Cześć,
może ktoś zna z autopsji i powie mi co może być przyczyną i jakie kroki należy poczynić:
W moim S420 1992, 4 biegowy automat działa całkiem nieźle. Jest jednak jedna rzecz, która mnie denerwuje.
Przy maksymalnym przyśpieszeniu (gaz w podłodze 100%) przed zmianą biegu jest seria szybkich i nieprzyjemnych szarpnięć. Autem wręcz rzuca. Nie ma znaczenia czy z 1/2 2/3 3/4. Kiedy przyśpieszam z gazem wciśniętym na 80-90% nie ma problemu.
Nie diagnozowałem tego, ponieważ eSka jest moim 3 autem, takim typowo weekendowym funcarem, którym jeżdżę spokojnie, ale ostatnio robiłem kilka tras i jest to denerwujące przy wyprzedzaniu.
Ktoś ma może pomysł w czym tkwi problem i jaki byłby zakres prac przy skrzynce?
0
[w140] ASB szarpanie przy wysokich obrotach
Rozpoczęty przez schwyntzu, wrz 11 2014 11:29
16 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 11 września 2014 - 11:29
#2
Napisano 11 września 2014 - 22:15
Tak dla ułatwienia, chodzi ci pewnie o cos takiego jak na tym filmie, oglądać od 0:20.
https://www.youtube....h?v=pAn7RMRW1-4
Nie wiem co to jest osobiście, wrzucam film dla ułatwienia, słyszałem tylko, że jest to przypadłośc tych skrzyń.
https://www.youtube....h?v=pAn7RMRW1-4
Nie wiem co to jest osobiście, wrzucam film dla ułatwienia, słyszałem tylko, że jest to przypadłośc tych skrzyń.
#3
Napisano 12 września 2014 - 07:18
-Albo zawór KD nie puszcza, przez co silnik dochodzi do max obrotów - odcinka
-jeśli problem występuje przy zmianie 2->3 to problem może być z zaworem overload protection
-jeśli problem występuje przy każdej zmianie, także przy bucie w podłogę, ale bez KD, to ktoś dłubał przy pewnej śrubce w płycie sterującej (full load upshifts).
-jeśli problem występuje przy zmianie 2->3 to problem może być z zaworem overload protection
-jeśli problem występuje przy każdej zmianie, także przy bucie w podłogę, ale bez KD, to ktoś dłubał przy pewnej śrubce w płycie sterującej (full load upshifts).
#4
Napisano 12 września 2014 - 07:19
mercfan, tak chodzi dokładnie o taki efekt, jak na filmiku.. tylko na filmie wystąpił bodaj raz i bardzo delikatnie. mam wrażenie, że moim mercedesie jest to zdecydowanie bardziej wyraźne
#5
Napisano 12 września 2014 - 07:40
Użytkownik m104 dnia 12 września 2014 - 07:18 napisał
-Albo zawór KD nie puszcza, przez co silnik dochodzi do max obrotów - odcinka
-jeśli problem występuje przy zmianie 2->3 to problem może być z zaworem overload protection
-jeśli problem występuje przy każdej zmianie, także przy bucie w podłogę, ale bez KD, to ktoś dłubał przy pewnej śrubce w płycie sterującej (full load upshifts).
-jeśli problem występuje przy zmianie 2->3 to problem może być z zaworem overload protection
-jeśli problem występuje przy każdej zmianie, także przy bucie w podłogę, ale bez KD, to ktoś dłubał przy pewnej śrubce w płycie sterującej (full load upshifts).
Napisz wiecej o tej srubce. Wydaje mi sie ze ktos u mnie przy tym grzebal
#6
Napisano 12 września 2014 - 08:01
Fabryczny manual podaje, iż regulacji dokonuje się na stanowisku testowym, na etapie produkcji. Ale inne instrukcje nic o tym nie piszą. Oczywiście, grzebać przy tej regulacji można w sytuacji, gdy mamy pewność, iż płyta sterująca jest czysta, bez uszkodzonych sprężyn i bez zacinających się tłoków.
#7
Napisano 12 września 2014 - 08:06
m104, Mam wrazenie ze ta srubka krecili mi jak robili remont skrzyni. Powiedzieli ze wyregulowali cos w skrzyni zeby nie byla taka agresywna i ze sie ta na spalaniu odczuje. No i tak odczuwam ze kreci sie do 4500 obr. przy zmianie biegow na full throttle. Myslisze ze to moze byc to ?
#8
Napisano 12 września 2014 - 08:54
Na każdym biegu ? Jeśli tak i linka jest wtedy maksymalnie naciągnięta, to może to być przyczyną.
Upierdliwa regulacja, trzeba spuszczać oliwę i odkręcać miskę za każdym razem. Przy kręceniu tym radzę od razu zaopatrzyć się w nową uszczelkę, dodatkowo na etapie regulacji składać na starą uszczelkę i nie dokręcać mocno miski - lepiej, żeby nie było sucho, niż pogiąć miskę. Dopiero, jak będzie ok, złożyć jak trzeba.
Mogę zmierzyć suwmiarką położenie tej śruby (głębokość), ale to z płyty od 722.369 - 4-ka od 320-ki. Powinno być praktycznie tak samo, ale głowy nie dam.
Upierdliwa regulacja, trzeba spuszczać oliwę i odkręcać miskę za każdym razem. Przy kręceniu tym radzę od razu zaopatrzyć się w nową uszczelkę, dodatkowo na etapie regulacji składać na starą uszczelkę i nie dokręcać mocno miski - lepiej, żeby nie było sucho, niż pogiąć miskę. Dopiero, jak będzie ok, złożyć jak trzeba.
Mogę zmierzyć suwmiarką położenie tej śruby (głębokość), ale to z płyty od 722.369 - 4-ka od 320-ki. Powinno być praktycznie tak samo, ale głowy nie dam.
#9
Napisano 12 września 2014 - 09:47
Użytkownik m104 dnia 12 września 2014 - 08:54 napisał
Na każdym biegu ? Jeśli tak i linka jest wtedy maksymalnie naciągnięta, to może to być przyczyną.
Upierdliwa regulacja, trzeba spuszczać oliwę i odkręcać miskę za każdym razem. Przy kręceniu tym radzę od razu zaopatrzyć się w nową uszczelkę, dodatkowo na etapie regulacji składać na starą uszczelkę i nie dokręcać mocno miski - lepiej, żeby nie było sucho, niż pogiąć miskę. Dopiero, jak będzie ok, złożyć jak trzeba.
Mogę zmierzyć suwmiarką położenie tej śruby (głębokość), ale to z płyty od 722.369 - 4-ka od 320-ki. Powinno być praktycznie tak samo, ale głowy nie dam.
Upierdliwa regulacja, trzeba spuszczać oliwę i odkręcać miskę za każdym razem. Przy kręceniu tym radzę od razu zaopatrzyć się w nową uszczelkę, dodatkowo na etapie regulacji składać na starą uszczelkę i nie dokręcać mocno miski - lepiej, żeby nie było sucho, niż pogiąć miskę. Dopiero, jak będzie ok, złożyć jak trzeba.
Mogę zmierzyć suwmiarką położenie tej śruby (głębokość), ale to z płyty od 722.369 - 4-ka od 320-ki. Powinno być praktycznie tak samo, ale głowy nie dam.
Tak na kazdym biegu przy zmianie przy full throttle dochodzi do 4500 i zmienia bieg z szarpnieciem. Jak zblokowalem skrzynie w pozycji dwa to dochodzi na maxa do czerwonego pola na 2. Linka naciagnieta na maks. Juz nie bede teraz tego robil bo za miesiac juz zaczynam zimowac auto a na przyszly sezon planuje zmaine oleju w ASB i regeneracje konwertera takze zrobie to jak byc powinno w koncu.
#10
Napisano 12 września 2014 - 11:30
Co masz nie tak z konwerterem, że chcesz go robić ?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|