Skocz do zawartości




- - - - -

M102, 2.3 1988- ssanie włącza się przy każdym uruchomieniu


34 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 47
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 05 lutego 2019 - 11:01

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 05 lutego 2019 - 09:18 napisał

Właściwie może, chociaż to jest sterownik VDO a nie BOSCH. Jeżeli tak działa jak napisałem to go sobie zostaw.
Działa następująco rano odpalam wskakuje na ok1200 po 30sek spada na 1000 i po chwili na ok 800 na ciepłym wskakuje na 1000 na 10 sek .tylko że brzeczy na zapłonie zpd .



#12 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 47
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 05 lutego 2019 - 17:04

KUPILEM dziś trzy ecu 0280800346 fi tego wziąłem srebrne przekaźniki o przekaźniki pompy paliwa.Ide działać.

#13 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 47
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 06 lutego 2019 - 20:05

Witam zamienilem sterownik wszystko działa ssanie ok zpd na zapłonie po chwili pstyknie raz tak jak ma być.Kolejne pytanie brzmi ,jakie powinno być wypełnienie na zapalonym silniku między trzecim a piątym pinem ustawilem ,ze oscyluje koło 7v czyli 50% czy tak powinno być? Natomiast po włączeniu zaplonu .dodatni kabel miernika pin 3 ujemny masa silnika pokazuje ok 3,5v i niewiem jak to traktować czy 20% czy 30% 20% oznacza włącznik maksymalnego otwarcia przepustnicy sprawdzałem miernikiem to na zamkniętej jest przejście i na otwartej na maksa też. Czyli jest ok ..Dziś tankowalem i po przejechaniu 150km spalił mi 20l paliwa .W mieście czy to normalne. Ok 13l na 100km

#14 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 06 lutego 2019 - 21:38

Ma być 45-50%. Na przekręconym zapłonie niepracujący silnik ma mieć 70%. 13 litrów trochę dużo, 12 powinno mu wystarczyć spokojnie. Jak Ty to spalanie mierzyłeś, do pełna tankowałeś i po 150 kilometrach znowu do pełna?

#15 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 07 lutego 2019 - 12:11

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 06 lutego 2019 - 21:38 napisał

Ma być 45-50%. Na przekręconym zapłonie niepracujący silnik ma mieć 70%.

Przy tem.silnika?

#16 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 07 lutego 2019 - 19:47

Rozgrzany silnik ma mieć taki wynik. Nalepka oryginalna twierdzi, że pomiędzy 60 i 80 stopni. Ja twierdzę, że przy 87 ma być podobnie, wynik między 41 i 50% jest akceptowalny.

#17 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 47
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 08 lutego 2019 - 12:01

Tankowalem do odbicia manetki i po 150 km tez do dbicia manetki ta sama stacja ten sam dystrybytor .dodam ,ze mam wszystko nowe swiece, przewody, kopulka, palec, wtryski ,czujniki temperatury ,termostat, regulator wtrysku sprawny uzywany, sonda lambda nowa, nowy katalizator, ecu ,potencjometr klapy 0.7v wypelnienie 7v(50%) temperatura ponad 80stopni . jak diagnozuje w okraglym gniezdzie miernikiem plusowy kabel pin 3 minusowy masa silnika na wlaczonym zaplonie pokazuje 3,5v niwiem czy przyjac to jako 20% czy 30%????i raz na jakis czas zatrzesie silnikiem jakby zaplon na chwile wypadal na ktoryms cylindrze swiece koloru kawy z mlekiem czyli oki cisnienie na cylindrach ok 9 bar wszystkie.i zauwzylem ze olej pachnie benzynom to normalne /??? ale moim zdaniem go niezalewa bo swiece ladne . gdzie szukac przyczyny??????

#18 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 08 lutego 2019 - 19:38

Zawsze troche paliwa się przedostanie do oleju ,ale może mieszanka jest za bogata.

#19 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lutego 2019 - 22:30

9bar ciśnienia sprężania to jak NV. Takie spalanie przzy tym ciśnieniu to żadna zagadka. Efekt "wypadania zapłonu", czyli poszarpywanie silnika to zjebany układ wtryskowy - od nierównomiernego dawkowania po chujowe wtryskiwacze. Generalnie smaruj sosem w hurtowni za nowe fanty - rozdzielacz, wtryski, albo w majsterniach remont dołu, remont góry. Albo olej to, tankuj że łzami w oczach i wstawiaj mu takie obroty przy których wypadnięcie zapłonu nie gra roli.

#20 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 47
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 08 lutego 2019 - 23:51

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 08 lutego 2019 - 22:30 napisał

9bar ciśnienia sprężania to jak NV. Takie spalanie przzy tym ciśnieniu to żadna zagadka. Efekt "wypadania zapłonu", czyli poszarpywanie silnika to zjebany układ wtryskowy - od nierównomiernego dawkowania po chujowe wtryskiwacze. Generalnie smaruj sosem w hurtowni za nowe fanty - rozdzielacz, wtryski, albo w majsterniach remont dołu, remont góry. Albo olej to, tankuj że łzami w oczach i wstawiaj mu takie obroty przy których wypadnięcie zapłonu nie gra roli.
9bar ciśnienia sprężania to jak NV.czyli ????? Co oznacza NV???? Wtryski są nowe bosch .przed wymiana wtryskow zmieniłem filtr paliwa rozdzielacz tez zmienialem.uklad zapłonowy włącznie z cewka i modułem też zmieniłem .








Podobne tematy Zwiń