Skocz do zawartości




- - - - -

Które silniki tolerują LPG?


89 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 30 listopada 2014 - 22:48

wojtas napisał które silniki się nadają, tzn będą pracować na sekwencji.
silniki starszego typu - czyli mercedesy przedliftowe na mechanicznym wtrysku, bywają uciążliwe i na gazie i na pb.
w coupe odpada tylko 2.0 i 2.3 m102 122 i 132 hp i 3.0 24v 220hp - reszta będzie ok z naciskiem na 3.2 :D

http://mb201-124.eu/...-w-w201-i-w124/

bmw fajne auto, tylko te starsze modele są w opłakanym stanie głównie przez "sportowy" charakter właścicieli w "ortalionie" + wszechogólna opinia o ortalionie spadła na golfy i bmwice..

Użytkownik JuR edytował ten post 30 listopada 2014 - 22:49




#82 Offline   manieczek


  • Postów: 130
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 grudnia 2014 - 00:11

m 103 o czym już kilka razy pisałem może być wyposażone w instalację sekwencyjną, wyposażoną we wtryskiwacze gazowe a nie palnik- czyli lpg podciśnienowe. Wtedy nie jest na ogół bardzo uciążliwe w użytkowaniu, gdyż gros problemów z tym silnikiem wynika albo z b. dużych przebiegów, braku dbałości przez użytkownika lub własnie z jazdy na lpg i związanych z tym strzałów lub brakiem smarowania k-jeta bezyną. Akurat problem lpg jest prosty i tani do wyeliminowania (tani to nie znaczy 500 zł) :)

#83 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 01 grudnia 2014 - 00:38

no to chętnie posłucham, tylko sprostujemy jedną rzecz, jak m103 to i m102, dlaczego ? dlatego, że system zapłonu ten sam, system wtrysku ten sam, w zasadzie wszystko to samo, tylko odpowiednio po 2 mniej włącznie z cylindrami, czyli jak na m103 to i m102 też.
teraz opisz prosze jak wygląda ta sekwnecja na full groupie..
ile osób się tego podejmie i za ile ? a po co kombinować jak jest m104 3.2 które daje lepsze osiągi i lepszą ekonomie - oczywiście jeżeli nie masz Mercedesa i chcesz kupić, to możesz dokonać wyboru, jak już masz z m103 to przygode można zacząć.. ale sekwencja w ke jecie to też pół środek jak cały ke jet.
i jeżeli trójka za półśrodek to tanio..

#84 Offline   bsnt


  • Postów: 5
  • Na forum od: 13 lis 2014
  • Miejscowość: lodz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 grudnia 2014 - 01:39

a silniki 3.0 180km ? Byly takie ? Bo na aukcjach czesto ludzie wpisuja takie parametry i nie wiem czy to ori czy jakis swap?

PS. Niestety stereotypy sa i beda o bmw

Użytkownik bsnt edytował ten post 01 grudnia 2014 - 01:40


#85 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 01 grudnia 2014 - 02:18

a widzisz zapomniałem dodać do listy odpadających silników. tak były 180 hp 255nm r6 12v oznaczenie m103 i tam też jest ke jetronic, a gdzie jest ke jetronic tam są problemy.
http://www.w114-115....ypy.php?id=1232

#86 Offline   ziomster


  • Postów: 46
  • Na forum od: 27 gru 2008
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 grudnia 2014 - 11:49

Panowie mam pytanie do osób które znają się na instalacjach LPG. @Kubasz regenerował mi wiązkę i zrobił w niej wyjścia na LPG. Chciałbym teraz instalację podłączyć ale nie jestem pewny co do polaryzacji - moje pytanie brzmi czy polaryzacja ma znaczenie jeśli chodzi o sygnał z wtryskiwaczy do sterownika? Instalacja BRC Sequent

#87 Offline   manieczek


  • Postów: 130
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 grudnia 2014 - 17:41

Wyświetl postUżytkownik JuR dnia 01 grudnia 2014 - 00:38 napisał

no to chętnie posłucham, tylko sprostujemy jedną rzecz, jak m103 to i m102, dlaczego ? dlatego, że system zapłonu ten sam, system wtrysku ten sam, w zasadzie wszystko to samo, tylko odpowiednio po 2 mniej włącznie z cylindrami, czyli jak na m103 to i m102 też.
teraz opisz prosze jak wygląda ta sekwnecja na full groupie..
ile osób się tego podejmie i za ile ? a po co kombinować jak jest m104 3.2 które daje lepsze osiągi i lepszą ekonomie - oczywiście jeżeli nie masz Mercedesa i chcesz kupić, to możesz dokonać wyboru, jak już masz z m103 to przygode można zacząć.. ale sekwencja w ke jecie to też pół środek jak cały ke jet.
i jeżeli trójka za półśrodek to tanio..

A więc pozwolę sobie przytoczyć swoją wypowiedź, ale to poniżej. Przyzwoite 3.2 zdecydowanie trudniej znaleźć w przyzwoitych pieniądzach i stanie.Aut z m103/m102 jest wg. mnie zdecydowanie więcej chociaż też nie jest łatwo trafić fajny egzemplarz. Czy ke-jet jest półśrodkiem czy też nie...hmm każdy ma prawo do swoich opinii ale fakt jest taki, że jego stopień mechanicznego skomplikowania jest znaczny(jest się co psuć). Odnośnie sekwencji do KE-jeta nie nazwałbym tego półśrodkiem, gdyż przy montażu z głową i zadbaniem o kilka pierdółek zyskujemy zdecydowanie niższe koszta eksploatacji przy braku możliwości strzału oraz zatarcia samego mechanizmu- zapewniając mu niezakłócony przepływ benzyny- tak, to też się da zrobić:)
3 tysiące za przyzwoitą, nową intalację do 6 cylindrowej jednostki? Jeśli tak, to wskaż mi tańszą możliwość- wykluczając mikser. Odnośnie samego zwrotu "sekwencja" odnośnie full grupy, chodzi mi raczej o kolokwialne nazewnictwo instalacji z jednostką sterującą, wtryskiwaczami- nie o sam konkretny model sterowania podawaniem paliwa.
Poniżej cytat z mojej innej wypowiedzi na ten temat:
"Instalacja sekwencyjna musi być starszego typu. OMVL Dream XXI c (Koniecznie musi być C) Romano RIS lub Bigas GIS. Sterowniki z wiązką reduktor i odpowiednie wtryski można nabyć np. tutaj ( http://olx.pl/oferta...html#6eed14ab8a ). Ci Panowie posiadają nieużywane ale kilkuletnie zestawy- z racji iż nie produkują już takich sekwencji. Reduktor musi być dwustopniowy - u mnie OMVL, wtryski OMVL Reg 6 ohm- koniecznie 6 ohm bo 3 ohmówki palą sterownik.
Można szukać używanego sterownika z wiązką. Co ważne, do 6- 8 cylindrów musi do sterownika być tzw. driver rozdzielający sygnał. Podobno sygnały wtrysków można też zdublować bo i tak działa to jak full grupa więc wszystko leje naraz.
Używane sterowniki posiadał kolega z innego forum Mercedesa- http://www.w201w124....ic.php?t=29816. Jest temat w dziale LPG i jest tam trochę informacji na ten temat.
Żeby zachować przy życiu Ke-Jetronica ja u siebie założyłem coś ala stop-ke z tym, że nie firmy Protect Digital ale włoskiego AEB-377- podobno solidniejsze, zdarząło się że PD miały zimne luty i paliły EHA. Do nabycia w nagaz.pl (3 dni czekałem). Działa to w ten sposób, że nie pozwala paliwu dostać się do wtrysków (nie wiem dokładnie co on tam robi, klapę podnosi czy coś ;-)) ale pompa cały czas pracuje i benzynka krąży po układzie.
Ja mogę instalację polecić bo na tą chwilę śmiga malinowo. Rozmawiałem z osobami, które śmigają na takich zestawach 60 000, 70 000 i nic absolutnie się nie dzieje.
W razie pytań pisać śmiało, specjalistą nie jestem ale co wiem to chętnie przekaże:)

Ja kupiłem nowy sterownik, nie żałowałem przysłowiowego grosza. LPG do 6 wyszło mnie około 3000 zł z montażem co i tak jest małą kwotą jak na przyzwoite lpg do 6 garków. Co ciekawe, mój nowy strerownik nie działał, ale Panowie z linka bez problemu wymienili mi na drugi. Na chwilę obecną mam dwa komplety elektroniki lecz wolę mieć na zapas, bo Mercedesem będę chyba jeździł do końca świata :-)

#88 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 22 grudnia 2014 - 21:32

Wyświetl postUżytkownik ziomster dnia 22 grudnia 2014 - 11:49 napisał

Panowie mam pytanie do osób które znają się na instalacjach LPG. @Kubasz regenerował mi wiązkę i zrobił w niej wyjścia na LPG. Chciałbym teraz instalację podłączyć ale nie jestem pewny co do polaryzacji - moje pytanie brzmi czy polaryzacja ma znaczenie jeśli chodzi o sygnał z wtryskiwaczy do sterownika? Instalacja BRC Sequent

Tak, polaryzacja ma znaczenie. Po pierwsze - musi być rozcięty przewód sterujący, czyli ten idący z ECU, a nie ten podający plus na wtryskiwacz.
Poza tym ten rozcięty przewód też musi być właściwie podłączony - ważne jest, który kabelek instalacji LPG podłączasz od strony wtryskiwacza,
a który od ECU benzynowego.

#89 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 23 grudnia 2014 - 17:33

Wyświetl postUżytkownik manieczek dnia 22 grudnia 2014 - 17:41 napisał

Żeby zachować przy życiu Ke-Jetronica ja u siebie założyłem coś ala stop-ke z tym, że nie firmy Protect Digital ale włoskiego AEB-377- podobno solidniejsze, zdarząło się że PD miały zimne luty i paliły EHA. Do nabycia w nagaz.pl (3 dni czekałem). Działa to w ten sposób, że nie pozwala paliwu dostać się do wtrysków (nie wiem dokładnie co on tam robi, klapę podnosi czy coś ;-)) ale pompa cały czas pracuje i benzynka krąży po układzie.
te stop ke, za pomocą eha obniża ciśnienie w układzie ( eha jest w stanie wyciąć paliwo 100% np. do hamowania silnikiem) - obniżenia do tego stopnia, aby nie przebijało wtrysków (otwierają się ciśnieniowo). weź pod uwagę kilka wad tego rozwiązania :
1. spalanie obu paliw - jeżeli sygnał jest zbyt słaby benzyna dostaje się do silnika
2. jaką masz pewność, że nie obcina paliwa do zera ? no załóżmy, że producent zapewnia ok.
3. i tutaj jest problem, ponieważ przez długi czas całe ciśnienie paliwa na klate zbiera eha, nie ustannie, co prowadzi prędzej czy później do pocenia się w okolicach eha-rozdzielacz, a potem do wycieków i czysta formalność do wymiany na nówke. sama wymiana uszczelek nie pomoże.
tak to niestety wygląda bo obcinasz paliwo przed powrotem.

jedyna słuszna nieszkodliwa dla ke jeta metoda na odcięcie paliwa, są elektrozawory na wtryskach i jakiś miły pan udowodnił, że jest to praktycznie możliwe.
daje to mniej więcej tyle, że eha nie cierpi, a nadmiar paliwa wraca do zbiornika przez powrót, regulator ciśnienia w tym wypadku robi robote, paliwo nie dostaje się do cylindrów.

eha niema kontaktu z klapą, tylko tłoczek rozdzielacza, no ale żadno z nich nie może nim fizycznie sterować, czy go blokować, bo robi to pęd zassysanego powietrza przez silnik. blokada klapy w górnym położeniu oznacza zablokowanie dostępu do tlenu i uduszenie silnika. odcięcie pompy paliwa i blokada klapy w najniższym jej położeniu też zrobi robote i nie uszkodzi samego rozdzielacza.

ke jet to półśrodek, zkrzyżowanie gaźnika i wtrysku paliwa, co robi robote, ale przez tą elektronikę można do głowy dostać.

#90 Offline   ziomster


  • Postów: 46
  • Na forum od: 27 gru 2008
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 grudnia 2014 - 19:30

Wyświetl postUżytkownik tmajer dnia 22 grudnia 2014 - 21:32 napisał

Tak, polaryzacja ma znaczenie. Po pierwsze - musi być rozcięty przewód sterujący, czyli ten idący z ECU, a nie ten podający plus na wtryskiwacz.
Poza tym ten rozcięty przewód też musi być właściwie podłączony - ważne jest, który kabelek instalacji LPG podłączasz od strony wtryskiwacza,
a który od ECU benzynowego.

dzięki - po zdjęciach jakoś pewnie dojdę jak to było podłaczone:)








Podobne tematy Zwiń