Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W124 200D] Obrotomierz prawidłowe podłączenie


41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 sierpnia 2014 - 15:49

Witam, posiadam Mercedesa W124 silnik 200D [75km,1992]. W aucie nigdy nie było obrotomierza więc zaopatrzyłem się w takowy z takiego samego modelu
Dołączona grafika

Posiadam również przewód o oznaczeniu
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Ręką wymacałem, że w okolicach skrzyni biegów (chyba) umieszczony jest czujnik obrotów koła zamachowego, biegnąc po kablu dotarłem do miejsca łączenia przewodów przy akumulatorze
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Moje pytanie jest następujące, skąd mogę uzyskać sygnał obrotów aby podłączyć go do zegarów ?
Zapoznałem się z tematami na forum lecz albo odnośniki są już nieaktualne albo informacje tam zawarte nie wnoszą nic do rozwiązania mojego problemu.

Za każdą pomoc dziękuję, pozdrawiam.



#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 01 sierpnia 2014 - 22:16

Obrotomierz potrzebuje sygnał TD z modułu np. EGR. Sygnał sinusoidalny z czujnika przy kole zamachowym trafia do modułu np. EGR a potem z niego dalej można go poprowadzić do obrotomierza, obrotomierz powinien mieć styk TD, sprawdź. Masz moduł EGR więc go wyjmij i zobacz na jego piny od spodu, dostrzeżesz pin TD i z niego musisz pociągnąć sygnał do obrotka.

Oprócz tego obrotek musi mieć zasilanie 12V.

#3 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 sierpnia 2014 - 23:49

Dziękuje za odpowiedz, owszem licznik posiada wejście TD, czyli rozumiem przewód + do akumulatora a TD pobrać z modułu EGR i obrotomierz powinien zadziałać ? Czy to naprawdę takie proste ? Pozdrawiam

#4 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 02 sierpnia 2014 - 00:25

Tak.

#5 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2014 - 00:40

Czyli wtyczka która znalazłem pochodzi od czujnika obrotów koła zamachowego ? Bo czytałem ze było to dodatkowe wyposażenie, seryjnie produkowano egzemplarze nie miały w/w czujnika.

#6 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2014 - 11:19

Obrotomierz działa lecz po odpaleniu samochodu wykracza poza skale, po wcisnieciu gazu spada na pozycje wyjściowa 0 obrotów.. Jakies pomysły ? 😊

#7 Offline   bienias87


  • Postów: 152
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2014 - 13:41

Za szybkie impulsy, mogłeś trafić na obrotomierz przystosowany do sygnału W z alternatora, tam sygnały są wolniejsze.
A + nie do akumulatora tylko do miejsca gdzie 12V pojawia się po stacyjce. Fabrycznie jest to wyjście srebrnego przekaźnika.

#8 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 02 sierpnia 2014 - 14:42

Wyświetl postUżytkownik bienias87 dnia 02 sierpnia 2014 - 13:41 napisał

przystosowany do sygnału W z alternatora

W naszych mercach tego rozwiązania się nie stosuje.

Wyświetl postUżytkownik lukaszn dnia 02 sierpnia 2014 - 00:40 napisał

czujnika obrotów koła zamachowego

Niektórzy obrotek podłączali bezpośrednio do tego czujnika i działało, ale to chyba zależało od wersji obrotomierza :hmm: co jest napisane w tyle na obrotku?

#9 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2014 - 15:01

Podejrzewam, że jest to zły obrotomierz ... (niestety). Kręciłem potencjometrem z boku obrotomierza i nic się nie zmieniło, póki co będę szukał innego aby sprawdzić czy objawy się powtarzają. Czy obrotomierz powinien działać wyciągnięty z obudowy zegarów czy jedynie skręcony do kupy ? Mój działa jedynie w całości.

#10 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 02 sierpnia 2014 - 15:03

W całości bo wtedy ma masę od zegarów.








Podobne tematy Zwiń