Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

Zbiornik LPG do kombi - pionowy


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   szagi82


  • Postów: 8
  • Na forum od: 26 wrz 2014
  • Miejscowość: Konstantynów Łódzki
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 września 2014 - 20:46

Witam serdecznie wiele wątków przeczytałem o lpg w MB 124 kombi lecz nikt precyzyjnie nie wyjaśnił tematu.Jestem psiadaczem mercedesa w124 kombi 2.8 benzyna manual z 1994 roku. w tym tygodniu założyłem instalacje lpg do mojego autka.Problem polegał na doborze butli do kombi,butla musi być toroidaln pionowa z zaworem przeznaczonym do tego rodzaju butli.Wszyscy się rozpisywali ale nikt nie znalazł wyjścia z problemu.Problem jest taki iż wiele firm w Polsce proponuje taką butle lecz nie ma ważnej homologacji TDT,obdzwoniłem chyba wszystkie firmy w Polsce i moja wiedza jest dość duża w tym temaci.Jedyna firma w Polsce to Elpigaz posiada wszystkie papiery wraz homologacją TDT.Dla zainteresowanych wymiary butli to 630/220 pojemność butli 56 litrów.Taka butla idealnie wchodzi we wnęke na kolo zapasowe,butla ta jest nowością i można ją w wielu pozycjach montować.Przepraszam jeżeli ten temat był to prosze go usunąć pozdrawiam wszystkich



#2 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 26 września 2014 - 21:01

a jak znajdziesz taką z papierami i zrobisz jej homologacje od nowa? pewnie nawet jak dasz na łape to i tak wyjdzie taniej, niż nowa, a będzie miała kolejne 10 lat.

założyłeś instalacje bez butli czy jak ? palnik czy blos ? - to tak z ciekawości :D

Cytat

.Problem polegał na doborze butli do kombi,butla musi być toroidaln pionowa z zaworem przeznaczonym do tego rodzaju butli.Wszyscy się rozpisywali ale nikt nie znalazł wyjścia z problemu.
tzn. jaki to problem ? wiesz jaka butla i o jakich wymiarach, wiesz gdzie ją wcisnąć, to problem polega na ?

Cytat

butla ta jest nowością
no jak wszystkie bez homologacji, to chyba nie taka nowość :E

#3 Offline   szagi82


  • Postów: 8
  • Na forum od: 26 wrz 2014
  • Miejscowość: Konstantynów Łódzki
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 września 2014 - 22:11

Po pierwsze butla jest nowa na gwarancji i z homologacją.Po drugie nie było optymalnych wymiarów do kombi każdy pisał to co wiedzial ja wiem że wymiar 630/220 wejdzie bez problemów i obudowa schowka się zamknie.Po trzecie butla jest przystosowana do montaży pionowego a to jest różnica po między zwykłą bytlą w kolo zapasowym.Butla ta jest przeznaczona wraz z zaworem do montarzu pionowego,wiele osob pisało że można zamontować zwykłą butle i przerobic zawor aby było taniej.Pytanie moje jest takie czy warto ryzykować az tak dla kilku stów? Ja wole mieć wszystkie papiery ok i nie pękać przy każdym tankowaniu czy kontroli. Instalacje mam sekwencje i jak na kilka dni użytkowania to jest super.Problem w naszych MB jest taki iż warsztaty montujące lpg powiedzą że w hurtowniach nie ma takich butli i że nie ma jak ich sprowadzić więc tylko na własną ręke sprowadzenie butli wchodzi w gre. Z tego co wiem to warsztaty nie podejmą się montarzu zykłej butli w koło w pozycji pionowej.Pozdrawiam

#4 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 26 września 2014 - 22:53

sorrki nie doczytałem że to m104, w tym wypadku pewnie, że sekwnecja- mój błąd.
jak ich niema w kraju to lipa trochę. podejrzewam że bardzo zależy Ci na miejscu w aucie ?
sprowadzona z papierami i ze zrobioną homologacją będzie legalna przecież.
przy kontroli (policyjnej) bez problemu, bo te szczawie nie zaglądają na butle, bo niema obowiązku wozić papierów z butli. na przeglądzie z lewą butlą, bez znajomości będzie ciężej. jak robić wszystko na legal to homologacje można zrobić za pare dyszek, tyle że butla musi mieć papierki.
jak już masz butle zwykłą, to po co kombinować ? o kilka litrów ta walka ? na upartego da się dojść do kogoś, kto zwykłą butle tak przerobi, tylko czy to będzie bezproblemowe w obsłudze? nie wiem jakie masz układy, ale u mnie wszystko się da :E
albo szukać auta na części z taką butlą i kupić za pare groszy..

#5 Offline   szagi82


  • Postów: 8
  • Na forum od: 26 wrz 2014
  • Miejscowość: Konstantynów Łódzki
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 września 2014 - 12:55

Witam ponownie.Jeśli ktoś jest zainteresowany instalacją lpg w swoim kombi aby było legalnie ibez większych problemow to podpowiadam co ja zrobiłem.Butle toroidalna wraz z osprzętem do montarzu pionowego zamowiłem w Elpigaz z Gdańska.Firma ta posiada wszystkie części do montażu pionowego.Nie jest to zwykła butla toroidalna tylko specjalnie przeznaczona do montażu pionowego,posiada bardzo potrzebną homologacje TDT.[dla sprostowania firma irene produkuje takie butle i sprzeda lecz nie posiada tej homologacji TDT co jest problemem przy montażu bo gazownik się pod tym nie podpisze].Do montażu w kombi jest tylko potrzebna bytla,Elpigaz proponuje również stojak do tego typu butli lecz nie jest potrzebny,wystarczy dobrze zamocować we wnęce po kole zapasowym.Koszt butli wraz z osprzętem oraz przesyłką to ok 1000zł.Ja tak zrobiłem i gazownik nie miał problemu z montażem oraz podpięciem reszty instalacji lpg.Nie bawiłem się w przerabianie zwykłej butli oraz zwykłego zaworu poto aby było taniej i nie wiadomo do końca jak się będzie zachowywać taka (niezwykła instalacja).Bardzo mi zależało na tym aby zachować prześtrzeń bagażową kombi i nie marnować ją na walcowy zbiornik za siedzeniami.

#6 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 28 września 2014 - 06:35

Ile wchodzi LPG do takiej butli ? Ja u siebie zainstalowałem niestety toroid do montażu poziomego (taka sytuacja była :) ) i tak się zbieram do wyprostowania tematu .....

#7 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 28 września 2014 - 11:29

Cytat

Dla zainteresowanych wymiary butli to 630/220 pojemność butli 56 litrów.


#8 Offline   szagi82


  • Postów: 8
  • Na forum od: 26 wrz 2014
  • Miejscowość: Konstantynów Łódzki
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 września 2014 - 20:06

Witam. Butla którą posiadam ma wymiary 630/220 i 56 litrów pojemności ,zwykła butla o tych wymiatach posiada 53 litry pojemności.Butla toroidalna do pionowego montażu którą oferuje Elpigaz jest tak zbudowana iż wykożystana jest pusta przestrzeń po środku butli co daje różne możliwości montażu oraz dodatkowo pojemność butli wzrasta o 3 litry. Do takiej butli wchodzi ok 45 litrów gazu.Polecam lekture na stronie Elpigaz tam jest to wszystko wyjaśnione.

#9 Offline   xiontz


  • Postów: 27
  • Na forum od: 23 gru 2011
  • Miejscowość: Myślenice
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 września 2014 - 23:12

Mam dokladnie taka sama konfiguracje budy z silnikiem,
Auto kupilem juz z instalacją ze zwyklym zbiornikiem toro tyle ze ustawionym w pionie co jest dyskusyjne, miesci sie w nim 30-kilka litrow gazu.
Za rok-dwa czeka mnie wymiana balona takze zainwestuje w pozadne toro.

Ps: za montaż balerona za siedzenie w kombi powinni serwować chłostę ;)

#10 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 09 marca 2015 - 14:15

Temat troche przykurzony wiec go odswize.
Chce zamontować instalacje w swoim kombi z m104.
Dzwonilem do jednego serwisu w swojej okolicy,ktory zbiera dobre noty.
Za butle pionowa,instalacje Prins badz Kme,wtryski Hana badz Barracuda,parownik Acr badz Kme panowie zycza sobie ok 5000 zl.
Troche sporo mi sie wydaje,aczkolwiek nie neguje tego.
Moze mi ktos napisac jak cenowo wyglada montaz w waszych okolicach.
Dzieki








Podobne tematy Zwiń