Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] demontaż koła pasowego pompa cieczy chłodzącej


45 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Wobbuffet7777


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 wrz 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudnia 2014 - 22:03

Dziękuję. Jutro powalczę. Tym razem najpierw zobaczę, czy luzuje się pasek, a potem ewenualnie zajmę się wiskozą :) Obym tylko potem mógł naciągnąć nowy heh. Dzisiaj już miałem zamiar o urżnąć bo i tak zanabyłem nowy, ale pomyślałęm, że jak nie zluzuję, to i tak nie założę pewnie nowego :) Dziwna sprawa. Ale uspokoiliście mnie trochę, bo spodziewałem się tam jakiejś rzeźby. I pomyślć, że znowu męczarnia z tym imbusem na wisko... wrrr...

Użytkownik Wobbuffet7777 edytował ten post 09 grudnia 2014 - 22:04




#22 Offline   Wobbuffet7777


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 wrz 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 grudnia 2014 - 17:03

No i niestety, żadna dźwignia ani siła nie pomogła. A użyłem naprawdę sporej siły, i dźwignią na kiwaczkę i sobą na pasek.. Teoria ze zbyt krótkim paskim jest coraz bardziej możliwa. Chyba, że amortyzaorek jest zamontowany jakiś inny, dłuższy od jakiegoś innego auta. To możliwe? Dzisiaj zwóciłem uwagę na ten amortyzatorek właśnie i pytanie, czy on aby na pewno może się "skurczyć"? Mocowania górne i dolne są bardzo blisko korpusu amortyzatorka tak, jakby ten był ściśnięty niemal na maksa. Patrząc na niego wydaje się, że on nie bardzo ma jak si skurczyć. Zrobiłem zdjęcia. Można z nich coś wywnioskować?

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Pozostaje teraz chyba tylko odkręcenie amortyzatorka od głowicy. Jednak zrobię to jutro, bo dzisiaj auto było niestety potrzebne. Pytanie, czy potem naciągne to? Rozumiem, że odkręcam górną śrubę mocowania amortyzatorka, tak? Czy jest możliwe, że zablokowana jest aż tak kiwaczka?

Nie mam już pomysłów ;(

Użytkownik Wobbuffet7777 edytował ten post 10 grudnia 2014 - 17:05


#23 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 grudnia 2014 - 18:00

No w takiej pozycji to na pewno go nie ściśniesz - coś jest źle, stawiam na za krótki pasek - ktoś założył to, co było pod ręką. Z katalogu wychodzi mi, że do tego silnika, bez klimatyzacji idzie pasek 6PK2030. Dasz radę odczytać długość z tego, co masz teraz ? Markslew, możesz potwierdzić, czy ta długość jest ok ?

#24 Offline   Wobbuffet7777


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 wrz 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 grudnia 2014 - 18:29

Jakim cudem więc założył? :hmm: Na chama? :spokoj: Na tym pasku nie ma śladu numeru, nic. To wyblakły i wytary staroć, choć wygląda jeszcze na tyle ok, że nie pęknie raczej. A i ja nie miałem powodów tam zaglądać i grzbać. Autko mam ok. rok. Bo czasu rozszczelnienia się pompy nic się nie działo - cisza i spokój.

Ale... Ale znalazłem kupując to autko w bagażniku pasek wielorowkowy, wygląda na nowy jednak "zależały", choć był luzem. Nie ma na nim również żadneo numeru. Nieco mnie to niepokoi (jakaś rzeźba), bo co? Ktoś nie mógł założyć? A może nie mógł?

Teraz najważniejsze pytanie - co więc mam teraz zrobić? Odkręcać od bloku?

Aha, nie wiem, czy da się to poznać po zdjęciach, ale amortyzatorek wygląda, że jest od teo auta? Jest możliwość że nie jest? Jak podam długość korpusu w mm będzie wiadomo?

#25 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 grudnia 2014 - 19:22

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 10 grudnia 2014 - 18:00 napisał

czy ta długość jest ok

Tak, 2030 mm bez klimatyzacji.

Wobbuffet7777 a wduś pasek na najdłuższej długości palcem, powinien ugiąć się z 1 cm w miarę łatwo. Jak sterczy jak struna to za krótki jest jak pisze M104 .

Najwyżej go utnij :E tylko uważaj by nie strzelił w twarz :hmm: nowy powinien ładnie dać się założyć.

#26 Offline   Wobbuffet7777


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 wrz 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 grudnia 2014 - 19:30

Ugnie się o tyle chyba. A powiedzcie jak sprawdzić, czy amortyzatorek jest ok? Wymiar "korpusu" coś powie? Dlaczego męczę(?), bo mam kilka h na zrobienie auta (wymiana pompy). Jak się okaże, że nowy pasek za krótki to leżę :/ Dlatego chcę wykluczyć dokoptowany amortyzatorek. Rozumiem, że istnieją dłuższe, co nie?

"(...)Tak, 2030 mm bez klimatyzacji.(...)"

To długość po obwodzie, tak?

"(...)Najwyżej go utnij :E(...)"

Miałem już w rękach odpowiednie narzędzie ;) Zrezygnowałem w ostatniej chwili :)

Użytkownik Wobbuffet7777 edytował ten post 10 grudnia 2014 - 19:34


#27 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 grudnia 2014 - 19:33

Tak, po obwodzie.

A amortyzatorek najlepiej po nr. części sprawdzić , jak tam coś pisze.

#28 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 grudnia 2014 - 19:35

Ale na tych zdjęciach wygląda mi że amortyzatorek jest już max. ściśnięty. Więc to chyba problem :hmm:

#29 Offline   Wobbuffet7777


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 wrz 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 grudnia 2014 - 20:03

Jasne, ale czy to amortyzatorek od tego samochodu :)

Znalazłęm na nim aki oto numer - jest firmy SWAG

8269CW 119/08 EE04

Gdzie mogę poszukać, czy to ten??

Użytkownik Wobbuffet7777 edytował ten post 10 grudnia 2014 - 20:04


#30 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 grudnia 2014 - 20:18

Wyświetl postUżytkownik Wobbuffet7777 dnia 10 grudnia 2014 - 20:03 napisał

8269CW

Widać, że masz dobry.

http://www.automerc....aska_1123t.html

Utnij ten pasek. Może jakieś koło pasowe masz za duże i temu pasek zbyt napięty :hmm:








Podobne tematy Zwiń