Czy koniki zaworowe w M102 na pewno mają być dokręcone z momentem 18 Nm?
2
88 odpowiedzi w tym temacie
#81
Napisano 27 listopada 2014 - 14:21
#82
Napisano 27 listopada 2014 - 16:49
Juz znalazłem, jest to 21 Nm.
#83
Napisano 18 stycznia 2018 - 14:29
Witam.Czy wymianiał ktoś uszczelniacze trzonków w silniku 5 cylindrowym?Silnik to 602.912.Bo nie moge dojść do ładu z kolejnością ich wymiany.Książki to jakoś lakonicznie opisują.Jesli ktoś wie prosze o info.Piwko stawiam.
#84
Napisano 19 marca 2019 - 23:25
I ja się podczepię pod temat, bo zdjęcia z początku tematu zginęły - przymierzam się do wymiany uszczelniaczy w moim silniku m102 i zastanawiam się czy faktycznie jest potrzeba tworzenia własnego ściągacza czy da radę zaadaptować jakiegoś gotowca?
Czy np:
https://allegro.pl/o...idShowitemShare
lub
https://allegro.pl/o...idShowitemShare
lub
https://allegro.pl/o...idShowitemShare
Któryś z nich podejdzie? Nie mogę sobie niestety pozwolić na rozgrzebanie auta, bo musi być cały czas sprawne, więc liczę na Was, koledzy w kwestii porady. Chętnie bym sam to sprawdził, ale jak już się za to wezmę to chcę to zrobić od początku do końca.
Dzięki wielkie!
Pozdrawiam,
Marian.
Czy np:
https://allegro.pl/o...idShowitemShare
lub
https://allegro.pl/o...idShowitemShare
lub
https://allegro.pl/o...idShowitemShare
Któryś z nich podejdzie? Nie mogę sobie niestety pozwolić na rozgrzebanie auta, bo musi być cały czas sprawne, więc liczę na Was, koledzy w kwestii porady. Chętnie bym sam to sprawdził, ale jak już się za to wezmę to chcę to zrobić od początku do końca.
Dzięki wielkie!
Pozdrawiam,
Marian.
#85
Napisano 20 marca 2019 - 15:32
Użytkownik Marian15 dnia 19 marca 2019 - 23:25 napisał
czy da radę zaadaptować jakiegoś gotowca?
powinien "podpasować". Może być konieczna jakaś drobna przeróbka typu dorobienie płaskownika, kątownika do zamocowania ramienia w głowicy. Oczywiście dotyczy wymiany uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy.
Użytkownik brajtas edytował ten post 20 marca 2019 - 15:38
#86
Napisano 20 marca 2019 - 17:06
Oczywiście chodzi o wymiane bez demontazu glowicy, a także bez demontażu wałka, konik po koniku, da radę? Dorobienie plaskonika nie stanowi problemu.
#87
Napisano 22 marca 2019 - 10:46
Da radę na fotce w trakcie wymiany w M103 ale to praktycznie tak samo jak w M102 tylko o 2 cylindry wiecej (W silniku na aucie wygodniej w M102 niż w M103 bo jest lepsze dojście do ostatniego cylindra).
Przyrząd do ściskania sprężyn własnej roboty pożyczony od kolegi. Przy wymianie "wspomagałem się" sprężonym powietrzem podawanym przez otwór świecy zapłonowej - jak widać na zdjęciu - rurką miedzianą z wykorzystaniem przejściówki z przyrządu do mierzenia ciśnienia sprężania w cylindrach.
Przyrząd do ściskania sprężyn własnej roboty pożyczony od kolegi. Przy wymianie "wspomagałem się" sprężonym powietrzem podawanym przez otwór świecy zapłonowej - jak widać na zdjęciu - rurką miedzianą z wykorzystaniem przejściówki z przyrządu do mierzenia ciśnienia sprężania w cylindrach.
Użytkownik brajtas edytował ten post 22 marca 2019 - 10:53
#88
Napisano 23 marca 2019 - 08:13
Super! Dzięki )
#89
Napisano 30 marca 2019 - 23:23
No więc dla potomnych info, której ja długo szukałem Da radę bez ściągania wałka, bez ściągania głowicy, trzeba się trochę nagimnastykować, ale nie ma tragedii. Przyrząd z Alledrogo kosztował mnie 50zł + 7zł przesyłka i wyglada tak:
Ucho łapie za wałek i naciska na sprężynę. W M102 na granicy wysięgu, można się pokusić o nawiercanie nowych otworów i lekka przeróbke, mi się nie chciało bawić. Jedyne co zrobiłem, to do ściągania sprężyn użyłem jednego ucha do złapania za wałek rozrządu a nie dwóch (dwa się nie mieszczą) oraz widełki opierające się o sprężyny złapałem trytkami (musza być mocne, szerokie trytki, dałem 4 na wszelki wypadek, 3 cieńsze strzelały), bo inaczej widełki się rozjeżdżają na miseczce i jest lipa. Przy zaworach na czwartym cylindrze trzeba jakby odwrócić działanie wajchy, z naciskającej na podnoszoną, inaczej nie zmieścimy się przy grodzi silnika. Ale da radę to zrobić, nie przysporzyło mi to większych problemów poz tym, że dwa ostatnie cylindry lepiej w dwie osoby robić, bo łatwiej zamki ściągać i zakładać. Jeśli w zestawie nie ma tych "kapturków" na trzonek, żeby uszczelniacza nie uszkodzic można owinąć trzonek taśmą izolacyjna, wsunąć uszczelniacz na kroplę oleju i ściągnąć taśmę. Przy wydechowych nawet nie trzeba, bo trzonek się rozszerza ku dołowi, więc uszczelniacz górą przechodzi luzem przez rowek na zamek.
Generalnie tłok w GMP (na znaku na kole z przodu silnika można ustawić- są znaki dla ZZ na pierwszym/czwartym cylindrze ale tez i na drugim/trzecim, więc nie ma problemu) wystarcza do podparcia zaworu, czasem trzeba miseczkę ruszyć, ja to robiłem przez delikatne uderzenie młotkiem w miseczkę, żeby odskoczyła od trzonka, żeby nie powodować dużego nacisku zaworu na tłok. Działało
Trzeba dobrze zwracać uwagę, żeby nie obrócić koników, mi się to zdarzyło i przysporzyło niepotrzebnych nerwów i czasu na rozbieranie i składanie na nowo.
Ucho łapie za wałek i naciska na sprężynę. W M102 na granicy wysięgu, można się pokusić o nawiercanie nowych otworów i lekka przeróbke, mi się nie chciało bawić. Jedyne co zrobiłem, to do ściągania sprężyn użyłem jednego ucha do złapania za wałek rozrządu a nie dwóch (dwa się nie mieszczą) oraz widełki opierające się o sprężyny złapałem trytkami (musza być mocne, szerokie trytki, dałem 4 na wszelki wypadek, 3 cieńsze strzelały), bo inaczej widełki się rozjeżdżają na miseczce i jest lipa. Przy zaworach na czwartym cylindrze trzeba jakby odwrócić działanie wajchy, z naciskającej na podnoszoną, inaczej nie zmieścimy się przy grodzi silnika. Ale da radę to zrobić, nie przysporzyło mi to większych problemów poz tym, że dwa ostatnie cylindry lepiej w dwie osoby robić, bo łatwiej zamki ściągać i zakładać. Jeśli w zestawie nie ma tych "kapturków" na trzonek, żeby uszczelniacza nie uszkodzic można owinąć trzonek taśmą izolacyjna, wsunąć uszczelniacz na kroplę oleju i ściągnąć taśmę. Przy wydechowych nawet nie trzeba, bo trzonek się rozszerza ku dołowi, więc uszczelniacz górą przechodzi luzem przez rowek na zamek.
Generalnie tłok w GMP (na znaku na kole z przodu silnika można ustawić- są znaki dla ZZ na pierwszym/czwartym cylindrze ale tez i na drugim/trzecim, więc nie ma problemu) wystarcza do podparcia zaworu, czasem trzeba miseczkę ruszyć, ja to robiłem przez delikatne uderzenie młotkiem w miseczkę, żeby odskoczyła od trzonka, żeby nie powodować dużego nacisku zaworu na tłok. Działało
Trzeba dobrze zwracać uwagę, żeby nie obrócić koników, mi się to zdarzyło i przysporzyło niepotrzebnych nerwów i czasu na rozbieranie i składanie na nowo.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|