy wysięgu, można się pokusić o nawiercanie nowych otworów i lekka przeróbke, mi się nie chciało bawić. Jedyne co zrobiłem, to do ściągania sprężyn użyłem jednego ucha do złapania za wałek rozrządu a nie dwóch (dwa się nie mieszczą) oraz widełki opierające się o sprężyny złapałem trytkami (musza być mocne, szerokie trytki, dałem 4 na wszelki wypadek, 3 cieńsze strzelały), bo inaczej widełki się rozjeżdżają na miseczce i jest lipa. Przy zaworach na czwartym cylindrze trzeba jakby odwrócić działanie wajchy, z naciskającej na podnoszoną, inaczej nie zmieścimy się przy grodzi silnika. Ale da radę to zrobić, nie przysporzyło mi to większych problemów poz tym, że dwa ostatnie cylindry lepiej w dwie osoby robić, bo łatwiej zamki ściągać i zakładać. Jeśli w zestawie nie ma tych "kapturków" na trzonek, żeby uszczelniacza nie uszkodzic można owinąć trzonek taśmą izolacyjna, wsunąć uszczelniacz na kroplę oleju i ściągnąć taśmę. Przy wydechowych nawet nie trzeba, bo trzonek się rozszerza ku dołowi, więc uszczelniacz górą przechodzi luzem przez rowek na zamek.
Generalnie tłok w GMP (na znaku na kole z przodu silnika można ustawić- są znaki dla ZZ na pierwszym/czwartym cylindrze ale tez i na drugim/trzecim, więc nie ma problemu) wystarcza do podparcia zaworu, czasem trzeba miseczkę ruszyć, ja to robiłem przez delikatne uderzenie młotkiem w miseczkę, żeby odskoczyła od trzonka, żeby nie powodować dużego nacisku zaworu na tłok. Działało :)

Dołączona grafika
Dołączona grafika


Trzeba dobrze zwracać uwagę, żeby nie obrócić koników, mi się to zdarzyło i przysporzyło niepotrzebnych nerwów i czasu na rozbieranie i składanie na nowo.








Podobne tematy Zwiń