Witam.
Posiadam 190,1.8, 1990 r. 4b.
Jak w temacie, wsteczny czasami wchodzi ze zgrzytem, czasami normalnie. Podczas tego występuje minimalne szarpnięcie. Wczoraj sprawdzilem cięgna, wyglądały na ok ale dla pewności wyregulowałem, złożyłem, wymieniłem olej w przekładni.
Niestety ale zgrzytnięcie się powtórzyło. Obawiam sie, że to sprzęgło choć "bierze" tak mniej więcej w połowie. Biegi 1-4 wchodzą bez problemu, dżwignia biegów (chyba wybierak) nie jest luźna, sztywno sie trzyma.
Każdy zgrzyt wstecznego doprowadza mnie do łez .
Co powinnienem sprawdzić w następnej kolejności??
Pozdrawiam
0
Zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego.
Rozpoczęty przez Gasior, lip 17 2014 11:16
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 17 lipca 2014 - 11:16
#2
Napisano 17 lipca 2014 - 12:21
Czy jak wciśniesz sprzęgło, odczekasz 5 sekund i próbujesz wrzucić, też zgrzytnie ?
#3
Napisano 17 lipca 2014 - 13:22
Wczoraj właśnie zauważyłem, że przytrzymując dłużej sprzęgło to bieg wskoczył jak należy. Zrobiłem raptem 3 próby więc mógłbyć to przypadek. Jeśli jednak taki manewr "pomaga" jakie z tego wnioski płyną? Sprzęgło pada?
Użytkownik Gasior edytował ten post 17 lipca 2014 - 13:44
#4
Napisano 17 lipca 2014 - 15:50
Może przydało by się odpowietrzyć ukł. sterowania sprzęgłem.
#5
Napisano 17 lipca 2014 - 17:37
Jeśli sprzęgło zapowietrzone to czy nie powinno się to odbijać na wrzucaniu reszty biegów? Poczytam jak to zrobić i może się tego podejme jeśli nie jest to mega skomplikowane. Czy ktoś ma jakieś inne sugestie?
#6
Napisano 17 lipca 2014 - 19:53
Na przykład opór (zanieczyszczenia, zatarcie) przy przesuwaniu tarczy sprzęgła na wałku sprzęgłowym - po wysprzęgleniu tarcza minimalnie dotyka docisku/koła zamachowego, przez co jest napędzana. A że wsteczny nie jest synchronizowany...
#7
Napisano 18 lipca 2014 - 13:25
Czy na taki stan rzeczy może wpływać pompa sprzęgła i wysprzęglik? Czy ktoś cierpliwy i wyrozumiały mógłby mi opisać działanie tego wysprzęglika:-)? Tak łopatologicznie najlepiej:-). Dzięki z góry!
#8
Napisano 18 lipca 2014 - 16:09
Wtedy sprzęgło brałoby nisko, przy podłodze.
Wysprzęglik to po prostu siłownik hydrauliczny z wystającym trzpieniem. Naciskasz pedał, pompa wytwarza ciśnienie w układzie. Wysprzęglik wysuwa trzpień, który przekazuje ruch na widełki wyciskowe a te pchają łożysko, które naciska na "słoneczko" docisku.
Wysprzęglik to po prostu siłownik hydrauliczny z wystającym trzpieniem. Naciskasz pedał, pompa wytwarza ciśnienie w układzie. Wysprzęglik wysuwa trzpień, który przekazuje ruch na widełki wyciskowe a te pchają łożysko, które naciska na "słoneczko" docisku.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|
||
[W124] Dziwny dzwiek przy skrecaniu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mattberninger |
|
|