Skocz do zawartości




- - - - -

Zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego.


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2014 - 11:16

Witam.
Posiadam 190,1.8, 1990 r. 4b.
Jak w temacie, wsteczny czasami wchodzi ze zgrzytem, czasami normalnie. Podczas tego występuje minimalne szarpnięcie. Wczoraj sprawdzilem cięgna, wyglądały na ok ale dla pewności wyregulowałem, złożyłem, wymieniłem olej w przekładni.
Niestety ale zgrzytnięcie się powtórzyło. Obawiam sie, że to sprzęgło choć "bierze" tak mniej więcej w połowie. Biegi 1-4 wchodzą bez problemu, dżwignia biegów (chyba wybierak) nie jest luźna, sztywno sie trzyma.
Każdy zgrzyt wstecznego doprowadza mnie do łez :(.
Co powinnienem sprawdzić w następnej kolejności??
Pozdrawiam




#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2014 - 12:21

Czy jak wciśniesz sprzęgło, odczekasz 5 sekund i próbujesz wrzucić, też zgrzytnie ?

#3 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2014 - 13:22

Wczoraj właśnie zauważyłem, że przytrzymując dłużej sprzęgło to bieg wskoczył jak należy. Zrobiłem raptem 3 próby więc mógłbyć to przypadek. Jeśli jednak taki manewr "pomaga" jakie z tego wnioski płyną? Sprzęgło pada?

Użytkownik Gasior edytował ten post 17 lipca 2014 - 13:44


#4 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 17 lipca 2014 - 15:50

Może przydało by się odpowietrzyć ukł. sterowania sprzęgłem.

#5 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2014 - 17:37

Jeśli sprzęgło zapowietrzone to czy nie powinno się to odbijać na wrzucaniu reszty biegów? Poczytam jak to zrobić i może się tego podejme jeśli nie jest to mega skomplikowane. Czy ktoś ma jakieś inne sugestie?

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2014 - 19:53

Na przykład opór (zanieczyszczenia, zatarcie) przy przesuwaniu tarczy sprzęgła na wałku sprzęgłowym - po wysprzęgleniu tarcza minimalnie dotyka docisku/koła zamachowego, przez co jest napędzana. A że wsteczny nie jest synchronizowany...

#7 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2014 - 13:25

Czy na taki stan rzeczy może wpływać pompa sprzęgła i wysprzęglik? Czy ktoś cierpliwy i wyrozumiały mógłby mi opisać działanie tego wysprzęglika:-)? Tak łopatologicznie najlepiej:-). Dzięki z góry!

#8 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2014 - 16:09

Wtedy sprzęgło brałoby nisko, przy podłodze.

Wysprzęglik to po prostu siłownik hydrauliczny z wystającym trzpieniem. Naciskasz pedał, pompa wytwarza ciśnienie w układzie. Wysprzęglik wysuwa trzpień, który przekazuje ruch na widełki wyciskowe a te pchają łożysko, które naciska na "słoneczko" docisku.








Podobne tematy Zwiń