Witam, posiadam Mercedesa W124 silnik 200D [75km,1992]. W aucie nigdy nie było obrotomierza więc zaopatrzyłem się w takowy z takiego samego modelu
Posiadam również przewód o oznaczeniu
Ręką wymacałem, że w okolicach skrzyni biegów (chyba) umieszczony jest czujnik obrotów koła zamachowego, biegnąc po kablu dotarłem do miejsca łączenia przewodów przy akumulatorze
Moje pytanie jest następujące, skąd mogę uzyskać sygnał obrotów aby podłączyć go do zegarów ?
Zapoznałem się z tematami na forum lecz albo odnośniki są już nieaktualne albo informacje tam zawarte nie wnoszą nic do rozwiązania mojego problemu.
Za każdą pomoc dziękuję, pozdrawiam.
3
[W124 200D] Obrotomierz prawidłowe podłączenie
Rozpoczęty przez lukaszn, sie 01 2014 15:49
41 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 01 sierpnia 2014 - 15:49
#2
Napisano 01 sierpnia 2014 - 22:16
Obrotomierz potrzebuje sygnał TD z modułu np. EGR. Sygnał sinusoidalny z czujnika przy kole zamachowym trafia do modułu np. EGR a potem z niego dalej można go poprowadzić do obrotomierza, obrotomierz powinien mieć styk TD, sprawdź. Masz moduł EGR więc go wyjmij i zobacz na jego piny od spodu, dostrzeżesz pin TD i z niego musisz pociągnąć sygnał do obrotka.
Oprócz tego obrotek musi mieć zasilanie 12V.
Oprócz tego obrotek musi mieć zasilanie 12V.
#3
Napisano 01 sierpnia 2014 - 23:49
Dziękuje za odpowiedz, owszem licznik posiada wejście TD, czyli rozumiem przewód + do akumulatora a TD pobrać z modułu EGR i obrotomierz powinien zadziałać ? Czy to naprawdę takie proste ? Pozdrawiam
#4
Napisano 02 sierpnia 2014 - 00:25
Tak.
#5
Napisano 02 sierpnia 2014 - 00:40
Czyli wtyczka która znalazłem pochodzi od czujnika obrotów koła zamachowego ? Bo czytałem ze było to dodatkowe wyposażenie, seryjnie produkowano egzemplarze nie miały w/w czujnika.
#6
Napisano 02 sierpnia 2014 - 11:19
Obrotomierz działa lecz po odpaleniu samochodu wykracza poza skale, po wcisnieciu gazu spada na pozycje wyjściowa 0 obrotów.. Jakies pomysły ? 😊
#7
Napisano 02 sierpnia 2014 - 13:41
Za szybkie impulsy, mogłeś trafić na obrotomierz przystosowany do sygnału W z alternatora, tam sygnały są wolniejsze.
A + nie do akumulatora tylko do miejsca gdzie 12V pojawia się po stacyjce. Fabrycznie jest to wyjście srebrnego przekaźnika.
A + nie do akumulatora tylko do miejsca gdzie 12V pojawia się po stacyjce. Fabrycznie jest to wyjście srebrnego przekaźnika.
#8
Napisano 02 sierpnia 2014 - 14:42
Użytkownik bienias87 dnia 02 sierpnia 2014 - 13:41 napisał
przystosowany do sygnału W z alternatora
W naszych mercach tego rozwiązania się nie stosuje.
Użytkownik lukaszn dnia 02 sierpnia 2014 - 00:40 napisał
czujnika obrotów koła zamachowego
Niektórzy obrotek podłączali bezpośrednio do tego czujnika i działało, ale to chyba zależało od wersji obrotomierza co jest napisane w tyle na obrotku?
#9
Napisano 02 sierpnia 2014 - 15:01
Podejrzewam, że jest to zły obrotomierz ... (niestety). Kręciłem potencjometrem z boku obrotomierza i nic się nie zmieniło, póki co będę szukał innego aby sprawdzić czy objawy się powtarzają. Czy obrotomierz powinien działać wyciągnięty z obudowy zegarów czy jedynie skręcony do kupy ? Mój działa jedynie w całości.
#10
Napisano 02 sierpnia 2014 - 15:03
W całości bo wtedy ma masę od zegarów.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przekłamywanie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Daksig |
|
|
|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
2.5D '86 dołożenie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WalterW |
|
||
[w124] nie działa obrotomierz |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Elektromagnes do W124 200D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bosuck |
|