Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

ML 163 system ETS


55 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kubicatomasz1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 29 maj 2011
  • Miejscowość: Wodzisław Sl
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 200E
  • Trzeci Mercedes:W 114 coupe
  • Inne auto:W 163 ML

Napisano 31 październik 2014 - 13:22

Witam wszystkich użytkowników MB mam problem z systemem ets tzn. przy jeżdzie powolnej skręcam w prawo lub w lewo zaczyna działeć system i chamuje jedno kolo , zapala się trójkąt pomaranczowy , może ktoś miał taki przypadek w swojej gwiazdce ,dodam że geometria , ciśnienie są ok . dzieki za podpowiedz i pozdrawiam

#2 Offline   zetor88


  • Postów: 51
  • Na forum od: 19 lut 2014
  • Miejscowość: będzin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 październik 2014 - 19:58

może opony przód a tył mają inne wysokości lub nie skalibrowany czujnik skrętu kół.

#3 Offline   kubicatomasz1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 29 maj 2011
  • Miejscowość: Wodzisław Sl
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 200E
  • Trzeci Mercedes:W 114 coupe
  • Inne auto:W 163 ML

Napisano 31 październik 2014 - 22:05

Witam nie bardzo wiem na czym polega kalibracja koła są ok.

#4 Offline   k0niu86


  • Postów: 284
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 19 październik 2015 - 18:40

Napiszę odpowiedź na starego kotleta bo może komuś się przyda :)

Miałem podobny problem z ESP/ABS - przy wolnej jeździe na przykład po mieście/parkingu działał jak chciał i trójkącik świecił się dość często - naprawa polegała na wymianie alternatora. W starym regulator napięcia/diody już miały dość dalszej pracy i napięcie w instalacji było dość mocno zakłócone i zależne od obrotów silnika (sinus ponad 100mV na akumulatorze o częstotliwości zależnej od obrotów silnika napięcie 13V-14V bardzo niestabilne).

Czujnik kalibruje się na postoju kręcąc na maksa w lewo i na maksa w prawo kierownicą.

#5 Offline   wygaszacz


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 kwiecień 2016 - 14:16

Witam !
Cały czas pali się kontrolka ETS i ABS brak św. stopu
Podłączyłem się z ELM ale tylko do silnika się dogrzebałem
Po zmodyfikowaniu przekaźnika K167 odzyskałem stop . Nie mam sterowania masą z kop. ABS jakieś pomysły ?
Samochód to ML 163 z 2000r

#6 Offline   k0niu86


  • Postów: 284
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 10 kwiecień 2016 - 09:16

Wyświetl postUżytkownik wygaszacz dnia 09 kwiecień 2016 - 14:16 napisał

Witam !
Cały czas pali się kontrolka ETS i ABS brak św. stopu
Podłączyłem się z ELM ale tylko do silnika się dogrzebałem
Po zmodyfikowaniu przekaźnika K167 odzyskałem stop . Nie mam sterowania masą z kop. ABS jakieś pomysły ?
Samochód to ML 163 z 2000r

Bardzo często wiązka do pompy ABS ulega przetarciu. Polecam tam zacząć. Wyjąć lewą lampę i zbiornik płynu spryskiwaczy - dostęp nie jest zły.

#7 Offline   wygaszacz


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 kwiecień 2016 - 09:29

OKI tak zrobię
Wiesz może czym się dogrzebać do tych sterowników ? myślę ETS ABS

#8 Offline   wygaszacz


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 kwiecień 2016 - 09:29

Proszę usunąć Sorry :)

Użytkownik wygaszacz edytował ten post 10 kwiecień 2016 - 09:31


#9 Offline   k0niu86


  • Postów: 284
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 10 kwiecień 2016 - 13:35

To wszystko jest w sterowniku ABS :) odpowiada on za ETS, ABS i BAS :)

Oglądnąć kable, wypiąć wtyczkę (oczwyiście przy odpiętym AKU :)) zobaczyć czy nie korozji :)

Jest dość sporo filmów na YT jak ludzie właśnie w ten sposób naprawiają teoretycznie nienaprawialne uszkodzenia ABS :)

Na przykład:https://www.youtube.com/watch?v=_DPP6S74tjY

#10 Offline   wygaszacz


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 kwiecień 2016 - 16:27

Tak dzięki ten film już widziałem

#11 Offline   k0niu86


  • Postów: 284
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 16 kwiecień 2016 - 20:04

Wyświetl postUżytkownik wygaszacz dnia 10 kwiecień 2016 - 16:27 napisał

Tak dzięki ten film już widziałem

Rozebrałem kostkę od ABSu i wszystko wyczyściłem :) Wiązkę dokładnie przeglądnąłem i owinąłem nową izolacją oraz poprawnie umocowałem. Na razie błąd mi się nie pojawia oraz nie głupieje już przy ruszaniu. Zobaczymy jak długo :)

Polecam wykonać ten zabieg - wystarczy wyjąć lewą lampę, nie trzeba nawet wyciągać zbiorniczka - w sumie to godzinka roboty :)

#12 Offline   wygaszacz


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 kwiecień 2016 - 17:14

Dwa przewody były uszkodzone zostały połatane ale błąd nadal jest , nic się nie zmieniło :)

#13 Offline   k0niu86


  • Postów: 284
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 18 kwiecień 2016 - 08:55

Wyświetl postUżytkownik wygaszacz dnia 17 kwiecień 2016 - 17:14 napisał

Dwa przewody były uszkodzone zostały połatane ale błąd nadal jest , nic się nie zmieniło :)

Aku odłącz na kilkanaście minut :)

#14 Offline   wygaszacz


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 kwiecień 2016 - 11:07

Resetowałem dwukrotnie nie pomaga
Jeszcze nie miałem podświetlania deski po rozmontowaniu okazało się że ktoś wymontował żarówkę kontrolki BAS tak że z lewej palą się wszystkie trzy :/

#15 Offline   k0niu86


  • Postów: 284
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 18 kwiecień 2016 - 12:03

Wyświetl postUżytkownik wygaszacz dnia 18 kwiecień 2016 - 11:07 napisał

Resetowałem dwukrotnie nie pomaga
Jeszcze nie miałem podświetlania deski po rozmontowaniu okazało się że ktoś wymontował żarówkę kontrolki BAS tak że z lewej palą się wszystkie trzy :/

U mnie też paliły się wszystkie 3, ale dopiero po naprawie zniszczeń jakich dokonał jakiś paprok przecinając i mostkując ścieżki w liczniku. Zabieg z wyczyszczeniem kostki i ułożeniem przewodów pomógł. U Ciebie w grę wchodzi odczytanie błędów ze sterownika i sprawdzenie czy nie jest uszkodzony sam sterownik.

#16 Offline   wygaszacz


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 kwiecień 2016 - 13:16

Gdzie go szukać ?
Jak jest oznaczony ?

#17 Offline   k0niu86


  • Postów: 284
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 18 kwiecień 2016 - 16:00

Wyświetl postUżytkownik wygaszacz dnia 18 kwiecień 2016 - 13:16 napisał

Gdzie go szukać ?
Jak jest oznaczony ?
Niestety bez komputera diagnostycznego się nie obędzie.

Czy po resecie sterownika (odłączenie aku na dłuższy czas - u mnie była to ponad godzina) przeprowadziłeś procedurę adaptacji ESP? Na P przy załączonym silniku musisz 3 razy przekręcić kierownicę do oporu w lewo i prawo.

#18 Offline   wygaszacz


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 kwiecień 2016 - 17:59

Nie nie zrobiłem tego bo nie wiedziałem
Tak w ogóle tych adaptacji jest więcej z tego co wiem jakaś pliczek z tym ???

#19 Offline   k0niu86


  • Postów: 284
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 19 kwiecień 2016 - 07:24

Wyświetl postUżytkownik wygaszacz dnia 18 kwiecień 2016 - 17:59 napisał

Nie nie zrobiłem tego bo nie wiedziałem
Tak w ogóle tych adaptacji jest więcej z tego co wiem jakaś pliczek z tym ???

Gdzieś w serwisówkach na pewno jest, ale nie powiem Ci dokładnie czy i gdzie to się znajduje.

No to skoro tego nie robiłeś to odłącz aku, poczekaj, zapal silnik, kręć kierownicą i po przejechaniu około 100-200m kalibracja skończona :) jeżeli błąd będzie się nadal pojawiać pozostaje diagnostyka komputerowa. Bardzo możliwe, że któryś czujnik od ABSu już dokończył żywota, albo wiązka jest gdzieś uszkodzona dalej niż przy sterowniku.

#20 Offline   wygaszacz


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 lipiec 2016 - 15:38

Została tylko pierwsza kontrolka z lewej BAS ESP reszta opanowana winowajca to szczotki w silniczku ABS