Skocz do zawartości




- - - - -

Wyjąca pompa układu wspomagania po wymianie płynu -> film


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Ascari


  • Postów: 3
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Monza
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2014 - 19:04

Witam serdecznie, na zimnym samochodzie po ruszeniu przy skręcie kół pojawiał się charakterystyczny dźwięk wycia, co ustępowało ze wzrostem temperatury silnika. Okazało się, że płyn wspomagania był poniżej poziomu minimum i gdy pokręciłem lekko kołami ręcznie na zimnym silniku pojawiały się na dnie bąbelki. Wymieniłem płyn odłaczając przewód powrotny przy zbiorniczku wyrównawczym i dolałem do pełna płynu Pentosin CHF 11S. Ruszałem kierownicą i dolewałem płynu. Po zakończeniu pompa zaczęła wyć jak na załączonym filmiku, a w zbiorniczku pojawia się bulgotanie. Kilkukrotnie dzisiaj odpowietrzałem układ na włączonym silniku delikatnie ruszając kierownicą od czasu do czasu, ale nie widać znaczącej poprawy, a boję się, że uszkodzę pompę. Czy jest jakiś sposób aby skutecznie odpowietrzyć układ wspomagania? Czy w ogóle przyczyną jest zapowietrzony układ? Załączam film obrazujący sytuację: https://www.youtube....jOycrQoKpCBD2-w



#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 05 grudnia 2014 - 16:08

Jest tam filtr oleju wspomagania? Jeśli tak to wymień. A odpowietrza się samo jak jest poziom prawidłowy.

#3 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 05 grudnia 2014 - 19:41

Może się gdzieś zapowietrzać. Miałem to samo W BMW. Sprawdz, czy gdzieś nie widac wycieku.

#4 Offline   Ascari


  • Postów: 3
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Monza
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 grudnia 2014 - 01:51

Sprawę rozwiązało dolanie znacznej ilości płynu. Nie potrafię tego zrozumieć, ale przed dolaniem w zbiorniczku wyrównawczym było płynu ponad stan, a pompa wyła. Kolega doradził mi zalać pod korek płynu. Na pracującej / wyjącej pompie w miarę dolewania płynu pompa cichła i tym sposobem piła tego płynu i piła chyba z ponad 300ml aż ucichła całkowicie. Teraz dalej stan płynu w zbiorniczku jest wysoki, więc jedyne jak mogę to wytłumaczyć to płyn wyparł powietrze z układu, pozostała część się odpowietrzyła i teraz nie ma w zbiorniczku żadnych pęcherzyków powietrza. Objaw wycia przy skręcie na zimnym aucie również zanikł całkowicie. Podejrzewam, że wystarczyłoby dolanie płynu aby ten dźwięk wyeliminować, ale wymiana płynu w układzie spowodowała, że w zbiorniczku po kilku jazdach jest elegancki zielony płyn zamiast brudnego, brązowego, przepracowanego pewnie 12 letniego płynu.








Podobne tematy Zwiń