Skocz do zawartości




[C124] wicherWpolu 2.3CE 1990 rock ;]


49 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   wicherWpolu


  • Postów: 55
  • Na forum od: 19 wrz 2014
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:125p '70

Napisano 01 marca 2017 - 13:46

Pytałeś o bagażnik, był piaskowany. Teraz przeskakujesz do podwozia.
Co do niego to chyba nie do końca rozumiem jakie masz obawy, może słuszne. Ja widziałem to tak: podwozie miało drobne miejscowe zapalenia (dlatego nie poszlo całe w piach, bo nie dam do piachu auta z nierozebranym środkiem, drzwiami, szybami itd.) które zostały wyczyszczone mechaniczne. Z racji choćby wilgoci w powietrzu, takie wyczyszczenia od razu rdzewieją - stąd chemiczne wiązanie rdzy. Później odpowiednie podkłady/lakiery i wosk do profili zamkniętych (ktory w technologii valvoline jest podkladem do czarnej konserwacji) na takie właśnie miejsca i na resztę fabryczną, która była dobra. i jak dla mnie, tyle ile zrozumiałem i przeczytałem ze wskazówek takich srodkow - to one mają największe działanie antykorozyjne w wewnętrznych i zewnętrznych powierzchniach. Miejscowo zastosowana czarna powłoka bodysafe chroni imho od kamieni, uderzeń itp - lepiej zedrzec ją, niż kolejne warstwy. Co do innych technik - chętnie się o nich dowiem, bo jeszcze sporo aut przede mną.
A, pytałeś o łapy podnośnika warsztatowego - nie da się od razu ich zrobić (za coś trzeba auto podnieść), będą robione już na ziemi, nic tam nie ma, pojdzie tylko tectyl ml. Zaś otwory na podnośnik fabryczny - 3 z 4 wymagały ingerencji. Uratowałem według wiedzy i możliwości (technicznych, finansowych). Wiem, że korozji nie zatrzymam, ale wiem, że mogę ją spowolnić i zredukować jej ilość :)



#42 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 01 marca 2017 - 14:03

Widzisz na zdjęciach nie było widać piaskowania i może nie doczytałem że było robione. Bagażnik był w stanie agonalnym, gdzie to nie czety widok to moim zdaniem korozji było więcej pod fabryczną konserwacja podwozia - taki przeskok miałem na myśli - robota wykonana nie ma co płakac nad rozlanym mlekiem

Jak ogarniemy fury to spociwo trzeba ulepić :)

#43 Offline   wicherWpolu


  • Postów: 55
  • Na forum od: 19 wrz 2014
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:125p '70

Napisano 01 marca 2017 - 20:06

Tak - pod gumą fabryczną lubi być już korozja, dlatego przynajmniej godzinę poświęciłem na szukanie punktów zapalnych ;)
Tak - chętnie gdzieś podjadę na zlot, zabłyszczę między innymi korbkami szyb, felgą 15, a na serio - lato bedzie pod wzgledem wycieczek Mercedesem udane :]

#44 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 01 marca 2017 - 21:33

Wydaje mi się że błyszczeć będzie Twoja praca nad autem, a nie felgi i inne dodatki. Tych aut jest coraz mniej i każde zadbane w201/124/140 będzie łamać karki :]

#45 Offline   wicherWpolu


  • Postów: 55
  • Na forum od: 19 wrz 2014
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:125p '70

Napisano 14 maja 2017 - 10:13

Chłopaki, pomóżcie z jedną rzeczą, która nieco wstrzymuje mnie przed odpaleniem cuda ;)
Wątek http://mb201-124.eu/...ika-wody-4-pin/
:)

#46 Offline   Aero


  • Postów: 367
  • Na forum od: 04 lis 2011
  • Miejscowość: Beskidy
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 TE 89'

Napisano 03 lipca 2017 - 09:05

I jak tam, udało się odpalić żelazo? ;)

#47 Offline   wicherWpolu


  • Postów: 55
  • Na forum od: 19 wrz 2014
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:125p '70

Napisano 03 grudnia 2017 - 13:28

Wyświetl postUżytkownik Aero dnia 03 lipca 2017 - 09:05 napisał

I jak tam, udało się odpalić żelazo? ;)

Udało się, chyba jeszcze było to w lipcu :) Choć zamontowana pompa paliwa, która w 2012 podczas odstawiania mercedesa do remontu - działała, przelożyła start samochodu z pamiętnego popołudnia na kolejny ranek.
Od razu posikał się jeden przewód paliwowy, trzeba było zarobić nowy stalowy. Nie ruszałem ich wcześniej, bo były optycznie ok, musiał się uszkodzić w czasie remontu, gdyż produkował zjawiskową mgiełkę paliwa prosto na rozgrzany tłumik! Także tego ;)
Silnik zalany olejem płuczącym Millers IT Flush, pozniej docelowym.
Zapala ładnie, chodzi równo.

Później Mercedes przeszedł w stan oczekiwania, ceramika na lakierze pokryła się wielką warstwą kurzu.
Prace ruszyły w ten weekend, odpowietrzyłem układ ASD, montuję reflektory, zderzak, cały przód...

Czy taki wspornik jest od mercedesa? już zupełnie nie pamiętam... nie widzę oznaczeń MB, może pomożecie :)
Dołączona grafika

#48 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 11 grudnia 2017 - 13:59

Tak jest od mercedesa

#49 Offline   wicherWpolu


  • Postów: 55
  • Na forum od: 19 wrz 2014
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:125p '70

Napisano 11 grudnia 2017 - 20:55

Dzięki paweł, tak myślałem... odstawię go więc na miejsce, czyli na regał ;)

Mercedes dostał odpowietrzenie układu ASD według najczęściej przewijającej się instrukcji - czyli zwarcia pinu nr 10 na przekazniku ASD. Przy drugim odpaleniu po tej operacji zaświeciła kontrolka ASD... wczoraj zanotowałem zaś wyciek z układu przy pompie na głowicy... Przypadek?
Jutro będę błyskać błędy, jeśli się uda ;]

#50 Offline   Awariall


  • Postów: 25
  • Na forum od: 20 wrz 2017
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W211 2.2CDI
  • Inne auto:Kia Cee'd II

Napisano 05 stycznia 2018 - 18:02

Niesamowity ogrom pracy włożony w auto. Bardzo przyjemnie ogląda się temat. Jak tam prace wyglądają na dzień dzisiejszy?








Podobne tematy Zwiń