Skocz do zawartości




- - - - -

Zagazowywać czy nie ?


114 odpowiedzi w tym temacie

#101 Offline   Kielon87


  • Postów: 120
  • Na forum od: 20 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 20 lutego 2009 - 17:10

Witam,
niechcę zakładać nowego tematu, więc tutaj spytam.
Upatrzyłem Mercedesa 124 coupe z silnikiem 3,0L benzyna i jest on z gazem, rok auta to 1989.

Czy te auto jest na gaźniku czy na wtrysku?
Bo słyszałem, że jak na wtrysku to bardzo słabo może być z gazem i może zrobić spore szkody?

Z góry dziękuję za odpowiedź, najlepiej szybką :mrgreen:



#102 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 20 lutego 2009 - 19:09

Kielon87 napisał:

najlepiej szybką

Poczytaj sobie ten dział i dowiesz się tego co powinieneś wiedzieć.
Szukasz coupe a nie wiesz co ma pod maską?

#103 Offline   Wojtas.bb


  • Postów: 523
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 21 lutego 2009 - 16:51

trzy litry na gaźniku :drive: czy ja o czymś nie wiem :D :roll:

#104 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2009 - 17:15

Wojtas.bb, Wiesz, że kolega Kielon87, nie wie :drive:

#105 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 21 lutego 2009 - 19:13

Kielon87 napisał:

3,0L benzyna i jest on z gazem, rok auta to 1989.

Czy te auto jest na gaźniku czy na wtrysku?
Koledzy jak widzę trochę zszokowani pytaniem, na które odpowiedź jest dla nich oczywista jak to że auto ma cztery koła :drive:
A wygląda to tak że 3 litry w W124 to bankowo jednostka z mechanicznym wtryskiem, bez względu czy ma 12 (M103) czy 24 (M104) zawory. Przy czym rocznik jednoznacznie wskazuje na M103 :D

#106 Offline   Wojtas.bb


  • Postów: 523
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 22 lutego 2009 - 12:51

A może ten silnik ma blosa na którego niektórzy powiadają gaźnik :ok:

#107 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 22 lutego 2009 - 13:24

Wojtas.bb napisał:

A może ten silnik ma blosa na którego niektórzy powiadają gaźnik :ok:
Nie wiem :P Mówią czasem na to gaźnik gazowy, a w zasadzie jest to odpowiednik miksera w instalacjo LPG. :ok:

Ale tak czysto teoretycznie dla chcącego nic trudnego, żeby do M103 założyć gaźnik z M102 o ile ktoś by miał taki głupi pomysł :E

#108 Offline   Kielon87


  • Postów: 120
  • Na forum od: 20 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 22 lutego 2009 - 15:36

Dobra, dobra panowie, jestem świeży i nie bardzo wiem co i jak w tych Merach, choć takie auto to moje marzenie od dawna, więc prosze się nie śmiać :D

Niedługo zaprenetuję auto w odpowiednim dziale.

Więcej OT już nie będzie :mrgreen:

Tak, to jest ten silnik M103.

#109 Offline   Wojtas.bb


  • Postów: 523
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 23 lutego 2009 - 22:01

Kielon87 napisał:

Tak, to jest ten silnik M103

No to nie ma gaźnika, no chyba że ktoś wpadł na głupi pomysł :mrgreen:

#110 Offline   Andrzejkudowa


  • Postów: 255
  • Na forum od: 27 paź 2009
  • Miejscowość: Kudowa-Zdrój
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200D
  • Inne auto:Ford Sierra OHC EFI, Audi 80

Napisano 15 kwietnia 2012 - 12:35

Do m103 można założyć porządny duży nowy gaźnik, sam na tym myślałem(nie koniecznie o zakładaniu LPG pod niego).
Na burtonpower lub ebay można kupić nowy za 200-300 euro czyli tyle ile kompletny używany drugi kjet.
Dołączona grafika Dołączona grafika


W sieci był nawet gaźnik z poloneza założony, ale on jest za mały jak na 2,6 czy 3,0.

Dorobić kolektor czy flanszę to żaden problem, gaźnik choćby Weber 32/36 z większymi dyszami wydoli spokojnie, nie mówiąc już o jakimś 38 DGAS(zebatki zamienione na register, są gotowe KIT-y), czy DCOE. Ze ssaniem nie ma problemu, wystarczy zrobić trójnik i podpiąć wąż z płynem chłodniczym. Pompę paliwa trzeba zmienić na niskociśnieniową. Na gaźnik można zrobić przejściówkę/owal i filtr powietrza może zostać standardowy z Kjeta.

Po głowie chodzi mi jeszcze Solex 4a1 z w123 2,5(mniejszy) lub 2,8(większy), ale nie znam dokładnie jego budowy i ciężko go dostać.


Jak narazie myślę nad sterowaniem zapłonem, bo w m103 jest tylko kopułka i palec, a przyspieszeniem zapłonu steruje chyba moduł lub sterownik za akumulatorem. Będę miał więcej czasu to pomyślę nad tematem.