Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Przeróbka hamulców na mocniejsze/wydajniejsze


26 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   KrystaGG


  • Postów: 331
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 11 lipca 2014 - 19:41

to mi pokrzyżowałeś szyki :D ciężko będzie znaleźć taki rozmiar przewaznie sa 295 ale na 28mm. 100% ze te nie pasują?

PS. Ile litrow płynu hamulcowego wchodzi do 190?

Użytkownik KrystaGG edytował ten post 11 lipca 2014 - 19:50




#12 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 12 lipca 2014 - 04:42

Jeżeli kupiłeś na pewno zaciski od 300E-24V to te tarcze nie będą pasować, bo jest za mało miejsca w zacisku. 6mm to duża różnica.
Więc albo tarcze jak Ci napisałem albo oddaj zaciski.
Poza tym allegro nie jest jedynym żródłem części.
Proponuje zobaczyć np. w katalog ATE online, znaleść odpowiedni model auta i nr kat. tarczy, i szukać wg.tego numeru, lub może Ci na jakiejś stronie wyjdzie jakie jeszcze firmy produkują i pod jakim numerem.
W ten sposób jest najłatwiej i najtaniej znaleźć.

#13 Offline   grzegorz1981


  • Postów: 82
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W201 2.2 16V - M111.960

Napisano 13 lipca 2014 - 21:36

Witam
Jestem na finiszu wstawiania zacisków i tarcz/klocków od poliftowego W202 2.0/2.2 Pb i ON.
Z przodu jest 284mm x 22mm wentylowane. Zacisk jednotłoczkowy pływający. Średni plug and play - trzeba wywiercić nowy otwór na doprowadzenie wężyka z płynem hamulcowym, a oryginalny zaślepić. Byćmoże trzeba będzie też delikatnie stoczyć tarczę - żeby rant się nie robił. W sumie to średni wybór, może lepiej coś od W124. Szczególnie, że silnik M104 jest podobno baaardzo ciężki.
Zaleta - możlwiość montażu ATE PowerDisc i klocków ATE Ceramic.
Z tyłu zaciski od poliftowego W202 - z jednym bolcem/trzpieniem. Średnica tarczy ta sama, ale wchodzi ATE PowerDisc. Klocki natomiast są większe, mają na oko 40% większą powierzchnię. Totalny plug and play - nic nie trzeba modyfikować.

Użytkownik grzegorz1981 edytował ten post 13 lipca 2014 - 21:37


#14 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lipca 2014 - 06:49

grzegorz1981, co do przodu mogłeś zastosować 284x22 z W124 - pasuje plug&play
http://outcat-cs.tec...t&docId=1005740
Klocek jak się nie mylę ma 110 x 59,6 mm.

A co do tyłu to mowa o tarczy 258x9 mm? Czy 278x9?
Bo zacisk na jedną prowadnice klocka to chyba tylko na 278x9 występuję, tak?

#15 Offline   KrystaGG


  • Postów: 331
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 17 lipca 2014 - 12:49

zdecydowałem się na zakup tarcz na przód od 124 284x22 tj. Tarcza wentylowana MIKODA 1411 GT malowana,nacinana,wiercona, kolor: czarny. Zdałem się na dobre opinie o nich dam znać jak się ten cały zestaw z przodu będzie sprawował. Martwi mnie fakt, że zaciski dołożą dużo masy na przód są naprawde ciężkie

#16 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2014 - 13:12

Można pokombinować z zaciskami od w220. O ile pamiętam, są aluminiowe i bardzo tanie - 60-100 zł/szt. Kwestia tylko, czy siądzie do zwrotnicy bez adaptera i potem dopasowanie odpowiedniej tarczy.

#17 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 17 lipca 2014 - 17:30

Ja u siebie mam tarcze 284x22 i zaciski pływające jednotłoczkowe.
Przed montażem miałem możliwość przymierzenia - taki zestaw oryginalnie jest w w124.133 i pasuje plug&play do w201.
Jak klocki nie sa nowe to pasuje felga 15" 6. Jak są nowe to musi być felga od w124 6.5 bo inaczej zacisk opiera się o felgę.
Wężyki, jarzmo, śruby, osłona pasują - zakładasz i jedziesz.
Na standardowej pompie 22mm hamuje dobrze tylko pedał wchodzi trochę głębiej.
Oryginał który był to porażka - nadawał się może na te lata 80te jak inne auta miały z przodu bębny.

#18 Offline   0czek


  • Postów: 2
  • Na forum od: 23 paź 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W126 380SE

Napisano 05 lipca 2015 - 18:20

Witam
Przeczytałem wątek
I do końca pewien nie jestem ....
Czy zamontuje do W201 2.0E plug&play

Zacisk MERCEDES-BENZ 001 420 05 83
Montowany W124 3.0 i 3.2
4 tłoczkowy

Tarcza MERCEDES-BENZ 124 421 15 12
295(4)x22

#19 Offline   elmer


  • Postów: 94
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 października 2015 - 07:06

Witajcie

Mam szybkie pytanie, bo wydaję mi się, że będzie pasować, ale potrzebuję wiedzy osób obeznanych w temacie.
Chodzi o tarcze 284/22 i zaciski z W124 E300D. Zaciski pasują pod zwrotnicę W201 ? Widzę, że zaciski są pod tarcze wentylowaną.
Mam w201 2.0E 1990rok.

Użytkownik elmer edytował ten post 03 października 2015 - 07:10


#20 Offline   Arghon


  • Postów: 417
  • Na forum od: 06 kwi 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 300SEL '92
  • Trzeci Mercedes:190D 2.5 Avantgarde Verde '92

Napisano 03 października 2015 - 09:30

Wszyscy wymieniają zaciski i tarcze, a mało kto pamięta o zmianie pompy z serwem...








Podobne tematy Zwiń