Witam serdecznie, na zimnym samochodzie po ruszeniu przy skręcie kół pojawiał się charakterystyczny dźwięk wycia, co ustępowało ze wzrostem temperatury silnika. Okazało się, że płyn wspomagania był poniżej poziomu minimum i gdy pokręciłem lekko kołami ręcznie na zimnym silniku pojawiały się na dnie bąbelki. Wymieniłem płyn odłaczając przewód powrotny przy zbiorniczku wyrównawczym i dolałem do pełna płynu Pentosin CHF 11S. Ruszałem kierownicą i dolewałem płynu. Po zakończeniu pompa zaczęła wyć jak na załączonym filmiku, a w zbiorniczku pojawia się bulgotanie. Kilkukrotnie dzisiaj odpowietrzałem układ na włączonym silniku delikatnie ruszając kierownicą od czasu do czasu, ale nie widać znaczącej poprawy, a boję się, że uszkodzę pompę. Czy jest jakiś sposób aby skutecznie odpowietrzyć układ wspomagania? Czy w ogóle przyczyną jest zapowietrzony układ? Załączam film obrazujący sytuację: https://www.youtube....jOycrQoKpCBD2-w
0
Wyjąca pompa układu wspomagania po wymianie płynu -> film
Rozpoczęty przez Ascari, gru 04 2014 19:04
3 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 04 grudnia 2014 - 19:04
#2
Napisano 05 grudnia 2014 - 16:08
Jest tam filtr oleju wspomagania? Jeśli tak to wymień. A odpowietrza się samo jak jest poziom prawidłowy.
#3
Napisano 05 grudnia 2014 - 19:41
Może się gdzieś zapowietrzać. Miałem to samo W BMW. Sprawdz, czy gdzieś nie widac wycieku.
#4
Napisano 13 grudnia 2014 - 01:51
Sprawę rozwiązało dolanie znacznej ilości płynu. Nie potrafię tego zrozumieć, ale przed dolaniem w zbiorniczku wyrównawczym było płynu ponad stan, a pompa wyła. Kolega doradził mi zalać pod korek płynu. Na pracującej / wyjącej pompie w miarę dolewania płynu pompa cichła i tym sposobem piła tego płynu i piła chyba z ponad 300ml aż ucichła całkowicie. Teraz dalej stan płynu w zbiorniczku jest wysoki, więc jedyne jak mogę to wytłumaczyć to płyn wyparł powietrze z układu, pozostała część się odpowietrzyła i teraz nie ma w zbiorniczku żadnych pęcherzyków powietrza. Objaw wycia przy skręcie na zimnym aucie również zanikł całkowicie. Podejrzewam, że wystarczyłoby dolanie płynu aby ten dźwięk wyeliminować, ale wymiana płynu w układzie spowodowała, że w zbiorniczku po kilku jazdach jest elegancki zielony płyn zamiast brudnego, brązowego, przepracowanego pewnie 12 letniego płynu.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[124] Pompa hamulcowa schemat |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|