Skocz do zawartości




- - - - -

Wymiana butli walcowej 50L na butle w kole zapasowym 40L


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ozi777


  • Postów: 7
  • Na forum od: 04 sie 2014
  • Miejscowość: Świebodzice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 września 2014 - 09:13

Witam, posiadam u siebie w 190 z tyłu w bagażniku stelaż od butli 100L i na nim butle walcową 50L firmy STAKO. Zajmuje to dużo miejsca, pozatym legalka za rok się kończy. mam już w garażu dośc dobrą butlę 40L w miejsce koła zapasowego. Problem jest taki:

Instalacja LPG w moim aucie jest dośc stara i mam jeden elektrozawór przy parowniku, drugi też pod maską na doprowadzeniu rurki miedzianej z LPG zaraz za filtrem powietrza a przy butli nie ma żadnego. Zabrałem się za robotę ale przerwałem ponieważ zachodzi pytanie:

Czy mogę zmostkowac ten elektrozawór za filtrem z elektrozaworem przy nowej butli? (Kable pociągnąc pod autem tak jak od kontroli rezerwy gazu w butli? Wtedy jakby nie patrzec będą już 3 elektrozawory działac.

Rurek nie zamierzam wymieniac ani łączyc bo wystarczy, beczółki i nakretki 6 i 10mm tez mam już nowe.


Pozdrawiam



#2 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 września 2014 - 23:58

Szczerze mówiąc to chętnie zobaczyłbym fotkę zegarów tej walcowej butli bez elektrozaworu.

Wyświetl postUżytkownik ozi777 dnia 27 września 2014 - 09:13 napisał

Czy mogę zmostkowac ten elektrozawór za filtrem z elektrozaworem przy nowej butli? (Kable pociągnąc pod autem tak jak od kontroli rezerwy gazu w butli?
Jeśli to elektrozawór od gazu to tak ale zrób fotki i wrzuć.

#3 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 28 września 2014 - 06:32

Wyświetl postUżytkownik ozi777 dnia 27 września 2014 - 09:13 napisał

Witam, posiadam u siebie w 190 z tyłu w bagażniku stelaż od butli 100L i na nim butle walcową 50L firmy STAKO. Zajmuje to dużo miejsca, pozatym legalka za rok się kończy. mam już w garażu dośc dobrą butlę 40L w miejsce koła zapasowego. Problem jest taki:

Problem jest jeszcze jeden :)
Czy do tej butli 40L posiadasz świadectwo legalizacji ? Bo jeżeli nie masz, to niestety nie przejdziesz badań technicznych.


Wyświetl postUżytkownik ozi777 dnia 27 września 2014 - 09:13 napisał

Instalacja LPG w moim aucie jest dośc stara i mam jeden elektrozawór przy parowniku, drugi też pod maską na doprowadzeniu rurki miedzianej z LPG zaraz za filtrem powietrza a przy butli nie ma żadnego. Zabrałem się za robotę ale przerwałem ponieważ zachodzi pytanie:

Czy mogę zmostkowac ten elektrozawór za filtrem z elektrozaworem przy nowej butli? (Kable pociągnąc pod autem tak jak od kontroli rezerwy gazu w butli? Wtedy jakby nie patrzec będą już 3 elektrozawory działac.

Tak, możesz tak zrobić. A nawet musisz. Z szeroko pojętych względów bezpieczeństwa elektrozawór w butli musi działać. W jeżeli boisz się, że elektryka instalacji LPG nie wytrzyma takiego prądu,
to po prostu wyjmij trzpień z elektrozaworu pod maską (tego "luzem") i odłącz jego cewkę. A najlepiej jak Lord już napisał wrzuć tutaj jego foto.

Wyświetl postUżytkownik ozi777 dnia 27 września 2014 - 09:13 napisał

Rurek nie zamierzam wymieniac ani łączyc bo wystarczy, beczółki i nakretki 6 i 10mm tez mam już nowe.

Instalacja jak piszesz jest dość stara, a więc masz przewody miedziane. Jeżeli zamierzasz je wykorzystać, musisz je zginać BARDZO OSTROŻNIE.
Miedź jest niestety bardzo podatna na zgniecenia, zwłaszcza, jak jest układana po raz kolejny. Jeżeli zagnieciesz przewód wlewowy, to tankowanie będzie trwało całe wieki.
A jeżeli przewód wyjściowy do parownika, to będziesz jeździł na zbyt ubogiej mieszance.
W razie jakiegoś niepowodzenia możesz odciąć zagięty kawałek przewodu i wstawić łącznik.

Powodzenia :)








Podobne tematy Zwiń