Skocz do zawartości




Wymiana przekładni kierowniczej, prawidłowe ustawianie przekładni kierowniczej podczas montażu.


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 19 listopada 2014 - 21:21

*
Popularny

Z okazji że wymieniałem ostatnio przekładnię kierowniczą zamieszczę opis + fotorelacja.

Do wymontowania przekładni musimy podnieść przód i zdjąć koło lewe.

Ogólne spojrzenie:
Dołączona grafika

Należy spuścić olej z układu wspomagania. W tym celu zdejmujemy przewód powrotny, wkładamy do butelki, odpalamy silnik, cały olej nam pompa wypluje do pojemnika. By poszło dokładniej dobrze pokręcić przy tym kierownicą. Zdjąć węże.


Opis węży:

Dołączona grafika

Należy od ramienia przekładni odpiąć drążki kierownicze, do tego najlepiej użyć ściągacza:

Ściągacz:
Dołączona grafika


Następnie należy odkręcić śrubę sprzęgiełka kolumny kierowniczej na imbus:

Dołączona grafika


Pod kołem które zdjęliśmy znajdziemy 3 śruby mocujące przekładnię, odkręcamy trzymając przekładnię w ostatniej fazie by nie zjechała :)


Dołączona grafika

Przekładnię wyjąłem od spodu.


Po wyjęciu przekładni widać od spodu koniec kolumny kierowniczej:


Dołączona grafika



Przed montażem nowej przekładni należy ustawić ją w położeniu środkowym.


Dołączona grafika

Dołączona grafika


W niektórych typach była wykorzystywana śruba ustawcza która blokowała przekładnię w położeniu środkowym. Ja miałem system na znaki.

Ale gdyby ktoś miał przekładnię na śrubę do blokowania jej przed montażem to tu znajdzie korek pod wspomnianą śrubę: ( ja to miejsce miałem puste )

Dołączona grafika


Czyli przekładnia musi być na swoich znakach by pracowała podczas jazdy na wprost w położeniu środkowym. To musi odpowiadać poprzecznemu położeniu ramienia kierownicy:

Dołączona grafika

Czyli krótko, do montażu - przekładnia na znaki = kierownica na znakach, i tak składać. Wtedy będzie tyle samo w prawo i w lewo. Na sam koniec w ( razie potrzeby ) warto zbieżność poprawić:




Jeszcze widok na sprzęgiełko które powinno być razem z przekładnią którą zamówimy / kupimy:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przekładnia:


Dołączona grafika






Po wymianie przekładni dobrze jest zalać nowy płyn ATF + nowy filtr na dnie zbiorniczka. By układ odpowietrzyć wystarczy pokręcić kierownicą, sprawdzić poziom płynu, ew. dolać i się przejechać :D
Dołączona grafika


3 śruby mocujące przekładnię dokręcić 70 - 80 Nm . Mi przekładnia wyszła od spodu. Wkładałem też od spodu, do wszystkiego wystarczy 1 osoba.


Pozdrawiam.










Podobne tematy Zwiń