Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] ASB szarpanie przy wysokich obrotach


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   schwyntzu


  • Postów: 6
  • Na forum od: 08 wrz 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 140 S420

Napisano 11 września 2014 - 11:29

Cześć,

może ktoś zna z autopsji i powie mi co może być przyczyną i jakie kroki należy poczynić:

W moim S420 1992, 4 biegowy automat działa całkiem nieźle. Jest jednak jedna rzecz, która mnie denerwuje.
Przy maksymalnym przyśpieszeniu (gaz w podłodze 100%) przed zmianą biegu jest seria szybkich i nieprzyjemnych szarpnięć. Autem wręcz rzuca. Nie ma znaczenia czy z 1/2 2/3 3/4. Kiedy przyśpieszam z gazem wciśniętym na 80-90% nie ma problemu.
Nie diagnozowałem tego, ponieważ eSka jest moim 3 autem, takim typowo weekendowym funcarem, którym jeżdżę spokojnie, ale ostatnio robiłem kilka tras i jest to denerwujące przy wyprzedzaniu.

Ktoś ma może pomysł w czym tkwi problem i jaki byłby zakres prac przy skrzynce?



#2 Offline   mercfan


  • Postów: 89
  • Na forum od: 21 lut 2010
  • Miejscowość: Rzgów/Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S320 CDI 2004
  • Trzeci Mercedes:W140 S320 1996

Napisano 11 września 2014 - 22:15

Tak dla ułatwienia, chodzi ci pewnie o cos takiego jak na tym filmie, oglądać od 0:20.
https://www.youtube....h?v=pAn7RMRW1-4
Nie wiem co to jest osobiście, wrzucam film dla ułatwienia, słyszałem tylko, że jest to przypadłośc tych skrzyń.

#3 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 września 2014 - 07:18

-Albo zawór KD nie puszcza, przez co silnik dochodzi do max obrotów - odcinka
-jeśli problem występuje przy zmianie 2->3 to problem może być z zaworem overload protection
-jeśli problem występuje przy każdej zmianie, także przy bucie w podłogę, ale bez KD, to ktoś dłubał przy pewnej śrubce w płycie sterującej (full load upshifts).

#4 Offline   schwyntzu


  • Postów: 6
  • Na forum od: 08 wrz 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 140 S420

Napisano 12 września 2014 - 07:19

mercfan, tak chodzi dokładnie o taki efekt, jak na filmiku.. tylko na filmie wystąpił bodaj raz i bardzo delikatnie. mam wrażenie, że moim mercedesie jest to zdecydowanie bardziej wyraźne

#5 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 12 września 2014 - 07:40

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 12 września 2014 - 07:18 napisał

-Albo zawór KD nie puszcza, przez co silnik dochodzi do max obrotów - odcinka
-jeśli problem występuje przy zmianie 2->3 to problem może być z zaworem overload protection
-jeśli problem występuje przy każdej zmianie, także przy bucie w podłogę, ale bez KD, to ktoś dłubał przy pewnej śrubce w płycie sterującej (full load upshifts).

Napisz wiecej o tej srubce. Wydaje mi sie ze ktos u mnie przy tym grzebal :)

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 września 2014 - 08:01

Dołączona grafika

Fabryczny manual podaje, iż regulacji dokonuje się na stanowisku testowym, na etapie produkcji. Ale inne instrukcje nic o tym nie piszą. Oczywiście, grzebać przy tej regulacji można w sytuacji, gdy mamy pewność, iż płyta sterująca jest czysta, bez uszkodzonych sprężyn i bez zacinających się tłoków.

#7 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 12 września 2014 - 08:06

m104, Mam wrazenie ze ta srubka krecili mi jak robili remont skrzyni. Powiedzieli ze wyregulowali cos w skrzyni zeby nie byla taka agresywna i ze sie ta na spalaniu odczuje. No i tak odczuwam ze kreci sie do 4500 obr. przy zmianie biegow na full throttle. Myslisze ze to moze byc to ?

#8 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 września 2014 - 08:54

Na każdym biegu ? Jeśli tak i linka jest wtedy maksymalnie naciągnięta, to może to być przyczyną.

Upierdliwa regulacja, trzeba spuszczać oliwę i odkręcać miskę za każdym razem. Przy kręceniu tym radzę od razu zaopatrzyć się w nową uszczelkę, dodatkowo na etapie regulacji składać na starą uszczelkę i nie dokręcać mocno miski - lepiej, żeby nie było sucho, niż pogiąć miskę. Dopiero, jak będzie ok, złożyć jak trzeba.

Mogę zmierzyć suwmiarką położenie tej śruby (głębokość), ale to z płyty od 722.369 - 4-ka od 320-ki. Powinno być praktycznie tak samo, ale głowy nie dam.

#9 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 12 września 2014 - 09:47

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 12 września 2014 - 08:54 napisał

Na każdym biegu ? Jeśli tak i linka jest wtedy maksymalnie naciągnięta, to może to być przyczyną.

Upierdliwa regulacja, trzeba spuszczać oliwę i odkręcać miskę za każdym razem. Przy kręceniu tym radzę od razu zaopatrzyć się w nową uszczelkę, dodatkowo na etapie regulacji składać na starą uszczelkę i nie dokręcać mocno miski - lepiej, żeby nie było sucho, niż pogiąć miskę. Dopiero, jak będzie ok, złożyć jak trzeba.

Mogę zmierzyć suwmiarką położenie tej śruby (głębokość), ale to z płyty od 722.369 - 4-ka od 320-ki. Powinno być praktycznie tak samo, ale głowy nie dam.

Tak na kazdym biegu przy zmianie przy full throttle dochodzi do 4500 i zmienia bieg z szarpnieciem. Jak zblokowalem skrzynie w pozycji dwa to dochodzi na maxa do czerwonego pola na 2. Linka naciagnieta na maks. Juz nie bede teraz tego robil bo za miesiac juz zaczynam zimowac auto a na przyszly sezon planuje zmaine oleju w ASB i regeneracje konwertera takze zrobie to jak byc powinno w koncu.

#10 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 września 2014 - 11:30

Co masz nie tak z konwerterem, że chcesz go robić ?








Podobne tematy Zwiń