Skocz do zawartości




[W124] Czujnik świateł STOP


1 odpowiedź w tym temacie

#1 Offline   CrazyTricker


  • Postów: 11
  • Na forum od: 31 mar 2013
  • Miejscowość: Miastko
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250D 1993

Napisano 28 sierpnia 2014 - 14:28

Witam.
Przeglądając różne wątki dotyczące problemów ze świecącą kontrolką ASD zauważyłem, że najczęściej występującym błędem jest kod nr 8, czyli "Wyłącznik świateł STOP lub zawór elektromagnetyczny na tylnym moście". Jako że wszyscy zgodnie stwierdzili, że zawór psuje się niezwykle rzadko, postanowiłem zabrać się za wyłącznik STOP nad pedałem hamulca i udokumentowałem to zdjęciami. Nie jest to co prawda trudna czynność, ale może ten opis komuś w przyszłości jeszcze bardziej ją ułatwi :)

Najpierw oczywiście należy zdemontować czarną plastikową osłonę nad pedałami (ja wywaliłem również tapicerkę spod nóg) i wtedy ukaże się nam czujnik.

Dołączona grafika

Do czujnika podpięte są 3 wtyczki (w tym dwie są ułożone 'jedna na drugiej').

Dołączona grafika

Odpinamy je po kolei i zostaje nam sam wyłącznik. Aby go odczepić należy wcisnąć wystający z lewego boku dzyndzel (widoczny dopiero na kolejnych zdjęciach) i przekręcić całość zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Dołączona grafika Dołączona grafika

Wyłącznik prezentuje się tak:

Dołączona grafika

Nowy kosztuje ok. 50-60. Ja akurat nie miałem nic na wymianę więc rozebrałem ten na części pierwsze.

Dołączona grafika Dołączona grafika

Przetarłem te okrągłe styki (pilnikiem, bo nie miałem pod ręką papieru ściernego), i złożyłem wszystko do kupy.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Czujnik podłączyłem, wykasowałem błąd ASD i kontrolka zgasła. Dla pewności zdiagnozowałem jeszcze raz - wyświetlił kod 1, czyli wszystko w porządku. Ostatecznym testem był start do odcięcia na trochę zapiaszczonym asfalcie i kilka kopnięć ze sprzęgła na paru zakrętach - efekt taki, że przy uślizgu zapala się żółty trójkąt na prędkościomierzu, a na jezdni zostają dwa szlaczki po oponach więc wszystko działa jak należy ;)



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 sierpnia 2014 - 14:31

Dodam jeszcze, że przed montażem należy złapać za białą część czujnika i mocno pociągnąć ją. Przy montażu, najpierw naciskamy pedał hamulca, zapinamy czujnik po czym puszczamy hamulec. Usłyszymy charakterystyczne chrobotanie - czujnik ustali swój skok, dzięki czemu po lekkim naciśnięciu pedału światła stopu się zaświecą.








Podobne tematy Zwiń