Witam,
niechcę zakładać nowego tematu, więc tutaj spytam.
Upatrzyłem Mercedesa 124 coupe z silnikiem 3,0L benzyna i jest on z gazem, rok auta to 1989.
Czy te auto jest na gaźniku czy na wtrysku?
Bo słyszałem, że jak na wtrysku to bardzo słabo może być z gazem i może zrobić spore szkody?
Z góry dziękuję za odpowiedź, najlepiej szybką
0
Zagazowywać czy nie ?
Rozpoczęty przez ksenio, lut 13 2007 10:28
114 odpowiedzi w tym temacie
#101
Napisano 20 lutego 2009 - 17:10
#102 Gość__
Napisano 20 lutego 2009 - 19:09
Kielon87 napisał:
najlepiej szybką
Poczytaj sobie ten dział i dowiesz się tego co powinieneś wiedzieć.
Szukasz coupe a nie wiesz co ma pod maską?
#103
Napisano 21 lutego 2009 - 16:51
trzy litry na gaźniku czy ja o czymś nie wiem :roll:
#104
Napisano 21 lutego 2009 - 17:15
Wojtas.bb, Wiesz, że kolega Kielon87, nie wie
#105
Napisano 21 lutego 2009 - 19:13
Kielon87 napisał:
3,0L benzyna i jest on z gazem, rok auta to 1989.
Czy te auto jest na gaźniku czy na wtrysku?
Czy te auto jest na gaźniku czy na wtrysku?
A wygląda to tak że 3 litry w W124 to bankowo jednostka z mechanicznym wtryskiem, bez względu czy ma 12 (M103) czy 24 (M104) zawory. Przy czym rocznik jednoznacznie wskazuje na M103
#106
Napisano 22 lutego 2009 - 12:51
A może ten silnik ma blosa na którego niektórzy powiadają gaźnik
#107
Napisano 22 lutego 2009 - 13:24
Wojtas.bb napisał:
A może ten silnik ma blosa na którego niektórzy powiadają gaźnik
Ale tak czysto teoretycznie dla chcącego nic trudnego, żeby do M103 założyć gaźnik z M102 o ile ktoś by miał taki głupi pomysł
#108
Napisano 22 lutego 2009 - 15:36
Dobra, dobra panowie, jestem świeży i nie bardzo wiem co i jak w tych Merach, choć takie auto to moje marzenie od dawna, więc prosze się nie śmiać
Niedługo zaprenetuję auto w odpowiednim dziale.
Więcej OT już nie będzie
Tak, to jest ten silnik M103.
Niedługo zaprenetuję auto w odpowiednim dziale.
Więcej OT już nie będzie
Tak, to jest ten silnik M103.
#109
Napisano 23 lutego 2009 - 22:01
Kielon87 napisał:
Tak, to jest ten silnik M103
No to nie ma gaźnika, no chyba że ktoś wpadł na głupi pomysł
#110
Napisano 15 kwietnia 2012 - 12:35
Do m103 można założyć porządny duży nowy gaźnik, sam na tym myślałem(nie koniecznie o zakładaniu LPG pod niego).
Na burtonpower lub ebay można kupić nowy za 200-300 euro czyli tyle ile kompletny używany drugi kjet.
W sieci był nawet gaźnik z poloneza założony, ale on jest za mały jak na 2,6 czy 3,0.
Dorobić kolektor czy flanszę to żaden problem, gaźnik choćby Weber 32/36 z większymi dyszami wydoli spokojnie, nie mówiąc już o jakimś 38 DGAS(zebatki zamienione na register, są gotowe KIT-y), czy DCOE. Ze ssaniem nie ma problemu, wystarczy zrobić trójnik i podpiąć wąż z płynem chłodniczym. Pompę paliwa trzeba zmienić na niskociśnieniową. Na gaźnik można zrobić przejściówkę/owal i filtr powietrza może zostać standardowy z Kjeta.
Po głowie chodzi mi jeszcze Solex 4a1 z w123 2,5(mniejszy) lub 2,8(większy), ale nie znam dokładnie jego budowy i ciężko go dostać.
Jak narazie myślę nad sterowaniem zapłonem, bo w m103 jest tylko kopułka i palec, a przyspieszeniem zapłonu steruje chyba moduł lub sterownik za akumulatorem. Będę miał więcej czasu to pomyślę nad tematem.
Na burtonpower lub ebay można kupić nowy za 200-300 euro czyli tyle ile kompletny używany drugi kjet.
W sieci był nawet gaźnik z poloneza założony, ale on jest za mały jak na 2,6 czy 3,0.
Dorobić kolektor czy flanszę to żaden problem, gaźnik choćby Weber 32/36 z większymi dyszami wydoli spokojnie, nie mówiąc już o jakimś 38 DGAS(zebatki zamienione na register, są gotowe KIT-y), czy DCOE. Ze ssaniem nie ma problemu, wystarczy zrobić trójnik i podpiąć wąż z płynem chłodniczym. Pompę paliwa trzeba zmienić na niskociśnieniową. Na gaźnik można zrobić przejściówkę/owal i filtr powietrza może zostać standardowy z Kjeta.
Po głowie chodzi mi jeszcze Solex 4a1 z w123 2,5(mniejszy) lub 2,8(większy), ale nie znam dokładnie jego budowy i ciężko go dostać.
Jak narazie myślę nad sterowaniem zapłonem, bo w m103 jest tylko kopułka i palec, a przyspieszeniem zapłonu steruje chyba moduł lub sterownik za akumulatorem. Będę miał więcej czasu to pomyślę nad tematem.