Skocz do zawartości




- - - - -

Robie swapa na m104 - prośba o radę


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   190tker


  • Postów: 107
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 05 października 2014 - 20:26

Czołem.
Jak w tytule - będę robił swapa na m104 3.2. Silnik mam.

Pytanie - Posiadam dwie skrzynie biegów do tego silnika - jedna, 5biegowa automatyczna jest sprzęglona z silnikiem, przebieg całego zestawu to około 140tys. km (pewne) i druga 4biegowa o numerze 722.329.

Gość który ma zajmować się całą operacją radzi mi założenie 4biegowego automatu z racji na mniejszą ilość problemów ze skrzynią, i tu pojawił się dylemat - założyć automat 4biegi nie znając jego przebiegu oraz stanu, czy nie rozbierać pewnego zestawu z małym przebiegiem ale skrzynia automatyczna 5b ?

Użytkownik 190tker edytował ten post 05 października 2014 - 20:37




#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 października 2014 - 20:35

To już kwestia gustu, co kto lubi. A skrzynie automatyczną przed zamontowaniem można rozebrać i wymienić co trzeba. Ta skrzynia manualna to zapewne getrag, więc "współpracuje" on z dyferencjałem o prawie takim samym przełożeniu, co automat - obie skrzynie nie mają nadbiegu i obie na ostatnim biegu mają przełożenie 1.0

I jeszcze jedno - jeśli masz sterownik silnika, który oryginalnie współpracował z manualem, to lepiej zostawić manual. Skrzynia automatyczna wymaga kilku innych funkcji sterownika (inna stabilizacja jałowych obrotów zależnie od położenia dźwigni zmiany biegów, funkcja overload protection itd).

#3 Offline   190tker


  • Postów: 107
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 05 października 2014 - 20:37

Przepraszam nie napisałem że 5b to też automat.

Dawcą był okular z ASR. Teraz u mnie siedzi M111 2.0, jakie tam jest przełożenie mostu? Bo z tego co wiem jest problem przy swapie z mostem z ASR z okulara. Jakiego mostu szukać?

Użytkownik 190tker edytował ten post 05 października 2014 - 20:42


#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 października 2014 - 20:44

Skrzynia 722.5 potrzebuje dodatkowego sterownika HGS, sterującym załączaniem 5 biegu. Skrzynia 4 biegowa go nie potrzebuje.

Skrzynia 4-ka potrzebuje dyfra 3.06/3.07. Skrzynia 5-ka 3.69.

Łatwiejszy swap będzie ze skrzynią 4-ką. Tylko okular z ASR to słaby dawca elektroniki - będziesz musiał jakimś sposobem "wywalić" ASR ze sterownika silnika, aby sterownik go nie wymagał. Bo jeśli "ordynarnie" wyprujesz ASR i po prostu go nie podłączysz, to jeździć to to raczej nie będzie. Chyba, że dołożysz do swojego nadwozia kompletną instalację ASR'u - kupa roboty.

Jeśli chcesz pójść najprostszą ścieżką, to bierzesz silnik z okulara, sterownik silnika (tylko jeden) i przepustnicę od w124 w wersji bez ASR i tempomatu, do tego skrzynię 722.3 (4-ka) i bezproblemowo to uruchamiasz i jeździsz.

#5 Offline   190tker


  • Postów: 107
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 05 października 2014 - 20:47

A jaki dyfer siedzi u mnie teraz?

Czyli defacto najlepiej będzie zrobić tak jak powiedział mi gościu - kupić sterownik od w124 i założyć skrzynię 4b.
Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie - w okularze był tempomat, w nowej budzie go nie ma - czy będzie jakiś problem z przepustnicą?

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 października 2014 - 20:52

Z rospiski wynika, że w e200 kombi z 5-ką manualem siedział dyfer 3.92 - kompletnie nie nadaje się do duetu z 4 biegowym automatem - vmax 195 km/h przy 6400 obrotów i 3500 obrotów przy 100 km/h

Przepustnicę musisz wymienić - kupujesz sterownik silnika od w124 bez tempomatu i bez asr, najlepiej z samochodu z automatem 4-ką, do tego przepustnica bez tempomatu i bez asr, przerabiasz nieco wiązki i tyle.

#7 Offline   190tker


  • Postów: 107
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 05 października 2014 - 21:03

Ok, dzięki bardzo! A co do tego automatu 4b - jako że mam go wyciągniętego, może warto byłoby się nim trochę zająć?
Co tam przeważnie warto wymienić poza filtrem? na allegro widzę zestaw tarczek frykcyjnych za 229zł i kpl. uszczelnienień za 490zł.

Skrzynia na 100% działała, ale nie jestem pewien w jakim jest teraz stanie. Przebiegu również nie znam, leży od około 6 lat.

#8 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 października 2014 - 21:09

Skrzynia prosta w budowie, bez żadnych niespodzianek. Jak ktoś ma pojęcie, to warto wymienić komplet elementów ciernych (trzeba rozebrać skrzynie i potem wszystko odpowiednio spasować), uszczelnień i wymyć i przejrzeć płytę sterującą. Wtedy w zasadzie masz nową skrzynie. Jak ktoś nie ma pojęcia, ale wie co nieco o tej skrzyni, to wymienia się uszczelniacz wału korbowego tylny w silniku, a w skrzyni nowy olej i filtr oraz uszczelnienie tłoka b3 i komplet tarcz ciernych b3. Odpowiadają one za bieg wsteczny i zwykle są do wymiany jako pierwsze w kolejności. Dostęp do nich od przodu skrzyni, po zdjęciu przedniego dekla z pompą olejową. Pisałem o tym w FAQ: http://mb201-124.eu/...robotanie-na-r/

#9 Offline   190tker


  • Postów: 107
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 05 października 2014 - 21:19

Myślę że dałbym radę. Pamiętam jeszcze że po postawieniu skrzyni do pionu wylał się olej - prawdopodobnie cały.
To normalne? Czy to wina uszczelniacza? W takim wypadku skrzynia leży bez oleju ladne pare lat, czy może jej to zaszkodzić?

#10 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 października 2014 - 21:21

Jeśli konwerterem do dołu a sam konwerter nie był zamontowany, to normalne. Jeśli nie leży na dworze i nie leje się na nią woda, to nie powinno zaszkodzić.








Podobne tematy Zwiń