Skocz do zawartości




- - - - -

Konfiguracja 2 generacji LPG Bingo



9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Zielonalatarnia


  • Postów: 101
  • Na forum od: 14 lut 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 czerwca 2014 - 20:45

Witam. Ostatnim czasem ogarnąłem troche silnik( wymiana uszkodzonych części i regulacja) i przymierzam sie do wstawienia 2 generacji ( mniejsze spalanie i lepsze osiagi)
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak sie reguluje taką instalacje ( wiem że ze pomocą interfejsu) Jakieś patenty?
Jakie wartości i gdzie wprowadzać żeby to miał ręce i nogi? Ewentualnie jakiś link do samouczka
Z góry dzięki każdemu za pomoc



#2 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 28 czerwca 2014 - 20:52

Moderatora poproszę o przesunięcie tematu do właściwego działu.

Zakładam, że montaż masz ogarnięty, ew. wiesz co gdzie i jak popodłączać.

Najpierw oczywiście musisz się uzbroić w interfejs i program.
Konfigurujesz TPS, emulację sondy lambda, obroty - wszystko w menu "konfiguracja".

Następnie odpalasz silnik na benzynie i upewniasz się, że masz prawidłowe odczyty TPS, obrotów, sygnału sondy lambda oraz temperatury parownika.
Naciskasz przycisk "NAUKA". Program każe Ci zwiększyć obroty i tak trzymać.
I to właściwie już :)
Ale - dobrze wyregulowana instalacja powinna mieć nie więcej niż + - 30 kroków aktuatora na wysokich obrotach oraz + - 15-20 na biegu jałowym.
Kroki aktuatora ustawiasz w menu "opcje"
Jeżeli nie możesz dopasować pracy na biegu jałowym do wysokich obrotów (cały czas na jałowym jest za ubogo lub za bogato),
to ilość LPG na biegu jałowym korygujesz śrubą przy parowniku.


Ogólna zasada prawidłowych odczytów jest taka: na biegu jałowym oraz podczas jazdy ze stałym obciążeniem wskazania sondy lambda mają się zmieniać
od ubogiej do bogatej. Przy ostrym przyspieszaniu musi być przez cały czas bogato. Nie wiem czy K-Jet ma cut-off benzynowy - jeżeli tak,
to przy hamowaniu silnikiem powinno być ubogo.

W razie co - pytaj, będziemy doprecyzowywać :)

Użytkownik tmajer edytował ten post 28 czerwca 2014 - 21:09


#3 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 czerwca 2014 - 23:34

Tylko że tpsa nie ma, więc nie podłączy, i odcięcia gazu też nie będzie tak łatwo miał.

#4 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 30 czerwca 2014 - 19:57

Wyświetl postUżytkownik Mastur dnia 29 czerwca 2014 - 23:34 napisał

Tylko że tpsa nie ma, więc nie podłączy, i odcięcia gazu też nie będzie tak łatwo miał.

A M102 to gaźnik czy już K-Jet ?
Wydaje mi się (podkreślam wydaje) że powinien być, jezeli nie jako potencjometr, to chociaż jako przełącznik.

#5 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 01 lipca 2014 - 05:32

przeciez to 1.8 czyli tylko i wyłącznie ke-jet w europie.
tps jest trzystanowy: Zwarte do masy jedno wyjście tzn że puszczony gaz. Zwarte do masy drugie wyjście tzn że wciśnięte na maks. Jak nie ma ani jednego ani drugiego to przepustnica gdzieś pomiędzy.
Taki tps też jest w bingo.

#6 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 01 lipca 2014 - 22:17

można też jako tps domontować map sensor i zaadoptować do bingo jako TPS. To jest dobry patent. Ale i tak najlepszy BLOS i to nie tylko do Mercedesa ale do każdego auta gdzie nie da się założyć sekwencji.

#7 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 02 lipca 2014 - 04:10

To lepiej chyba podpiąć sygnał z potencjometru klapy.

Były kiedyś sekwencje lpg które były tzw standalone. Już takich nie sprzedają.

#8 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 02 lipca 2014 - 21:07

Wyświetl postUżytkownik szymtro dnia 02 lipca 2014 - 04:10 napisał

Były kiedyś sekwencje lpg które były tzw standalone. Już takich nie sprzedają.

Zgadza się. Były. Teraz też są. Tylko są to intalacje do Diesla, ale producent twierdzi, że bez problemu ogarną K-Jeta.
Tematu niestety nie sprawdzałem w praktyce, ponieważ żadne z moich aut nie ma wtrysku mechanicznego.

#9 Offline   Zielonalatarnia


  • Postów: 101
  • Na forum od: 14 lut 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 lipca 2014 - 11:44

Witam potrzebuje paru informacji do skonfigurowania instalacji.

Typ sondy lambda (jaki zakres wybrać)
Punkt neutralny sondy (od 0,4 do 0,6V)
Czas opóźnienia odczytu sondy lambda
Typ emulacji sondy lambda (przebieg, masa czy odłączone)
Czas emulacji stanu ,,H" (od 0,025 do 6,375)
Czas emulacji stanu ,,L" (od 0,025 do 6,375)

Typ czujnika TPS
Bezwładnośc TPS na biegu jałowym (od 0,04 do 0,4)

Instalacja Bingo S
Z góry dziękuję za pomoc

#10 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 lipca 2014 - 19:30

Tobie to się widzę w ogóle nie chce samemu nic poszukać...
Sonda 0-1, punkt obojętnie, opóźnienie najdłuższe, przebieg, bez tps, to h i l nie wiem, niechcę zgadywać.








Podobne tematy Zwiń