Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W201] Przeróbka hamulców na mocniejsze/wydajniejsze


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 05 lipiec 2014 - 14:24

Od razu pisze, że szukałem, ale nie znalazłem niczego satysfakcjonującego mnie.

Problem polega na ukladzie hamulcowym w 190 z 3.2 m104 fabrycznie model 2.0B. Chcialbym, aby w warunkach jazdy torowej były bardziej skuteczne i wydajne tak, żeby po 5 okrążeniach nie trzeba było zjeżdżać do depo na schłodzenie. Mimo, że miałem nowy komplet płyn klocków tarcz na przód po prostu się nie wyrabiały, co nie jest dziwno ze względu na mase m104 porównywalną do kotwicy okrętowej.

Od jakiego modelu tarcze, zaciski by podeszły tutaj. Na allegro są np komplety od w210 AMG za 900, moge też dostać od kolegi komplet przedni z M3 E36, pytanie jak to wygląda z dopasowanie.

#2 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 lipiec 2014 - 14:47

Tarox, AP Racing, Wilwood- i zapomnisz o problemie.

#3 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 05 lipiec 2014 - 16:42

same tarcze za 20 baniek i to wszystko ? :D

#4 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 05 lipiec 2014 - 19:45

A jakie masz założone felgi? Ile cali? Wystarczające byłyby chyba od Evo, czyli 300mm x 28mm, pasują od 124 500E lub SL ze starszym typem hamulców (można bo są wrzucić tarcze i klocki od EBC).
Jeśli Ci takie nie wystarczą to mam na zbyciu zaciski od E500 dla tarcz 320x30mm.
Inne zestawy są zaje... ale jak sam zauważyłeś ceny są lekko z du...y.

#5 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 lipiec 2014 - 20:25

Ta za milion pesos.

Najpierw sprawdź cenę i to co otrzymujesz w zamian, albo płacz że ci się gotuje.

Największa jaka pasuje bez przeróbek to 334 x 32

Użytkownik cobesh edytował ten post 05 lipiec 2014 - 20:34


#6 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 06 lipiec 2014 - 03:12

felgi mam standard do 190 15 i 7 cali. Te tarcze co mam teraz to TRW o średnicy 262mm i grubosć 11mm nawet nie wentylowane, więc stąd aż taka lipa.

Pytanie czy jak dobiore tarcze o tych wymiarach co wspmininacie np 330+ i 30+ to jeszczee to wejdzie pod ten alus czy juz tylko pod 16' i 7.5? I czy tak po prostu wejdą na zwrotnice od 2.0b 87r? Macmw, wziąłbym je może i nawet, ale wcześniej chciałbym dopasować i ogarnąć temat tarcz/klocków, chyba ze masz gotowca pasującego dla mnie

#7 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 06 lipiec 2014 - 07:36

1.Tarcze 294x25mm - felga wejdzie 15", musi być dobrze dobrane ET, żeby weszła. Przy tym silniku to podstawa i w sumie najtańszy wariant. Są szanse żeby ze wszytkim zmieścić się w 500zł.

2.Tarcze 300x28mm - felga już raczej 16" (15-ki nie sprawdzałem), w stosunku do powyższego rozwiązania, hamowanie niewiele lepsze, natomiast dużo rzadziej krzywią się tarcze.

3. Tarcze 320x30mm - felga 16", drogie zaciski i drogie tarcze (kierunkowe), trzeba zakładać inne osłony przeciwpyłowe, lepsze hamowanie.

W wariantach 1,2 i 3 występują te same klocki.
4. Tarcze 334x32 (od wersji SL 129 silver arrow), zdecydowanie lepsze hamowanie, bardzo drogie zaciski i ciężkie do kupienia, stosunkowo niedrogie tarcze - jak się dobrze poszuka, również większe osłony p.-pyłowe, konieczność montażu wahaczy z niewymiennym sworzniem( spotkałem się ktoś tego nie wymieniał, ale jest b.mały prześwit pomiędzy tarczą a sworzniem).
Ze względu na wielkość tłoczków zalecana zmiana pompy hamulcowej i serva na większe (pompa sekcja przednia 25mm i dwumembranowe servo - pasują od przedliftowych modeli 500E/400E i od 6-cyl W140 z pierwszych roczników). Felgi minimum 17" z dobrze dobranym ET i tzw. faktor X ("podcięcie" w feldze w które wchodzi zacisk).
Powyższe przykłady dotyczą modelu 124 i 201.

5. Wariant 5, dla zasobnych w kasę maniaków, zaciski 6-tłoczkowe od W211/W171/W219 AMG, tarcze dwuczęściowe bodajże 340mm-355mm
Wymaga przeróbki zwrotnicy (odcięcie ogranicznika skrętu, który jest zamontowany na strzemieniu zacisku), przerobienia osłony przeciwpyłowej, dorobienia przewodu elastycznego.

Słyszałem o przeróbce do SL 129, zacisków 8-tłoczkowych z podwójnymi klockami i tarcz od W220 AMG, ale nie widziałem tego zamontowanego ani na zdjęciach ani na żywo.

Z customów, widziałem założone zaciski prz.6-tł. i tylne 4-tł. od Porsche Cayenne Turbo, z pierwszych roczników plus tarcze dwuczęściowe custom.


Wariant 1,2 i 4 osobiście przerabiałem.
Teraz mam założony w.4 , i rzeczywiście czuć b.dużą różnicę na plus.
Klocki i w sumie zaciski (różnią się głównie mocowaniem - różne wielkośći tarcz - i wyjściem na przewód hamulcowy), są takie same dla W203 AMG, W220 i niektórych modeli W211.
Od razu odpowiadam, że zaciski od powyższych modeli nie pasują plug&play do W201 i W124.
Z tego co wiem można je próbować przerobić, aczkolwiek ja tego nie próbowałem.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#8 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 06 lipiec 2014 - 14:18

bardzo dziekuje za szczegółowy plan działań od razu zabieram sie do roboty. Od czegokolwiek zaczne na pewno będzie tylko lepiej. Jeszcze raz dzieki

#9 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 10 lipiec 2014 - 20:31

Kupilem zaciski 4tłoczkowe ze 124TE z 24v m104 od kolegi z forum, mysle że bedą robić robote. Pytanie jakie tarcze lepsze bo mam 2 na oku
http://allegro.pl/ta...4326857096.html
http://allegro.pl/sh...item=4342217848

jaki płyn hamulcowy polecacie do tego? Motul Racing Brake Fluid?

#10 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 11 lipiec 2014 - 04:45

Do tych zacisków są potrzebne tarcze 295x22mm.
Tarcze do których podałeś linki, nie bedą pasowały.

#11 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 11 lipiec 2014 - 19:41

to mi pokrzyżowałeś szyki :D ciężko będzie znaleźć taki rozmiar przewaznie sa 295 ale na 28mm. 100% ze te nie pasują?

PS. Ile litrow płynu hamulcowego wchodzi do 190?

Użytkownik KrystaGG edytował ten post 11 lipiec 2014 - 19:50


#12 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 12 lipiec 2014 - 04:42

Jeżeli kupiłeś na pewno zaciski od 300E-24V to te tarcze nie będą pasować, bo jest za mało miejsca w zacisku. 6mm to duża różnica.
Więc albo tarcze jak Ci napisałem albo oddaj zaciski.
Poza tym allegro nie jest jedynym żródłem części.
Proponuje zobaczyć np. w katalog ATE online, znaleść odpowiedni model auta i nr kat. tarczy, i szukać wg.tego numeru, lub może Ci na jakiejś stronie wyjdzie jakie jeszcze firmy produkują i pod jakim numerem.
W ten sposób jest najłatwiej i najtaniej znaleźć.

#13 Offline   grzegorz1981


  • Postów: 71
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 lipiec 2014 - 21:36

Witam
Jestem na finiszu wstawiania zacisków i tarcz/klocków od poliftowego W202 2.0/2.2 Pb i ON.
Z przodu jest 284mm x 22mm wentylowane. Zacisk jednotłoczkowy pływający. Średni plug and play - trzeba wywiercić nowy otwór na doprowadzenie wężyka z płynem hamulcowym, a oryginalny zaślepić. Byćmoże trzeba będzie też delikatnie stoczyć tarczę - żeby rant się nie robił. W sumie to średni wybór, może lepiej coś od W124. Szczególnie, że silnik M104 jest podobno baaardzo ciężki.
Zaleta - możlwiość montażu ATE PowerDisc i klocków ATE Ceramic.
Z tyłu zaciski od poliftowego W202 - z jednym bolcem/trzpieniem. Średnica tarczy ta sama, ale wchodzi ATE PowerDisc. Klocki natomiast są większe, mają na oko 40% większą powierzchnię. Totalny plug and play - nic nie trzeba modyfikować.

Użytkownik grzegorz1981 edytował ten post 13 lipiec 2014 - 21:37


#14 Offline   w0jta5


  • Postów: 4795
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lipiec 2014 - 06:49

grzegorz1981, co do przodu mogłeś zastosować 284x22 z W124 - pasuje plug&play
http://outcat-cs.tec...t&docId=1005740
Klocek jak się nie mylę ma 110 x 59,6 mm.

A co do tyłu to mowa o tarczy 258x9 mm? Czy 278x9?
Bo zacisk na jedną prowadnice klocka to chyba tylko na 278x9 występuję, tak?

#15 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 17 lipiec 2014 - 12:49

zdecydowałem się na zakup tarcz na przód od 124 284x22 tj. Tarcza wentylowana MIKODA 1411 GT malowana,nacinana,wiercona, kolor: czarny. Zdałem się na dobre opinie o nich dam znać jak się ten cały zestaw z przodu będzie sprawował. Martwi mnie fakt, że zaciski dołożą dużo masy na przód są naprawde ciężkie

#16 Offline   m104


  • Postów: 4355
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipiec 2014 - 13:12

Można pokombinować z zaciskami od w220. O ile pamiętam, są aluminiowe i bardzo tanie - 60-100 zł/szt. Kwestia tylko, czy siądzie do zwrotnicy bez adaptera i potem dopasowanie odpowiedniej tarczy.

#17 Offline   szymtro


  • Postów: 518
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 17 lipiec 2014 - 17:30

Ja u siebie mam tarcze 284x22 i zaciski pływające jednotłoczkowe.
Przed montażem miałem możliwość przymierzenia - taki zestaw oryginalnie jest w w124.133 i pasuje plug&play do w201.
Jak klocki nie sa nowe to pasuje felga 15" 6. Jak są nowe to musi być felga od w124 6.5 bo inaczej zacisk opiera się o felgę.
Wężyki, jarzmo, śruby, osłona pasują - zakładasz i jedziesz.
Na standardowej pompie 22mm hamuje dobrze tylko pedał wchodzi trochę głębiej.
Oryginał który był to porażka - nadawał się może na te lata 80te jak inne auta miały z przodu bębny.

#18 Offline   0czek


  • Postów: 2
  • Na forum od: 23 paź 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W126 380SE

Napisano 05 lipiec 2015 - 18:20

Witam
Przeczytałem wątek
I do końca pewien nie jestem ....
Czy zamontuje do W201 2.0E plug&play

Zacisk MERCEDES-BENZ 001 420 05 83
Montowany W124 3.0 i 3.2
4 tłoczkowy

Tarcza MERCEDES-BENZ 124 421 15 12
295(4)x22

#19 Offline   elmer


  • Postów: 93
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Astra G LPG, Corsa B LPG

Napisano 03 październik 2015 - 07:06

Witajcie

Mam szybkie pytanie, bo wydaję mi się, że będzie pasować, ale potrzebuję wiedzy osób obeznanych w temacie.
Chodzi o tarcze 284/22 i zaciski z W124 E300D. Zaciski pasują pod zwrotnicę W201 ? Widzę, że zaciski są pod tarcze wentylowaną.
Mam w201 2.0E 1990rok.

Użytkownik elmer edytował ten post 03 październik 2015 - 07:10


#20 Offline   Arghon


  • Postów: 417
  • Na forum od: 06 kwi 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 300SEL '92
  • Trzeci Mercedes:190D 2.5 Avantgarde Verde '92

Napisano 03 październik 2015 - 09:30

Wszyscy wymieniają zaciski i tarcze, a mało kto pamięta o zmianie pompy z serwem...