Skocz do zawartości




[W201] astra945 2.8 1986


64 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   astra945


  • Postów: 56
  • Na forum od: 24 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 października 2014 - 19:35

Witam,

Z względu na zamianę mojej pociechy na 4 kółkach zdecydowałem się na rejestracje na tym forum. Trochę historii o mnie albo raczej o motoryzacji która ze mną kroczyła. Wszystkie rzeczy przy samochodzie robię sam bądź z pomocą 2 dobrych znajomych i mimo że jestem dość młody to żaden mój samochód nie widział ani mechanika ani elektronika. Mój pierwszy samochód to renault clio I 92 rok. Auto używałem przez rok w sposób ekstremalny. Nie zepsuło się w nim nic prócz wycieraczek ale ze względów chęci zmiany na ciut większe sprzedałem i tak zakupiłem kolejnego francuza czyli r19. Był to samochód, który trochę zmienił się pod moją ręką. Nie wizualnie gdyż moją drogą jest zawsze moc pod maską, bezpieczeństwo a nie wodotryski na zewnątrz. Auto ma być a miarę seryjne optycznie z jakimiś fabrycznymi dodatkami ale żadnych pakietów allegro, zadbany lakier i nisko z dobrą felgą. W r19 nie udało się ładnie doprowadzić nadwozia ale trochę zmieniłem pod maską. Pierwszy silnik to 1.4 który zniszczyłem po 3 dniach. Później po 2.5 roku zepsułem skrzynie. skrzynia okazała się czasochłonna w wymianie a że miałem DUŻO szczęścia to dostałem całe volvo 1.7turbo w którym silnik jest konstrukcja francuską renault. Przymierzałem się półtora roku do tej zmiany ale nie mogłem trafić okazji. w ten sposób uruchomiłem r19 z 1.7 benzynowym silnikiem turbo o mocy 120KM. Masa poniżej tony i czasy 0-100 w okolicach 8-8.5. Jeździłem tak prawie rok, założyłem hamulce od scenica 280mm, oryginalne felgi od sportowej wersji i wyglądała ładnie. Później silnik uruchomiłem na komputerze stand alone megasquirt i tak osiągnąłem około 160-170KM. Od 0-100 ciężko było zmierzyć ale dla porównania kolegi e30 które z 2.5 litrowym swapowanym silnikiem robi czasy 6-7 sekund jechałem równo w przedziale 20-130km/h. Jest to dobry wynik i myślę że mogę powiedzieć że w czasie w którym miałem to wszystko odpalone miałem najszybsze r19 w polsce. A z tym silnikiem w budzie r19 i na tym komputerze nie mam informacji żeby ktoś to kiedykolwiek odpalił. Do rzeczy. Nie sprawdziłem wtrysków, jeden lał moc była spora i w ten sposób przepaliłem tłok. rozebrałem wszystko i naprawa okazała się nie opłacalna. Moim celem na 100% po r19 miał być tylni napęd. BMW jest ok ale jest nie w moim stylu, o mercedesie nie myślałem a inne nie kusiły mnie ceną albo możliwością rozwoju. Tak o to przypadek zrządził że kupiłem właśnie mercedesa. Nie zdawałem sobie sprawy jak mi się ten samochód spodoba z każdą minutą jazdy. Seryjnie było 2.0 118KM, 4 biegi. Jeżeli chodzi o moc i latanie bokiem to na mokre wystarczyło. Tak się jednak złożyło że sprawdziłem wadę fabryczną czyli słaby rozrząd w tych silnikach. Zerwałem go po tygodniu swojego stylu jazdy. I dobrze bo palił 20 litrów benzyny. ;) Auto ogólnie blacharsko nie jest złe. Są naloty rdzy na lakierze ale to wszystko wygląda lepiej niż w moim poprzednim aucie. ogólnie wygląda tak:
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

no i ciekawy oryginalny zderzak AMG :D (sprawdziłem, niestety ma 2 pęknięcia ale nie ma co robić z "igły widły")

Dołączona grafika

Jako że mam dojście a po zdobyciu trochę informacji zacząłem szukać silnika na SWAP. Oczywiście można by było iść na łatiznę i szukać 2.8 albo 3.2 (ma to jeździć w gazie a 3.0 jest po prostu smokiem na paliwo. Boje sie pomyśleć ile to by paliło jak z tej samej rodziny silnik litr mniejszy palił wspomniane 20l na 100km. No ale to z rozsądku a z pasji po prostu taki swap byłby nudny, szybki i standardowy a nie o to chodzi. (nawiasem mówiąc o silnikach bmw już trochę wiem a co najważniejsze wiem ile wytrzymują ile palą jak można je modyfikować itd. o mercedesie nie wiem za dużo więc tak po prostu wyszło że: ) narodziła się myśl i okazja że po trzech tygodniach zakupiłem taki silnik ze skrzynią, całym osprzętem :

Dołączona grafika

Jest to silnik bmw m52b28 czyli 2.8l 193KM 285Nm na pojedynczym vanosie (zmienna faza rozrządu). Pewnie niektórzy stwierdzą że jest to profanacja mercedesa albo bmw ale cóż, trudno. Nie wszystkim się dogodzi z resztą mnie to ma sprawiać frajde. Warto to potraktować z dystansem jako niestandardowy ale ciekawy projekt bo z tego mercedesa auta na cult style raczej nie zrobie :P
Jak silnik był auto czekało na transport to na holu zaczęliśmy je ciągnąć do garażu.

Tutaj chciałbym podziękować Patrykowi bez którego ten swap prawdopodobnie by się nie rozpoczął. Korzystam z jego wiedzy, umiejętności, narzędzi a co najważniejsze to czasu i chęci pomocy więc mam wrażenie że możemy dużo zrobić ;)

Dołączona grafika

Blacha na zewnątrz to jedno a co z podłogą?cóż tylne górne mocowanie sprężyn nie istniało. spawane z 3-5 razy i zrobione to kiepsko więc od tego zaczeliśmy:
zrzuciliśmy tylne sanki/ belke no nie ważne zawieszenie z dyfrem
Dołączona grafika

mocowania wyglądały tak:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

a po wycięciu tak:
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Cóż trudno. poza tymi mocowaniami i jedną niewielką dziurą w bagażniku cała ale to dosłownie cała podłoga jest zdrowa, nie ma dziur nic się nie urywa więc jest bajka. Ma być sztywno, bezpiecznie i to jest celem. Estetyka jest dużo później. W wyniku takiego podejścia wszedł profil 50/30 przez całą szerokość auta. Tak powstało to:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

żeby było sztywniej to coś takiego takiego :
Dołączona grafika

i jest to przyspawane jeszcze w bagażniku w płaszczyźnie pionowej

Dołączona grafika

wszystko zabezpieczone brunoxem. dla estetyki jeszcze obspawamy to blachami i jeszcze 2 warstwy brunox-a, masa uszczelniająca na pędzel i baranek. będzie sztywno w miarę estetycznie i co NAJWAŻNIEJSZE bezpiecznie :)
Dołączona grafika

Temat do dokończenia więc wzięliśmy się za silnik
Dołączona grafika
Dołączona grafika

zdjęcie z serii " gdzie jest Wally" ;)
Dołączona grafika

silnik wyjęty
Dołączona grafika

więc komora wyglądała tak:
Dołączona grafika

a auto stało na kołach tak nisko
Dołączona grafika

Coż wiadomo że r6 do 190-ki wejdzie, ponieważ już powstał jeden projekt z bmw w mercedesie ale tam był silnik 2.5 który ma mniej momentu ale jako blok jest taki sam. różnica jeszcze jest w materiale bo 2.8 jest cały aluminiowy. będzie lżejszy niż 2.0 które dzis oddałem na złom. (z kolektorami, skrzynią i osprzętem 210kg :O ) Można było kupić inne łapy silnika i spawać według projektu gościa o którym mówie ale my robimy to inaczej. Silnik został podwieszony w komorze (zdjęcia robione wodą z kolana, sorry):
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Decyzja zapadła że lepiej będzie zrobić samemu łapy silnika. Studiuję mechanikę i budowę maszyn i z kumplem narysujemy w inwentorze łapy przy czym trzeba było zrobić wzornik aby dokładnie mieć odwzorowanie płaszczyzn mocowania do silnika i płaszczyzny poduszki która ma być w miejscu oryginalnego mocowania silnika.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Aktualnie na tym prace się zatrzymały gdyż jesteśmy na etapie rysowania. Łapy będą stalowe z blachy 6mm. Temat będę w miarę na bieżąco aktualizował. Życzcie powodzenia a ja postaram się udzielać więcej na forum i jak będę umiał to pomogę :)

Tutaj chciałbym podziękować Patrykowi bez którego ten swap prawdopodobnie by się nie rozpoczął z takim silnikiem. Korzystam z jego wiedzy, umiejętności, narzędzi a co najważniejsze to czasu i chęci pomocy więc mam wrażenie że możemy dużo zrobić ;)



#2 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 30 października 2014 - 20:41

Ciekawy temat :) jak czytalem o r19 i zobaczylem mb 190 2.0 m102 pierwsza mysl "znienawidzi mb za moc i osiagi" ale temat swapa duzo zmienia, a skrzynia od bmw pasuje, no i zgra sie z walem i mostem ?

#3 Offline   astra945


  • Postów: 56
  • Na forum od: 24 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 października 2014 - 20:55

Wchodzi cały silnik ze skrzynią. początek wału jest od bmw i będzie skracany, spawany i wyważany z resztą wału od mb

#4 Offline   Jarek151900


  • Postów: 156
  • Na forum od: 25 lis 2012
  • Miejscowość: Wałcz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 października 2014 - 23:11

Z tym motorem poszalejesz :) w kompakcie E36 i szperą kolega miał 6s do setki także szał. Kompa można spokojnie na 210 ustawić. Projekt ciekawy. Jak potrzebujesz jakiś projekt do daj znać, gdyż studiuje podobny kierunek co Twój i pracuje na solid worksie 3d a Tobie potrzebny jest inwentor. Chyba, ze posiadasz :)

#5 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 30 października 2014 - 23:50

z tym silnikiem, to koła pojadą a buda zostanie :D

#6 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 października 2014 - 09:18

majsterus, a to przypadkiem nie zależy od stopnia skorodowania nadwozia? :E

#7 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 31 października 2014 - 15:15

Zależy. Takie spawanie wytrzyma na 3-4 lata. Popęka przy spawach na tych skorodowanych blachach. Rdza wewnątrz dopełni reszty- przyśpieszy to. Jak chcesz zabezpieczyć wewnętrzne profile? Przecież auta nie zamoczysz w wannie z farbą.

#8 Offline   astra945


  • Postów: 56
  • Na forum od: 24 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2014 - 16:20

Jarek151900: inwentora posiadam oczywiście wersję studencką :) dzięki :)


majsterus: do tego profilu będzie dospawana blacha żeby całą to konstrukcje "zamknąć" dalej uszczelnie to masą uszczelniającą na pędzel oraz pomalujemy barankiem. powinno wystarczyć.

#9 Offline   Misha


  • Postów: 3
  • Na forum od: 04 lis 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2014 - 23:58

Sztos!

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 31 października 2014 - 15:15 napisał

Zależy. Takie spawanie wytrzyma na 3-4 lata. Popęka przy spawach na tych skorodowanych blachach. Rdza wewnątrz dopełni reszty- przyśpieszy to. Jak chcesz zabezpieczyć wewnętrzne profile? Przecież auta nie zamoczysz w wannie z farbą.


Jak się patrzy z boku to można mieć potrzebę piaskowania całego nadwozia sodą, wyspawania klatki, cynkowania całej konstrukcji - ale kto to udźwignie? Trzymam kciuki za projekt. Precz z rudą! Wiwat kilowaty!

Użytkownik Misha edytował ten post 04 listopada 2014 - 23:58


#10 Offline   KrystaGG


  • Postów: 331
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 05 listopada 2014 - 01:54

a ten 3.0 co byl w e39 nie bylby lepsza opcja? 231 kucy juz na start a blok tez ma chyba alu a i caly zestaw skrzynia sprzeglo komplet latwo i tanio wyrwac








Podobne tematy Zwiń