Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W124 200D] Obrotomierz prawidłowe podłączenie


41 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 sierpnia 2014 - 08:23

Obrotomierz podłączony na krótko zaczął działać. Idealnie wskazuje obroty, teraz pytanie na jakim pinie w srebrnym przekazniku znajduje sie 12V po stacyjce ? Lub skąd wziąć takowe zasilanie

Użytkownik lukaszn edytował ten post 23 sierpnia 2014 - 08:24




#22 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 23 sierpnia 2014 - 23:05

Może ze stacyjki od zacisku 15 pociągnij.

Użytkownik markslew edytował ten post 23 sierpnia 2014 - 23:06


#23 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 sierpnia 2014 - 07:43

Szczerze mówiąc wolałbym pociągnąć 12V gdzieś z okolic akumulatora ponieważ tam wyprowadziłem sobie dwa przewody.

#24 Offline   habana50


  • Postów: 118
  • Na forum od: 12 sie 2015
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CITROEN C4 GRAND PICASSO

Napisano 08 grudnia 2015 - 16:40

Witam.
Odgrzeje kotleta.
Auto mam po swapie i dzisiaj założyłem sobie liczniki od diesla i oczywiście obrotomierz nie działa. Widzę ze alternator posiada wejście na wtyczkę na jeden kabel.
Nie znam sie na schematach elektrycznych i potrzebuje pomocy opisu co o jak zrobić żeby
podłączyć obrotomierz aby śmigał.
Gdzie jest podłączony obrotomierz od benzyny żebym mógł namierzyć kable i ewentualnie użyć do podłączenia aby nie ciagnąć nowych kabli do licznika.


#25 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 08 grudnia 2015 - 22:49

Ten obrotomierz nie bierze sygnału z alternatora. Musisz podpiąć do czujnika obr. wału korbowego, jest w okolicach rozrusznika. Albo do pinu TD modułu ARA, ELR, EGR, zależy jakie masz moduły za akumulatorem, to te czarne kostki.
Jak masz na obrotomierzu GM+ i GM- spróbuj podpiąć do czujnika bezpośrednio, powinien zadziałać.

#26 Offline   rzel


  • Postów: 223
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lutego 2017 - 20:39

Moje auto nie ma instalacji potrzebnej do założenia obrotomierza. Mam jednak zapasowy licznik z obrotomierzem z oznaczeniami TD, G, i +. Mogę dokupić czujnik wału i przekaźnik ELR tylko nie wiem czy samo podpięcie ELR do zasilania spowoduje że puści on potrzebny sygnał TD na obrotomierz. Patrząc na przekaźnik ELR widzę że mogę do niego podpiąć czujnik obrotów (GM+ i GM-), masa (pin 31) i po zapłonie (pin 15). Czy podpięcie powyższych i pozostawienie pozostałych pinów wolnych spowoduje że to będzie poprawnie działać?

Dołączona grafika

#27 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 08 lutego 2017 - 22:39

Będzie działać.

#28 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 09 lutego 2017 - 18:56

Wg mnie jeżeli masz miejsce na czujnik (ja np. takowego nie mam) to nie potrzebujesz nic więcej. Kabel z czujnika podłączasz prosto pod obrotomierz tzn do wyjścia W, plus po stacyjce no i masa.

Użytkownik Bogdan 190 edytował ten post 09 lutego 2017 - 19:10


#29 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 09 lutego 2017 - 19:42

Nie umie już edytować :( źle może napisałem- rozwinę :) ja myślałem nad dołożeniem do siebie obrotka ( nie doszło do tego, jeszcze) popytałem chłopaków i prawdopodobnie jeżeli z czujnika potrzebuje tylko sygnał do obrotka to nie musze go puszczać przez moduł TD tylko kabel z czujnika ( hmmm nie umie znaleźć tej rozpiski który :s ) dajemy prosto pod obrotomierz i powinno działać...w moim są dwa wyjścia W i + . Jeżeli nie mam racji nie będę się wykłócał, bo nie przerobiłem jeszcze ;)

#30 Offline   rzel


  • Postów: 223
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2017 - 23:53

W innym temacie też o tym czytałem i tam ktoś pisał że podłączył bezpośrednio czujnik pod obrotomierz "Zasilanie między + i G- a czujnik między W i G-". Rozumiem że należy podłączyć plusa po zapłonie do wyjścia + a masę dać na wyjście G- i jednocześnie do G- podłączyć jeden przewód z czujnika a drugi pod wyjście W i sprawdzić czy to będzie działać.

Użytkownik rzel edytował ten post 09 lutego 2017 - 23:53









Podobne tematy Zwiń