Skocz do zawartości




- - - - -

Zagazowywać czy nie ?


114 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 14 lutego 2007 - 08:23

piotrek_190E napisał:

powiem tak ja u siebie zauważyłem ze od gazociągu zaczęło mi serwo szwankować

A skąd posciśnienie jest brane do serwa? Oczywiście z kolektora. Masz coś kombinowane z dolotem? Np. szmaty w rurze itp w celu zmniejszenia dawki powietrza?



#22 Offline   Max


  • Postów: 79
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Ciechocinek

Napisano 14 lutego 2007 - 11:52

Witam kolegów :D

Tak jak powiedział Paweł mam coś na wzór sekwencji, z tym, że różnica jest taka, iż wszystkie wtryskiwacze gazu podają gaz jednocześnie w stałych ilościach...a sygnał pobierany jest z sondy lambda. Tyle wiem, więcej szczegółów gazownik nie chciał zdradzić :jem:

W każdym razie nie mam żadnych problemów ani znacząco zwiększonych kosztów. Świec ani kabli nie muszę częściej wymieniać...nie mam typowych usterek dla instalacji II generacji.
Nie wiem skąd kolega Kamil wymyślił konieczność inwestowania 400 zł w parownik co 30 tys. km. Ja przejechałem już 50 tys. i nie ma najmniejszych oznak, że cokolwiek się z nim dzieje. W Audi mam najprostszą instalację, tam parownik zrobił już ok 100 tys. km i na ostatnim przeglądzie instalacji stwierdzono, że jeszcze sporo pojeździ :ok:

Co do kosztu filtra powietrza, uważam, że nie ma konieczności wymieniania go szczególnie częściej niż w przypadku gdyby jeździć tylko na benzynie.

Podsumowując w zasadzie otwieram maskę silnika tylko po to żeby zmienić olej, świece i inne pierdoły, które ulegają naturalnemu zużyciu. Natomiast co do instalacji starszych generacji słyszałem różne opinie, i jak koledzy mówią niektórzy mają dużo problemów, inni w zasadzie ich nie mają. Moim zdaniem najbardziej uzasadnionym ekonomicznie wydatkiem jest instalacja III generacji, która co prawda kosztuje więcej (średnio ok. 3500 PLN), ale ta różnica w stosunku do starszych generacji zwraca się z tego tytułu, że nie ponosi się kosztu związanego z koniecznością częstszej wymiany kabli, świec itp. Nie wspomnę już o tym, że spalanie na gazie jest dokładnie takie samo jak na benzynie.

Ale przy przebiegu rzędu 1000 km miesięcznie sam sobie policz ile zaoszczędzisz (chyba nie bardzo się to opłaca).

Pozdrawiam

#23 Offline   Max


  • Postów: 79
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Ciechocinek

Napisano 14 lutego 2007 - 12:18

KAMILW124 napisał:

Max, gazownika poleca wymiane co 30 tys km... ja na swoim tez juz zrobilem 60 tys :ok:

jezeli chodzi o najlepszy GAZ do KE-J to tylko II generacja, bez zadnej elektroniki, opcjonalnie BLOS

No właśnie na II generację ludzie narzekają :D a ja mam III generacje i nie ponosze żadnych dodatkowych kosztów...po prostu jest znacznie taniej. Aczkolwiek też słyszałem, że założenie BLOSa rozwiązuje wiele problemów.... :jem:

#24 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 14 lutego 2007 - 12:20

Max napisał:

Nie wspomnę już o tym, że spalanie na gazie jest dokładnie takie samo jak na benzynie.
Tu sie chyba mylisz. Bo pamietam jeszcze ze szkoly, ze gaz propan-butan ma mniejsza wartosc opalowa od benzyny.
Zużycie paliwa podczas zasilania LPG jest o około 20-30% wieksze niż na benzynie. A to dlatego, ze litr benzyny zawiera około 32 MJ energii, natomiast energia zawarta w litrze LPG w zależności od składu waha się w granicach 23,8-25,5 MJ. Aby z LPG uzyskać tyle samo energii co z litra benzyny musimy go spalić około 1,25-1,34l.
Nikt mi nie powie wiec ze auto spala tyle samo LPG co benzyny.... czysta fizyka i chemia

#25 Offline   Max


  • Postów: 79
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Ciechocinek

Napisano 14 lutego 2007 - 13:16

ksenio napisał:

Tu sie chyba mylisz.

Na teorii się nie znam. Mówię z praktyki swojej i innych znajomych. Spalanie u mnie na gazie wynosi od 8,2 do 10 w trasie (w zależności jak dynamicznie jadę). Chyba nie powiesz mi, że skoro spalił mi 8,2 l gazu to na benzynie spaliłby mi o 20% mniej czyli jakieś 7 litrów, bo na benzynie sprawdzałem i nie udało się zejść poniżej 8 litrów nigdy.


W Audi natomiast spalanie na gazie faktycznie jest wyższe o jakieś 20 - 30% (najprostsza instalacja).

Swoją drogą zwiększone spalanie przy instalacjach starszych generacji wzięło się nie z właściwości fizyko - chemicznych gazu, a ze sposobu zasilania. W III generacji są wtryskiwacze które podają gaz bezpośrednio.

Natomiast nie wiem jak się ma do tego wszystkiego fakt, że gaz ma więcej oktanów w stosunku do benzyny:) Czy to ma jakiś wpływ na wielkość spalania - tego nie wiem bo się nie znam.

A co do elektroniki to wierz mi Kamil, że nie ma jej zbyt wiele. Jak na razie wszystko chodzi idealnie i nie zapowiada się by miałoby być inaczej.

Co do porównania wartości energetycznej (MJ/kg) znalazłem takie dane:
Benzyna - 43,5 - 45
ON - 45
LPG - 50,4

Z powyższego wynika, że LPG ma wyższą wartość energetyczną, a ilość oktanów benzyny wynosi do 98, natomiast LPG 100 - 115.

Pozdrawiam

#26 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 14 lutego 2007 - 13:35

Max, wartosci ktore podales dotycza owszem wartosci opalowej ale na jednostke masy (MJ/kg), natomiast ja pisalem o wartosciach na jednostke objetosci (MJ/dm3), bo przeciez benzyne mierzymy w litrach. Poczytaj dobrze...

#27 Offline   Max


  • Postów: 79
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Ciechocinek

Napisano 14 lutego 2007 - 13:49

Nie chce się spierać. Wyraziłem swoją opinię z doświadczenia. Przejechałem 50 tys. km i coś o tym mogę powiedzieć, ale na swoim przykładzie i przykładzie tych których znam, a którzy również mają III generację (ale nie w MB). Dla mnie ważniejsza jest praktyka niż teoria :jem:

A tak na marginesie zapytam (może to głupie pytanie): jeśli wartość opałowa na jednostkę masy jest większa to nie jest to równoznaczne z tym, że jest większa również w jednostkach objętości? Pytam bo się nie znam na teorii :-P

#28 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 14 lutego 2007 - 15:16

Wynika to bezposrednio z mniejszej gestosci gazu plynnego.

Przypomniala mi sie jedna rzecz... mianowicie koles kiedys twierdzil ze mu na gazie spalal tyle co na benzynie, zapomnial dodac tylko ze gazownik na jego prosbe zubozyl mieszanke. W konsekwencji doprowadzilo to do przegrzania silnika w jego 190E i w koncu poleciala uszczelka pod glowica.
Wiec nie ma nic za darmo... albo...albo

#29 Offline   Max


  • Postów: 79
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Ciechocinek

Napisano 14 lutego 2007 - 15:24

U mnie mieszanka jest idealna. Nie ma mowy o jakimkolwiek ryzyku przegrzania silnika. Temperatura utrzymuje się cały czas w granicach 80 - 85 stopni. Więc sądzę, że nie ma tu żadnego albo albo.

#30 Offline   akim 42


  • Postów: 235
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 lutego 2007 - 16:13

[quote name="piotrek_190E"]powiem tak ja u siebie zauważyłem ze od gazociągu zaczęło mi serwo szwankować

A na benzynie jak pompujesz to Ci obrotów nie podnosi :D