Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Rozładowywanie akumulatora podczas postoju.



28 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Pafeuu


  • Postów: 28
  • Na forum od: 12 lis 2016
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 lutego 2017 - 13:07

Witam, mam mały problem z moją :star: 2.3
Posiada 4 eklektyczne szyby, 2 podgrzewane fotele - nie podłączone - brak mat.
Ostatnio coraz ciężej mi go odpalić, dziś zgasł i nie odpalił, sprawdzałem pobór prądu na postoju, czyli odpinam plus, podpinam do klemy czarny przewód miernika i czerwony do plusa w akumulatorze, wyszło mi 11.46 miałem ustawione na prąd stały 20V, wszystkie bezpieczniki sprawdzone, pompka odpięta i dalej to samo.
Ogólnie w samochodzie nie działa mi lampka w schowku i bagażniku oraz wczoraj przestała działać pompka po odpięciu jej, próbowałem podłączyć sterownik. Aktualnie jest w kartoniku odpięty.
Niedawno zmieniłem 5 żarówek na 12W/12V w podświetleniu wskaźników sterowania nawiewem. Co może być problemem?
Dodam, że silnik się nie dogrzewa do 80/90 stopni tylko do 30-50, ale to raczej termostat.

Użytkownik Pafeuu edytował ten post 09 lutego 2017 - 13:09




#22 Offline   japi 65


  • Postów: 198
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2017 - 13:20

żle nastawiłeś zakres w mierniku. Musi być ustawiony na amperaż czyli np. 10A (a nie V ).Następnie miernik szeregowo należy wpiąć pomiędzy zdjętą klemę + a zacisk + akumulatora. Wynik na mierniku będzie w miliamperach

#23 Offline   Pafeuu


  • Postów: 28
  • Na forum od: 12 lis 2016
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 lutego 2017 - 13:59

Mój błąd, w takim razie pokazuje mi 0.01 - 0.03.
Odpaliłem na kable, chodził chwile i zgasł, po dłuższej chwili, wziąłem miernik w ręce i znowu mierzę, a tu nagle przewody od miernika się dymią i są gorące...

Czyżby alternator nie ładuje akumulatora? I co może być przyczyną gorących kabli?

Użytkownik Pafeuu edytował ten post 09 lutego 2017 - 14:00


#24 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2017 - 14:05

Ała! Mierniki przeważnie są do 10A. Odpalasz aku i z alternatora idzie dużo większy prąd - zakładając 55A przy podniesieniu obrotów silnika - który zniszczy miernik wpięty pomiędzy klemę a akumulator.

Edit: Chyba, że już sprawdzałeś na zgaszonym silniku, a ja źle zrozumiałem. Przewód przekładałeś do pomiaru? Dla 'czerwonego' masz dwa gniazda - do pomiaru prądu masz inne gniazdo niż do pomiaru napięcia. Instrukcja się kłania ;)

Wyświetl postUżytkownik Pafeuu dnia 09 lutego 2017 - 13:07 napisał

wyszło mi 11.46
Napięcie jest zdecydowanie za niskie. Naładuj akumulator i obserwuj jego stopień naładowania. Aku naładowany to 12,6V po postoju. Podczas pracy silnika napięcie ładowania powinno wynosić 14,0-14,4V.

Wyświetl postUżytkownik Pafeuu dnia 09 lutego 2017 - 13:07 napisał

Niedawno zmieniłem 5 żarówek na 12W/12V w podświetleniu wskaźników sterowania nawiewem.
Oby to były 1,2W a nie 12W. Choć i 1,2W są za mocne. powinny być 0,4W.

Pobór 0,01A jest ok, nawet 0,03A jest akceptowalne. Więc raczej usterka ładowania lub sam akumulator już się kończy (zasiarczenie).

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 09 lutego 2017 - 14:22


#25 Offline   Pafeuu


  • Postów: 28
  • Na forum od: 12 lis 2016
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 lutego 2017 - 17:34

Od 2 dni śmierdziało mi z nawiewu jajkiem, moczem i kwasem z akumulatora. Spaliło mi żarówki. Mam za duże ładowanie i gotuje mi wodę w akumulatorze, posiadam nowszy alternator na 2 kable. Czy wystarczy wymienić regulator napięcia?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#26 Offline   abw1234


  • Postów: 12
  • Na forum od: 04 lut 2017
  • Miejscowość: PN
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2017 - 13:13

Mój mercedes miał podobny problem. Nie ważne czy była to zima czy lato. Akumulator mógł być ładowany całą noc a później po przejechaniu się i postoju kontrolki nawet nie chciały się zaświecić. Nie wiem jakim cudem, ale pomogło uwaga... oddanie rozrusznika do regeneracji. Po prostu szczotki były na wykończeniu. Nie pytajcie mnie "jak". Problem po prostu ustał.

#27 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 27 lutego 2017 - 20:30

Wyświetl postUżytkownik Pafeuu dnia 25 lutego 2017 - 17:34 napisał

Czy wystarczy wymienić regulator napięcia?

Od tego zacznij.

#28 Offline   Pafeuu


  • Postów: 28
  • Na forum od: 12 lis 2016
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 lutego 2017 - 19:19

Dla ciekawych, wymieniłem regulator na inny, używany, bo w niedzielę wszystko zamknięte. Wszystko wróciło do normy. W starym szczotek prawie nie było.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#29 Offline   grabo


  • Postów: 21
  • Na forum od: 24 lip 2012
  • Miejscowość: Połczyno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 marca 2017 - 21:26

U szwagra w w124 coupe prąd brało przez "srebrny przekaźnik", po wymianie na inny prąd nie znika.








Podobne tematy Zwiń