Skocz do zawartości




- - - - -

Dobór właściwego parownika W201 2.0 122km.


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Przemek_1217


  • Postów: 63
  • Na forum od: 01 kwi 2013
  • Miejscowość: Krasnystaw
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D
  • Trzeci Mercedes:W210 2,5 TD

Napisano 09 września 2014 - 20:02

Witam. Mam problem z gazem w swoim w201. Jakieś 2 lata temu wymieniany był zestaw naprawczy parownika i ustawiany był gaz, sonda w tłumik, w miarkę oleju i na parowniku było ustawiane, filtr gazu niecały rok temu wymieniony na nowy, co jakiś czas spuszczam ten szlam z parownika, a problem polega na tym, że raz pali mało, raz dużo i to przy takiej samej jeździe. Raz(ale to naprawdę tylko raz) na trasie z prędkościami 120-170km/h spalił mi 10/100. A przeważnie teraz na trasie ~15l/100km, na kręceniu się "wkoło komina" 15-17, a z kolei raz na w miarę spokojnej jeździe 21l/100km(rekord). Nie wiem co z nim nie tak, aczkolwiek gaz jest już w tym samochodzie 10 lat. Przed wyjęciem silnika(skończyło się ciśnienie oleju) też ~20/100km wyszedł. Wkrótce założe drugi silnik, który gazu nie widział i zobaczę jak będzie dalej, jeśli wina takiego wysokiego spalania leżała po stronie silnika to powinno być OK, w co szczerze wątpie, wtedy temat zacznę ogarniać od wymiany parownika(mój prawdopodobnie jest na 100hp) i tu pytanie do was. Jaki parownik założyć? Może to niekoniecznie wina parownika?? Nie wiem, poradźcie mi coś. Bo naprawdę już mnie na to szlag trafia, robię 1000km/m-c na dojazdy do pracy, co pochłania kupę kasy, nie wiem czy bardziej by się na benzynie nie opłaciło jeździć, problem tylko w tym, że nie chciał chodzić na benzynie.



#2 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 09 września 2014 - 21:58

do sprawdzenia szczelność układu dolotowego (rury odmy, od zpd, kalosz)
do sprawdzenia mikser, możesz również foty zrobić.
jaki masz dolot ? seryjny ? czy coś zmieniane ?
do sprawdzenia łączenia miedzianych przewodów, po 10 latach na wyboistych drogach mogło się rozszczelnić.
Na każdym skręceniu przy pracującym silniku płyn do naczyń i sprawdzasz czy wychodzą bąbelki, przy butli też warto.
Reduktor napewno byłby lepszy 140hp, ale z biedy i ten uciągnie, ale pewnie nie w pełnym zakresie.
obroty stałe, czy falują ? z benzyną jaki problem ?

posprawdzaj, tylko dokładnie, wtedy będziemy myśleć dalej. Tym bardziej, że nic cię to nie kosztuje.
jak ten silnik ma dobrą kompresje to go nie ruszaj.

#3 Offline   Przemek_1217


  • Postów: 63
  • Na forum od: 01 kwi 2013
  • Miejscowość: Krasnystaw
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D
  • Trzeci Mercedes:W210 2,5 TD

Napisano 10 września 2014 - 06:28

Z silnikiem to kiepska sprawa bo nie miał siły więcej jak 120 jechać, i oleju ubywa;). Na benzynie chodzić niby chodził, ale dopiero jak miał ~80 stopni, i to tak dziwnie jakby "nie dostawał" benzyny, wyglądało to tak, że jak w miarę spokojnie jechałem jak chciał chodzić na benzynie to niby wszystko wporządku, akcja wyprzedzanie, trochę więcej obrotów, czyt. koło 4 tys. i zaraz jakby brak paliwa. Czasami jak puściłem gaz i chwilę tak pojechałem to później niby chodził, ale nie zawsze. Obroty raz 1100, raz 700-800, ale równo w miarę pracował, czasami tylko falował. Jak silnik już będzie założony i odpalony na benzynie to zrobię tak jak mówisz kolego. Btw kalosz pod wtrysk był założony rok temu nowy, tak samo filtr paliwa był niedawno zmieniony. Dzięki za pomoc, jak zrobię to co piszesz kolego to się odezwę.

Użytkownik Przemek_1217 edytował ten post 10 września 2014 - 06:32









Podobne tematy Zwiń