Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Śruby do felg aluminiowych



51 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Rech


  • Postów: 49
  • Na forum od: 21 wrz 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 07 kwietnia 2009 - 17:54

Czy to możliwe żeby w ORYGINALNYCH felgach śruby z przodu musiały być dłuższe niż śruby z tyłu? z tyłu mam spiłowane o ok. 8mm... może po prostu te moje felgi to podróba?



#2 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 07 kwietnia 2009 - 18:01

Masz jakies kombinowane sruby. O jakie felgi chodzi ? W stalowych i aluminiowych sa sruby roznej dlugosci.

#3 Offline   Rech


  • Postów: 49
  • Na forum od: 21 wrz 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 07 kwietnia 2009 - 18:05

nie, śruby oryginalne, pasowały do alufelg mercedesa które mam na innych oponach. kupiłem felgi na giełdzie kilka miesięcy temu, i jak mi zmieniali opony, to spiłowali śruby o 8mm, bo nie szło inaczej, w ogóle koło się nie kręciło.
więc żeby rozjasnić temat:
mam 2 komplety felg aluminiowych. na felgach z letnimi oponami mam normalne śruby niepiłowane.
do kompletu felg z oponami zimowymi, z do felg z tyłu trzeba było piłować śruby o 8mm. i teraz jestem ciekawy, czy te felgi które kupiłem na giełdzie to nie jest przypadkiem jakas ściema...

#4 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 07 kwietnia 2009 - 18:17

śruby w kołach tylnych są krótsze z powodu hamulca awaryjnego umieszczonego wewnątrz tarczy (tarczobębna)

#5 Offline   Rech


  • Postów: 49
  • Na forum od: 21 wrz 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 07 kwietnia 2009 - 18:29

ok, tylko dlaczego w jednych felgach pasują śruby jednakowej długości, a w drugich trzeba było piłowac?

#6 Offline   cortex


  • Postów: 132
  • Na forum od: 08 kwi 2008
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 07 kwietnia 2009 - 18:41

a podaj długość samego gwintu tych śrub które nie były spiłowane , długośc całej śruby oraz wysokosć samego łebka

#7 Offline   bobak40


  • Postów: 565
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300D

Napisano 17 marca 2011 - 12:34

Wiem że różne wątki były na ten temat,znalazłem i ten zamkniety przez Charlie9 ale...Zacny mój przyjaciel którego namówiłem na W124 i który juz teraz ma 2szt. ma problem.Pisze zatem w jego imieniu bo on niestety nie nalezy do naszego grona gdyz wstydzi się ortogtafii.Teraz krotko:w124 300D 1991 kupiony na stalowych felgach,teraz kupił felgi Mercedes 7.5J x15 ET35.Kupił śruby takie jak mają być z gwintem długości 40mm,łeb kulisty,okazały się za długie,koła tylne się nie kręcą.Załozył sruby od stalowych felg,to chwytają tylko na 1,5 obrotu.Ja mam do W210 śruby do alu z łbem stożkowym chociaż wiem że powinny byc kuliste,z takimi kupiłem,i na tych śrubach jest ok a gwintu jest 28mm.czy mozliwe są śruby do w124 z takim gwintem i jeszcze stożkiem?

#8 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 17 marca 2011 - 14:24

Z tego co pamiętam to gdzieś w faq był wątek o śrubach jeśli się nie myle. U mnie był taki problem jak kupiłem auto że część śrub była na klucz 17 a część na 19. Pojechałem na szrot i kupiłem pare śrub na klucz 17 z grupy vag. To jest to samo tylko że te śruby były troche dłuższe i poobcinały mi sprężynki od mocowania szczęk z tyłu,przód był ok. Trochę je przyszlifowałem i jest ok. Także może śruby ze skody lub vw będą lepsze.
A co do rodzaju stożek czy kula - ja mam na alu stożki na przodzie a kule na tyle i nie widzę żadnej różnicy choć wiadomo że jedne są przeznaczone do stalówek a drugie do aluminiówek.

#9 Offline   bobak40


  • Postów: 565
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300D

Napisano 17 marca 2011 - 15:23

No właśnie,w tym W210 którego mam od niedawna stożki pasują idealnie,wygląda to tak jakby gniazda śrub już zostały przeszlifowane samymi śrubami na których jezdzili poprzednicy od 9 lat ci sami.Zamówiliśmy godzinę temu śruby z gwintem 30mm muszą być dobre.A moje pytanie pada dlatego że może ktoś miał takie cuda z kołami.

#10 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 marca 2011 - 08:07

To, czy felga ma gniazdo stożkowe czy kuliste powinieneś wiedzieć - a jeśli nie wiesz, to sobie sprawdź - chociażby wykałaczką lub zapałką; przyłóż do gniazda w feldze i spójrz, czy przylega do ścianki ( stożek ), czy nie przylega ( kuliste ).
Bo na oko to wiesz, chłop w szpitalu umarł. ;-)








Podobne tematy Zwiń